Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 54
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Hej alla.

    Hoppas ni hade kul i blötan.
    Var i Junfors hemtrakter på giftaskalas jag.

    Åkte förbi Bug Run på lördagkväll men vädret gjorde ändringar i planen.
    Stormen , regnet och den sena timmen gjorde att vi skippade allt.
    Mötte MÅNGA bilar under kvällen/natten när vi åkte mot Mantorp.
    Så vi stannade bara utanför och hälsade hej på Ovredsson.
    Hade även kontakt med Pekka och Junfors.

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Stort grattis också till Janne och Patrik som tog hem fina priser...
    Instämmer!
    GRATTIS!

    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Sen det här med andra bilmärken börjar bli för mycket....höj avgiften till 500 kr för alla icke-vw som vill in på området.
    Vad har de där att göra?
    Fixa en spec parkering inne på området om de promt vill in?
    Men en rejäl prishöjning vore på sin plats.

  2. #22
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Nilsson
    Medlemsnr
    910
    Ort
    Hurva-Eslöv
    Inlägg
    94
    Tack så mycket för en trevlig helg med många fina bilar.
    Vill även passa på och gratulerar alla prisvinnare...både på utställningen
    och rsbanan.Sen så är ju alla vinnare på nåt sett som varit på BugRun 2010.
    Mvh Jonas

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    kul som vanligt

  4. #24
    vwjohan
    Gäst
    säger det samma :P

  5. #25
    Dazzin
    Gäst
    Bra där! Grattis! Med vilken bil då?

    Jag satte ju 19.66 på lördagen.

  6. #26
    steve
    Gäst
    Trevlig helg va det gott folk!!

    Fick både varv tid och effekt mätt
    putsdandet överlåter jag till er andra med fina bilar :P

    Apropå andra märken på bilar tycker jag som drag bil och bo bil helt ok! Men då ska dom stå hela helgen åxå!!!!

  7. #27
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Tack igen för alla "grattis"!

    Appropå andra märken så funderar jag på varför vill man åka runt i nåt annat än en VW inne på Bug Run???
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  8. #28
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    SixPss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Karlsson
    Medlemsnr
    4158
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av Dazzin Visa inlägg
    Bra där! Grattis! Med vilken bil då?

    Jag satte ju 19.66 på lördagen.
    Jag har inte uppdaterat här på gtiklubben (jag ska bara jag får lite tid...), men på rejsa.nu har jag en uppdaterad tråd: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=55109

    19.66 med en Golf R! Det var snyggt rattat i den tighta banan med en sån tung bil (i förhållande till min 960 kg mkII:a.....)

    /Johan
    Remember the six p's: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Ja stämningen på träffen är det inget fel på, synd på vädret bara.

    Några saker var dock minus i år. Vi börjar med insläppet som var en ren katastrof. Funktionärerna var frustrerade för att dom inte kunde hålla koll på någonting....rent kaos bitvis. Toaletterna såg lika jävliga ut som när vi lämnade dom där förra året. Förra året fanns det fler tvättplatser och det fanns också högtryckstvätt, nu fanns det bara 4 platser och 4 slangar vilket resulterade i att det tog sjukt lång tid att tvätta och att kön blev LÅNG. Man kan ju fråga sig varför det kostade 100kr mer?

    Som så många andra skrivit kan man ju undra vad dessa andra bilar gjorde inne på området.

    Positivt var ju att det fanns fler matställen så det inte var så lång kö! Mycket bra men fortfarande saknar man möjligheten att betala med kort.

    Kommer självklart nästa år igen och hoppas på bättre väder!

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Plura Visa inlägg
    Några saker var dock minus i år. Vi börjar med insläppet som var en ren katastrof. Funktionärerna var frustrerade för att dom inte kunde hålla koll på någonting....rent kaos bitvis. Toaletterna såg lika jävliga ut som när vi lämnade dom där förra året. Förra året fanns det fler tvättplatser och det fanns också högtryckstvätt, nu fanns det bara 4 platser och 4 slangar vilket resulterade i att det tog sjukt lång tid att tvätta och att kön blev LÅNG. Man kan ju fråga sig varför det kostade 100kr mer?
    Man frågar sig ju varför insläppet tog sån tid?
    Förr om åren har det ju gått fint och ganska bra iaf.
    Det har då inte tagit mer tid än förväntat.
    Rutin borde ju finnas?!?!?!

    Kostade det att tvätta bilen???
    Har jag aldrig hört talas om förut?
    Dumheter deluxe.

    Jaja mycket ska man höra?

  11. #31
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Kön till tvätten var lite irriterande då bilarna blockerade vägen!

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Nä tvätten kostade inte men det kostade dock 400:- inträde i år mot tidigare 300:-. Det hade inte stört mig men när det är så pass många saker som försämrats så undrar man lite.

  13. #33

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Maila era åsikter till info@brg.se så hamnar dom på rätt ställe. Om tillräckligt många uttrycker samma åsikt så kommer säkert Bugrun att lyssna och göra förändringar.

  14. #34
    Zeeeta
    Gäst
    Undrar lite över bromsbänken! Förra året var ordinarie bromsgänget med bänk sjuka (eller nått) Så de fick kallas in annat folk på kort varsel. Samma visa i år med samma reservgäng som dyker upp. Kanon kul att man får chansen att prova effekten gratis och att det finns folk som ställer upp! Men dock har jag starka funderingar på trovärdigheten på bromsbänken. Själv kördes min bil 7 vändor med ett resultat som pendlade mellan 380hk och 320hk. Som dom på något sätt tar ut ett medelvärde som sedan blir resultatet av bänkningen. Även förra året fick jag ut lite väl för mycke effekt mot vad som änns var möjligt med den maskinen! Någon annan som körde bilen och blev fundersam eller jättenöjd över resultatet? Och de ordinarie gänget, finns dom änns?

  15. #35
    ChristianA
    Gäst
    Otroligt trevlig helg med mycke kul och riktigt fina byggen, de gillar vi sakna däremot högtryckstvätten iår så får hoppas på förändring på de inför nästa år ..
    mvh Christian

  16. #36
    Puttski
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Zeeeta Visa inlägg
    Undrar lite över bromsbänken! Förra året var ordinarie bromsgänget med bänk sjuka (eller nått) Så de fick kallas in annat folk på kort varsel. Samma visa i år med samma reservgäng som dyker upp. Kanon kul att man får chansen att prova effekten gratis och att det finns folk som ställer upp! Men dock har jag starka funderingar på trovärdigheten på bromsbänken. Själv kördes min bil 7 vändor med ett resultat som pendlade mellan 380hk och 320hk. Som dom på något sätt tar ut ett medelvärde som sedan blir resultatet av bänkningen. Även förra året fick jag ut lite väl för mycke effekt mot vad som änns var möjligt med den maskinen! Någon annan som körde bilen och blev fundersam eller jättenöjd över resultatet? Och de ordinarie gänget, finns dom änns?
    Jag körde min i bromsbänken och fick resultatet 156 hk och 188 nm på hjulen.. lite konstigt då min motor ska leverera 150 hk och 188 nm orginal och min har gått 31700 mil. Enda som är gjort är moddad luftburk med sportfilter och simons avgassystem.

    Det får man garanterat inte så hög effekt utav.

  17. #37
    Raised
    Gäst
    Jag fick 144,1hk vilket jag blev riktigt nöjd med.
    Har 136hk orginal och endast monterat ett extraktor ...

    brum brum :]

  18. #38
    fjadrik
    Gäst
    Angående bromsningen så tycker jag att den var katastrof. Sen ankomst, jag fick stå halva dan i kö trots att jag hade kölapp nr :1. De hade inget papper i skrivaren och mailadressen jag fick för att få bromspappret i efterhand får jag inget svar från. Verkar vara ett gäng riktiga lallare. I övrigt hade vi en kanonhelg

  19. #39
    Eberlund
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jugge Visa inlägg
    Det var en intressant helg helt klart

    Kändes iaf skönt att bilen klarade att pressas på banan, inga problem what so ever faktiskt.

    Utställningen, antingen var vi för sena eller så är domarna lata. Såg ett gäng glida igenom allt för att va målinriktade på en bil. Sen gå igenom allt igen utan att kolla. Okej att man inte tagit något pris men man vill ju iaf att en domare ska ha sett bilen (Jag stod vid våran bil hela tiden den stod utställd och ingen domare va ens nära att kolla på den)
    Synd :/ men men gratulerar alla som tog priser och klarade av denna helg

    /Jugge med Golf R32 Turbon
    Du är inte ensam om att tycka att bedömningen var konstig iår.

    Pratat med minst två andra som tyckte att bedömningen var under all kritik bägge dom två tyckte jag hade självklara vinnarbilar i sina klasser men den bägge två besegrades av i mina ögon originalbilar.

  20. #40
    fjadrik
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Eberlund Visa inlägg
    Du är inte ensam om att tycka att bedömningen var konstig iår.

    Pratat med minst två andra som tyckte att bedömningen var under all kritik bägge dom två tyckte jag hade självklara vinnarbilar i sina klasser men den bägge två besegrades av i mina ögon originalbilar.
    Syndromet kallas " klubben för inbördes beundran"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin