Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995

    Finns Passat GT -89 med 107 hästars 8 ventilare?

    Som rubriken säger. Spanar på en Passat GT från -89 som enligt blocket har 107 hästar, men man vet ju hur det är med blockets uppgifter på sånt..

    Har ingen bild på bilen utan det är bara texten i annonsen och där framgår det inte om det är en 16v eller en 8v så nu frågar jag er om Passat GT från -89 fanns med 107 hästars 8 ventilare? Isåfall borde det väl vara den 8 ventilaren som sitter i MK2 GTi Special? Den motorn är ju på 1.8 liter, 8 ventiler, digifant och 107 hästar med katten monterad.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Sandberg
    Ort
    Malmö/Strömsund
    Inlägg
    254
    Kolla broschyrarkivet så ser du att den som kallades GL här i Sverige hade just den motorn. Sen om jag får spekulera så kan jag nog tänka mig att dom såldes som GT i exvis Tyskland. Då förmodligen med samma utrustningspaket som en 16v men med svagare motor.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Jamen juste. Hade glömt bort broschyrerna. Kanske är en importbil då eller nåt. Eller så kanske det rentav är en 16v? Isåfall så har jag tur.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Tveksam om passat gt 8v 107 hk såldes i Sverige men som sagt ovan så såldes passat GL med den motorn i Sverige = golf gti 8v motorn med kat, alltså ingen 16v troligtvis.

    mvh Per

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Tveksam om passat gt 8v 107 hk såldes i Sverige men som sagt ovan så såldes passat GL med den motorn i Sverige = golf gti 8v motorn med kat, alltså ingen 16v troligtvis.

    mvh Per
    Lär nog vara så. Kan ju ha varit annonsören som skrivit fel på gt och gl. Eller så är det rentav en importbil. Frågan är ju varför man skulle vilja importera en så simpel bil?

  6. #6
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av kim_gulle Visa inlägg
    Lär nog vara så. Kan ju ha varit annonsören som skrivit fel på gt och gl. Eller så är det rentav en importbil. Frågan är ju varför man skulle vilja importera en så simpel bil?
    Finns mycket simplare än detta som är importerat/bilar med på köpet osv.....

    / Per

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av kim_gulle Visa inlägg
    Frågan är ju varför man skulle vilja importera en så simpel bil?
    Det beror väl på när den blev importerad? I början av 1990-talet kanske den inte var helt simpel.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Denna 8-ventilsmotor såldes i Sverige som CL med GL-paket och i Tyskland även som GT.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Hehe, ja det lär ju vara en 8v då. Ska bara få tag i grabben som sålde bilen. Bara telefonsvararn i över en vecka nu..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin