Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1
    alex
    Gäst

    en straightegdepunkarzombivegan-batmobil föds

    Lyckades långt om länge bli av med den smärre obehagliga renault lagunan som jag ärvt efter min far.!
    Tänkte att jag behövde en bra lite mer ekonomisk o framför allt bränslesnål bil, och när de då dök upp en snubbe som erbjöd sig att byta en golf3a + 9000 kr kände jag att fan jag får nog aldrig sålt den här J-a renaulten så jag nappade!

    nu är de så att jag är galet nöjd med min lilla svarta golf 1,4 !
    egentligen bygger jag en beachbuggy på ett annat forum men jag kan helt enkelt inte låta bli, jag gillar verkligen denna lilla bilen o måste hotta den lite med=)

    skulle behöva ha fatt i grejer så man kan sänka den lite o bara dra nått lager matt färg på skitet efter jag fixat skönhetsfläckarna.... och woila en batmobil is born!!

    här är en tråd till min beachbuggy om någon är nyfiken.
    http://www.beachbuggy.se/forum/viewt...hp?f=11&t=2112

    är inte så vass på det rent mekaniska men jag ÄR EN JÄVEL på att tillverka prylar av metall samt svetsa i båda aluminium och rostfritt om de är någon som skulle behöva hjälp med nåt liknande.

    själv skulle jag behöva ha reda på hur jag löser att de drar lite i listen på förar sidan när jag kör landsväg eller fortare.? känns som listen inte tätar som den ska?

    nä nu väntar badkaret varmt o skönt med min snygga tjej däri så jag vill/vågar/kan inte sitta här mer=)
    Senast redigerad av alex den 2010-08-05 klockan 22:37.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    VWälkommen..
    Här är nog någon som skall kunna hjälpa dig..

  3. #3
    alex
    Gäst
    TAckar ödmjukast för de varma välkomnandet.

    va bara tvungen att logga på nu innan jobb för att kolla om någon hunnit svara på alla de söta små pm jag skickat ut i går kväll.

    o så vill jag ha fixat rosten i nederkant på framskärmarna. finns de ekonomiplåt för den nedre biten enbart? vä skärm är dessutom "kvarnbylagad" dvs spacklat igen rosthålet så den är nog lika bra att byta ut helt, någon som har en sån liggande?
    vart handlar man ekonomiplåt till en golf 3 billigast?

    såna här frågor jag är ute efter att lösa inledningsvis. Och om de dyker upp nåt man inte kan tacka nä till så e de lika bra att hugga direkt =)
    ska försöka hutta upp lite bilder efter jobb idag

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Välkommen hit!

    Billigast och bäst blir nog helt nya framskärmar,
    dessa köper du smidigast på Vimmerby bildemontering,
    har själv handlat framskärmar därifrån, som medlem i gti-klubben
    har man dessutom rabatt.

    Vänster framskärm Golf mk3

    Höger framskärm Golf mk3

    Finns både nya och begagnade delar till bra pris :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  5. #5
    alex
    Gäst
    galet bra sida de där J.L!
    jävlar va den ska bli fin... Eller iallafall slät haha.
    ja o tjejen (den där veganstraightedgepunkarzombien) =) monterada coilövers runt om lille batmobilen idag den ble lite lägre, men fjäderbenen står ungefär i mitten. Får nog skicka ner den lite till. e de ok att montera 13 tumsfälgar o lågprofil bara för o komma längre ner=P

    måste nog poängtera igen att de handlar om budget lir med bruksbilen (fast jag nog inte riktigt fattade de när jag handlade coilövers) va rätt billiga iofs.
    Började snickra ihop en hatthylla med.

    sen e batmobilen lite mulad framför bakre hjulhuset. som om förra ägare kört emot något, dratt den längs kansten liksom. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad biten heter.? (under parkeringslisten bakom dörren framför skärmen)
    hitta inte den delet på tråden du länkat mig men jag är kanske bara för trött för att manövrera datorer. ska nog lägga mig.

    Om någon fatta vad jag mena o tycker att -den finns visst där!
    länka så fr du kanske en puss eller nåt
    Senast redigerad av alex den 2010-08-07 klockan 00:08. Anledning: ville skriva till mer utan att göra ny post

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Förstår precis, men den delen av bilen är inte lös utan sitter
    ihop med karossen, om den finns som ekonomi-del eller ej vet jag
    inte tyvärr.
    Är väll iofs ganska rak plåt, beroende på om revan går ut
    på skärmkant eller ej, så det kanske går att laga med "vanlig" plåt för
    den händige.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  7. #7
    alex
    Gäst
    Där e ju minst ett veck iallafall, men jag får väl se hur händig jag egentligen är haha.
    Har ju gått karosseri på gymnasiet men de känns ju som om de va hundra år sedan, sen vet jag inte om de går ut över skärmkanten men jag tror nästan att de gör det =P (kanske lika bra att byta ut skärmen med.)

    Ska gå över den riktigt noga o kolla alllt eftersom de ändå inte går att beställa någe på helgen

  8. #8
    alex
    Gäst
    titta här jag lyckade skaka fram lite bilder på den blivande batmobilen





    jag hitta en spindel=) e den inte söt? hade jag inte varit rädd om den lilla ömtålga krabaten hade jag nog kramat den.

    o här är den ofantligt vackra straightedgepunkarvegan-zombien som utgör straightedgepunkarveganzombi delan av
    straightedgepunkarveganzombie-batmobilen.
    Håller faktiskt på att montera sänkningssatsen bak, eller ja skruva av hjulet men de faktiskt hon som bytte både fjäderbenen bak. puss på henne.




    Eftersom org hatthyllan va bruten o jag ville ha lite ljud i bilen utan att åka runt med en stor låda eller jag vetitusan hur man bygger ljud men jag byggde en hatthylla så här o stoppa ett par 6x9 i dom.
    Jag vet inte om de va rätt eller ens bra men jag tyckte de blev ganska snyggt o så fel kan de väl inte vara?

    Skadan på min bakskärm som jag yrat om tidigare. Själva plåten i sig är ju välvd hela vägen plus ett veck strax under parkeringslisten o sen skärmen i sig som går ut.
    Finns denna delar som ekono plåt eller ska man försöka rikta den?

  9. #9
    alex
    Gäst
    lyckades inte riktigt med vr6an idag. lite lätt modfälld o helt stirrig pga andra saker som drog ut på tiden kom jag iväg utan verktyg och fick hålla till godo med dom som killen hade på plats...

    vilket inte var mycke=)
    aja nya tag, ska iväg imorgon igen och nu har jag bunkrat med tools i bagaget=)
    hoppar nog bromsarna för eget bruk men lovade hjälpa killen att plocka loss delar av värde då han hittat någon som skulle köpa chassiet.
    och i samma veva får jag lära mig lite hur en vr 60 sitter ihop.

    ska osso köra iväg till returbilen och titta på hur en passat sitter ihop o hur bromsarna ser ut samt storlek och om man kan anv sig av dom istället=)

    eller osso skiter jag helt enkelt i allt o kör den som den budgetbil den är, gör vid rosten o målar den lite den som lever får se

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av alex Visa inlägg
    eller osso skiter jag helt enkelt i allt o kör den som den budgetbil den är, gör vid rosten o målar den lite den som lever får se
    nej nej, inte ge upp så lätt ;-)
    som sagt, Brembo max ventilerade + slitsade med belägg på mekonomen,
    1500:- och duger finfint :-)
    iaf på denna bilen!

    Vill du åka snabbare efter ett tag så sikta in dig på en gti 16v :-)
    Det billigaste, lättaste och klart hållbaraste istället för att bygga om och byta motor i en snik-golf.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  11. #11
    alex
    Gäst
    har inte gett upp, bara insett att lägga ner all den energi på snikgolfen är minst sagt obegåvat.
    köpta killens framskärmar, tonade baklampor, listen som ligger emot framrutan i nederkant, handskfacket, panelen runt fläktreglagen, och ett par riktigt feta sportstolar som mest sannolikt hamnar i beachbuggyn sen.

    ska göra vid rosten o byta framskärmar på golfen så den är fin o slät i karossen måla den mattsvart med en elspruta från biltema sen blir de o bara ha den som ett nyttofordon tills de finns ett behov av en till eller att byta ut den.

    och jag är galet nöjd med den så chansen är nog stor att de blir en gti senare=)
    säg mig.. är kupe ljudet likartat i gti som i snik golfen? har en del vindbrus när jag ligger snabbare än 120, är de kanske mina lister som är dåliga eller något som behövs justeras?
    Skulle man köpa en bil med potential att köras ännu snabbare i framtiden med samma kaross vill man ju att de ska va hyfsat tyst i kupen

  12. #12
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Låter bra!

    Tyst? det är ju inte race? ;-)

    Kan mycket väl vara listernas skick som gör att det drar lite, även om det
    är en del vinddrag i golfarna.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av alex Visa inlägg
    är kupe ljudet likartat i gti som i snik golfen? har en del vindbrus när jag ligger snabbare än 120, är de kanske mina lister som är dåliga eller något som behövs justeras?
    Är stor chans att det är själva dörren som behöver justeras in rätt.
    MK III ä ganska känsliga för att dörren ligger fel eller för lätt mot listen och karossen.
    Då kommer det vindbrus eller pulserande ljud i olika farter.

  14. #14
    alex
    Gäst
    så hur ska ju justera dörren? knäcka rutramen in mot listen eller e de gångjärnen som ska knäckas till?

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sitter bultar längst fram på dörren vid gångjärnet.
    Dem kan man justera lite så dörren kommer närmre.
    Men det är lite klurigt då det är lätt att justera för mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin