Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    EuroShell upphör! Ersättare?

    EuroShell-kortet försvinner inom kort. Vad ska man skaffa istället för att kunna tanka främst inom EU?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Visa kort? :P

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    VISA-kort är inte aktuellt. Finns ingen anledning att ligga ute med pengarna när någon annan kan göra det utan merkostnad. Dessutom är jag en aning tveksam till att använda mitt VISA-kort vid tankning utomlands. En föredel med kundkort är dessutom att man får alla kostnader prydligt samlade på en faktura. Finns det något svenskt företag som har samarbete med exempelvis tyska Aral tro?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Har aldrig under alla år jag haft Visa kort haft några som helst problem med att tanka, vare sig i Sverige eller utomlands.
    Vidare har jag Statoil Mastercard och det fungerar också kanon.

    Brukar du åka mycket utomlands, vilka länder pratar vi om då?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Finns det något svenskt företag som har samarbete med exempelvis tyska Aral tro?
    Inte svenskt men Norskt, Jag har för mig att jag brukar använda mitt Statoil kort på Aral, när jag är i Tyskland. kolla Statoils hemsida.

    Är det någon som vet varför Shell slutat ned sitt EuroShell?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av matsola Visa inlägg
    Inte svenskt men Norskt, Jag har för mig att jag brukar använda mitt Statoil kort på Aral, när jag är i Tyskland. kolla Statoils hemsida.

    Är det någon som vet varför Shell slutat ned sitt EuroShell?
    Varför fungerar inte nya Shell Card i hela Europa?
    Vi anser att det inte längre finns något behov för ett drivmedelskort som går att använda i hela Europa. I dagsläget har en överväldigande majoritet av den svenska befolkningen minst ett betalkort, tex av typen VISA eller MasterCard. Vi har därför tittat på var våra kunder faktiskt använder sina drivmedelskort och har rättat oss därefter.
    www.shell.se

    En korkad och tramsig förklaring. Jag har EuroShell just pga möjligheten att kunna tanka på faktura utomlands. Kommer naturligtvis att säga upp mitt Shellkort inom kort.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin