Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22
  1. #21
    ors
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    HUR menar du nu????
    Har importerat några bilar(alla VW).
    ALLA importerade bilar jag ägt även import av andra har ALLA varit betydligt finare än svenska.
    Alla har haft samma rostskydd och samma eller liknande skydd , import somk svensksåld.
    Det ÄR dåligt väglag , salt , svenskarnas kassa underhåll som gör bilen kass.
    Inte importen.

    Men jaja det kan finnas undantag.
    Mina fem öre i debatten iaf =)
    Yes, jag vill be om ursäkt redan nu för att jag upprörde. Var inte jätteglad när jag skrev sist.

    All denna rost beror förmodligen på att bilen har vilat på en kant tidigare någonstans innan jag köpte den. Trösklarna var skadade på båda sidorna, samt även katalysatorn som har fått sig en smäll.. Nu är det bara katalysatorn kvar att fixa, sen är den i fint skick igen. Bakom skölden för katalysatorn hittade vi förresten ett par fina skruvar som troligtvis satts dit i ett försök att tysta skramlet.

    Däremot har jag för mig att importbilar i vissa fall har sämre rostskydd på vissa bilar. Min gamla BMW e34 hade mycket rost kring skärmblinkers t ex. vilket likadana svensksålda verkar ha klarat sig undan. Stämmer inte det eller har jag fått allt om bakfoten?

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ingen fara.
    Jag bara undrade lite =)
    Jo det kan nog skilja på rostskydd men inte har jag märkt det på VW ännu iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin