Hejsan!

Har aldrig haft eller kört en VW innan jag köpte den som finns på bilderna nedanför. Har varit insnöad T****a nörd
ett bra tag, sambons bruksbil är av det märket och merparten av bilarna jag ägt har varit av samma märke, sedan har ju givetvis en å annan O**l och S**b avhandlats snabbt och smidigt.

Men ska jag vara helt ärlig så har jag nog alltid velat ha en mk 2 Golf, så när tjejen fick sitt körkort så fich hon snabbt ta över T****a´n och övertalades att det var lika bra att jag köpte nåt eget att leka med.

Så hittade jag den på blocket och en nätt summa riksdaler senare var jag Golf ägare för första gången.

Vi fann varandra ganska fort, och jag har börjat trivas väldigt bra med bilen, går som en dröm och ligger som en gokart på vägen, visserligen snikvarianten med 90 hkr, men det räcker fram och tillbaka till jobbet.

Planerna för bilen är enbart att hålla den i brukskick och lite nya lampor runt om. Det mesta har börjat hitta dit, som emblemlös grill, klarglas bak och vita blinkers fram och på sidorna.
[IMG][/IMG]
Även lackat motorhuven mattsvart. Har lite ytrost att ta hand om, men inget farligt med tanke på att bilen gått 30500 mil.... Startmotorn börjar bli kass, snart dags att byta olja å filter men den går förvånansvärt piggt och fint.
Fälgarna vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, passar inte det jag vill uppnå med bilen, blir nog att leta upp breddade plåtfälgar istället, nån som har så skicka PM



Var lite att börja med iaf... Finns många vita mk2r nu.....

/Danne