Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 53
  1. #21

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Fin bil! Helt rätt färgval!

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Här kommer några bilder med 19" (Golf GTI Cross) =)












  3. #23
    badkrukan
    Gäst
    Grymmt !!

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av badkrukan Visa inlägg
    Grymmt !!
    Nja, den är lite för hög, men den sätter sig kanske lite efterhand, har bara gåt sex mil än så länge. Skulle vilja ha den 10-15mm lägre bak och 25-30 fram. Dessvärre sänker ex. H&R-fjädrar ca. 25mm runtom och då är jag rädd att det blir tajt i hjulhusen, framförallt bak. Coilovers är ett alternativ, men de flesta fabrikaten verkar sänka minst 25mm. Fälgarna är 8,5" breda och har ET45, det i kombination med 235/35-19 är nog max vad som är att rekommendera.
    Sen är jag inte helt nöjd med att fälgarna är grålackerade invändigt, de bryter inte mot lacken och gör sig bättre på ex. röd eller vit.

    Monterade även bakluckedämpare från Fabia Combi så bakluckan öppnar sig automatiskt när man trycker på fjärren. Helt klart värt 269 spänn inkl. frakt på eBay. ;-)

  5. #25

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Grattis till en ruskigt fin bil! Du var inte i Karlstad å hämtade den i fredags? Det lämnades nämligen ut en exakt såndär i fredags.. Såg den när jag hade varit ute på provtur..
    Jag kör runt på H&R. och de sänkte min närmare 30 än 25 iaf..
    Och apropå komforten, så var jag och provkörde en -11 GTI DSG i helgen. Och, märkligt nog. Jag kände ingen direkt skillnad, när de gäller stötighet, min egen är dock något styvare när det ska till å svängas då.. men i övrigt tcker jag inte dt var nån enorm skillnad. Mina sommarhjul är 225/35/19..

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Grattis till en ruskigt fin bil! Du var inte i Karlstad å hämtade den i fredags? Det lämnades nämligen ut en exakt såndär i fredags.. Såg den när jag hade varit ute på provtur..
    Jag kör runt på H&R. och de sänkte min närmare 30 än 25 iaf..
    Och apropå komforten, så var jag och provkörde en -11 GTI DSG i helgen. Och, märkligt nog. Jag kände ingen direkt skillnad, när de gäller stötighet, min egen är dock något styvare när det ska till å svängas då.. men i övrigt tcker jag inte dt var nån enorm skillnad. Mina sommarhjul är 225/35/19..
    Det stämmer bra, hämtade den på Lecab i fredags. =) Beskådade din bil på framsidan, mycket fin!

    Har läst om andra som menar att komforten inte nämnvärt försämrats. Får se hur den ser ut när den satt sig, tycker din såg lägre ut även innan du bytte fjädrar.

  7. #27
    Zynodisk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Det stämmer bra, hämtade den på Lecab i fredags. =) Beskådade din bil på framsidan, mycket fin!

    Har läst om andra som menar att komforten inte nämnvärt försämrats. Får se hur den ser ut när den satt sig, tycker din såg lägre ut även innan du bytte fjädrar.
    Kör du mycket inna i stan? Jag kör en hel del inne i centrala delarna av GBG med min bil och de är klar skillnad med HR sänkning när man köp över brunnslock, fartgupp, spårvagns spår, div kanter etc etc. Men på stora vägar märks inte så mycket... (Jag kör på 18" orginal fälg)

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    Kör du mycket inna i stan? Jag kör en hel del inne i centrala delarna av GBG med min bil och de är klar skillnad med HR sänkning när man köp över brunnslock, fartgupp, spårvagns spår, div kanter etc etc. Men på stora vägar märks inte så mycket... (Jag kör på 18" orginal fälg)
    Kör ganska mycket motorväg till jobbet och dålig landsväg över Dalsland. Vägarna där jag bor är sådär, en del kullersten finns kvar och den är mycket ojämn. Kör även en del i Karlstad och där är vägarna under all kritik.

  9. #29
    badkrukan
    Gäst
    Stötighet är nog individuellt. Jag tycker att min är lite väl stötig med original fjädrar och original 18" med 225/40-18 men det beror nog på att jag även har en A6 Avant utan något som helst sportchassi och med 245/45-18, så jag har valt att åka på 16" i vinter på Golfen.

  10. #30

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Tack ska du ha, Crille! Att min ser låg ut kanske kan ha lite med utrustningslistan att göra. Det står ju att den HR-satsen jag köpte skulle sänka 25-30 mm.. Och utan att ha mätt så törs jag påstå att jag är närmare 30, och kanske mer därtill, än 25 iaf. sen kanske det att det är 19x8 et44 kanske spelar ett litet spratt också..? Jag vet inte.. Är iaf jäkligt nöjd med höjden som den är nu, ligger precis som den ska över hjulen..

    då vet jag iaf vem jag ska hälsa på när jag möter en UG GTI i stan då. Hoppas du blir nöjd i fortsättningen också!

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nja, jag tycker inte att fälgarna passar på bilen. Snygg bil, men fälgarna harmonierar dåligt med bilens utseende. Denna typen tycker jag passar bättre tillsammans med bilens linjer och form: Leichtmetallfelge Topas, 7,5J x 18'', Sterling-Silber, Artikelnummer: 5K0 071 498 88Z.


  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nja, jag tycker inte att fälgarna passar på bilen. Snygg bil, men fälgarna harmonierar dåligt med bilens utseende. Denna typen tycker jag passar bättre tillsammans med bilens linjer och form: Leichtmetallfelge Topas, 7,5J x 18'', Sterling-Silber, Artikelnummer: 5K0 071 498 88Z.

    Personligen tycker jag att färgen på fälgarna bryter för lite mot lacken på bilen, sen är den för hög även om den satt sig lite nu. Fälgen gör sig bättre på t.ex. Candyvit



    Topas-fälgarna är OK. Men 7,5*18 ET51 fyller ut hjulhusen för dåligt, dessutom kostar de runt 3000:- /st. Det är inte aktuellt...

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Bättre pris på Goal, 7,5J x 18'' , Brillantsilber

    Einzelpreis: 149,00 €
    Gesamtpreis für 4 Produkte: 596,00 €
    Artikelnummer: 1T4 071 498 666

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Bättre pris på Goal, 7,5J x 18'' , Brillantsilber

    Einzelpreis: 149,00 €
    Gesamtpreis für 4 Produkte: 596,00 €
    Artikelnummer: 1T4 071 498 666
    Tycker de är tråkiga och tror inte man får 4 st för 6000:- i Sverige heller. Skulle möjligtvis kunna tänka mig Interlagos om man skall ha 18" originalfälgar. De är 8*18 ET41 om jag inte minns fel, fyller ut hjulhusen bra.



    Men 19" är bättre... =)

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Inget problem, finns VW-handlare på Fehmarn/Burg men även i Heiligenhafen, Oldenburg osv. Alternativt att man tar kontakt med en handlare i Tyskland och ber dom skicka. VWs val av ET beror antagligen på att det ser för anabolt ut med lägre :-)

    Interlagos är eleganta! :-)

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Funderar lite på 19" Interlagos-replika till våren, silverfärgade fälgar bryter snyggare mot lacken...

  17. #37
    oph
    Gäst
    Hej,

    Är det vinterdäcken som sitter på Denver fälgarna? 205 50 17, funderar på att sätta det på orginalfälgarna på vår men var lite orolig att det skulle bli för smalt när det nu sitter 225 45 17 på.

    Mvh Peter

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av oph Visa inlägg
    Hej,

    Är det vinterdäcken som sitter på Denver fälgarna? 205 50 17, funderar på att sätta det på orginalfälgarna på vår men var lite orolig att det skulle bli för smalt när det nu sitter 225 45 17 på.

    Mvh Peter
    Det stämmer bra! Det går fint att ha 205r, Denver-fälgen är bara 7,5" bred.

  19. #39
    oph
    Gäst
    Då blir det 205or, mina GT fälgar är 7" så då är det ju åt rätt håll.

    Någon som vet mer om denna orginal sänknings sats, vettigt pris:

    http://www.ahw-shop.de/shop/vw-golf-6-plus9.html

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Nytt Volkswagen original kostar 169 €

    http://www.volkswagen-zubehoer.de/sh...ngssaetze.html

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin