Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    havets_kapten
    Gäst

    Hur får man loss bakrutetorkare kåpan på golf 4?

    Hej.

    Jag undrar om någon vet hur man kan få bort själva kåpan som sitter över baktorkaren?

    Sitter den i klips? har lossat 2 st skruvar som sitter i själva handtagen på på bagage. Vågar inte bara dra i skiten, känns som den skall spricka! Någon som vet hur man gör?

    Sen undrar jag om någon vet vilken säkring som är till bakrutetorkaren? den fungerar ej men spolarvätska kommer.

    Ytterst tacksam för svar.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Vilken kåpa du mena?

    Klädseln på insidan eller bara kåpan över torkar armen?
    Den inre sitter med dom skruvarna du lossat och sen med clips som sitter utav bara fan...så det är rycka eller dra isär och pilla med mejsel.

    Ingen aning på säkring men det är rätt vanligt att röret igenom motorn spricker och det åker in massa vatten/spolarvätska och dödar motorn.

  3. #3
    havets_kapten
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Vilken kåpa du mena?

    Klädseln på insidan eller bara kåpan över torkar armen?
    Den inre sitter med dom skruvarna du lossat och sen med clips som sitter utav bara fan...så det är rycka eller dra isär och pilla med mejsel.

    Ingen aning på säkring men det är rätt vanligt att röret igenom motorn spricker och det åker in massa vatten/spolarvätska och dödar motorn.
    Jag menar den kåpan som sitter på insidan av bagage luckan som täcker själva motorn. Jag får testa att ta i lite hårdare men jag är rädd att plastkåpan kommer att spricka...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Lossa dom skruvar som finns , sen tar du tag i bakluckans plåt och sen i handtaget på plasten och rycker till...funkar every time.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin