Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Steton
    Gäst

    Min "nya" bil: Vw Vento

    Jag kan väl inte kalla den ny och ny. Den har importeras av mig för några veckor sedan och jag vill gärna visa upp mitt lilla objekt. Bilen är en VW vento 1,8i Glx sen 97:a med Ac och automat. En väldigt skön och praktisk bil som gör sitt jobb utan att klaga. Lite svårt att förklara varför man åker ned till Tyskland och importerar en Vento av alla bilar ,men jag har haft en sådan förut och jag var så nöjd med den att jag ville ha en till. Nedan kommer lite bilder:

    Här är bilderna jag tog när jag anlände till bilfirman. Där stod den olivgröna T5-R:en, förlåt, Venton.


    Började inspektera bilen genast för att ta reda på om skicket var som utlovat.


    Och det var den så det blev ett relativt snabbt köp. Den hade knappt något rost på underredet.




    På väg hem till Sverige som visade sig vara mer problematiskt än vad jag någonsin kunde ana. Den historian kan vi ta lite senare.


    Snabb påfyllning med lite mat och så var det dags att ge sig ut på Autobahn igen. Att ligga och "crusia" i 150 Km/h är rätt så långsamt i Tyskland, vilket jag fick erfara.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Trevligt, berätta göra lite hur du gick tillväga när du importerade den! Vad har du för planer med den? Den ser välidgt fin ut iaf, det brukar dom kunna göra när dom gått i Tyskland.

  3. #3
    Steton
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Trevligt, berätta göra lite hur du gick tillväga när du importerade den! Vad har du för planer med den? Den ser välidgt fin ut iaf, det brukar dom kunna göra när dom gått i Tyskland.
    Tjena
    Fann bilen av en slump på Mobile.de. Hörde av mig rätt så omgående då bilen var nedsatt och kom överens om att jag skulle komma och titta på bilen dagen därpå. Flyg med ryanair: 745:- så det var inte värst farligt. Jag anlände till Berlin och fick därefter ta tåget till Leipzig. Efter ett par tågbyten var jag väl framme och med hjälp av Google maps lyckades jag att finna bilen efter 1 timmes promenad genom Leipizg. Köpet genomfördes på en måndag kl 13:15 vilket var jobbigt för mig pga av deras "transportstyrelse" stänger kl 13:00 på måndagar :/ . Iväg och leta efter sjabbigt hotell och 295 kr fattigare så var jag redo att ta mig hem (Tisdag). Glöm inte att när du/ni ska importera bilar att skaffa tyska nummerskyltar med röd bård (export) jag "fick fel" skyltar (tydligen olagligt att köra med dess igenom Danmark och Sverige), men körde med dessa tills jag kom fram till den svenska tullen. To be continued

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin