Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Micke_GTi
    Gäst

    Golf IV V6 4Motion hög förbrukning i högre hastigheter?

    Har på sista tiden rest långa sträckor pga nytt jobb och då även haft en del koll på färddatorn. När jag ligger i lägre hastigheter ~90km/h så drar bilen ca 0,8/mil, men när jag kommer upp i hastigheter som tex 120-130km/h så drar den ca 1,3-1,5/mil.
    Har hört att förbrukningen ökar ca 20% när hastigheten ökar från 90-120. Stämmer detta? I så fall, vad kan jag göra för att sänka förbrukningen?

    Trevlig kväll allihopa!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Ökat luftmotstånd brukar ge en ökad förbrukning.
    Så vill du åka billigt, kör lite saktare.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Den förbrukning du uppger för 120-130 km/h är orimligt hög. 1- 1,1 l/milen är mer rimligt. Du bör nog se över om det är något som är knas (läsa av felkoder kanske). Är bilen servad/besiktigad i närtid?

  4. #4
    Micke_GTi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Den förbrukning du uppger för 120-130 km/h är orimligt hög. 1- 1,1 l/milen är mer rimligt. Du bör nog se över om det är något som är knas (läsa av felkoder kanske). Är bilen servad/besiktigad i närtid?
    Jag besiktigade bilen i april utan anm. Service är bokad och kommer göras den 22/7. Bilen har gått 12.500. Några andra tips på vad jag kan se över?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin