Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26
  1. #21
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Jag har en MC-hjälm, ( gammal och ful ) och skulle hellre köra i min snowboard-hjälm,
    men tror inte det är godkänt ?

    Tar med den till banan så får vi se vad grabbarna som bestämmer säger om saken hehe

  2. #22
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag har en gammal moppehjälm än så länge....
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Jag har en MC-hjälm, ( gammal och ful ) och skulle hellre köra i min snowboard-hjälm,
    men tror inte det är godkänt ?

    Tar med den till banan så får vi se vad grabbarna som bestämmer säger om saken hehe
    När vi kört ihop med Opel klubben har jag sett både det ena och det andra i hjälmväg, ganska säker på att nån körde med hockeyhjälm på nån träff :-P

  4. #24
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av P J Visa inlägg
    Själv har jag tänkt ta min mc hjälm om det blir bankörning, men det är alltså inget som ni rekommenderar ? Ens för att prova hur man tycker det är att köra bana.

    Har en Nolan med visir som väger 1530 gram, så det är ju ganska långt ifrån de 8-900 gram som ni talar om i tråden.
    Jag är en av dom som kör med hoj-hjälm, förvisso en rätt så skaplig crosshjälm (vet inte vikten på den). Har funkat väldigt bra för mig i.a.f. ;-) Tycker du ska prova med den hjälmen du har först.

  5. #25
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Köpte en sån där racehjälm ifrån GA, vägde 800g stod det på den, funkade kanon på sturup iaf, knappt man märkte att man hade den (förutom att den dämpade ljud bra då) så den kan jag rekommendera ur komfortsynpunkt. Inga problem att få in solglasögonen heller i den .
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  6. #26
    tjipp
    Gäst
    Har en RACE hjälm (den billiga lätta modellen) 800g i minst 10år!
    Har funkat kanon..
    Liten nackdel är nu efter många års användande är att färgen på "läderlapparna" som sitter i hop med remmen man käper under hakan börjar tappa färg, så i bland ser man ut som man har haft ansiktet i en påse grillkol eller nått! =)

    Men som sagt.. detta efter 10år!

    Tror jag köpte min på någon kampanj genom min dåvarande motorklubb för 500:- vilket redan då var snuskigt billigt!

    Heltklart mycket hjälm för pengarna!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin