Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    silam
    Gäst

    Ny bluetooth på 2011 modeller.

    VW kryper till korset och släpper nya/bättre bluetooth moduler från modellår 2011.
    Jag valde själv bort Premium varianten eftersom den i princip bara stödjer Nokia telefoner.

    Dem nya valen är:
    Mobiltelefonförberedelse, (HFP och Audio streaming).
    Mobiltelefonförberedelse Plus, (HFP, Audio Streaming och röststyrning).
    Mobiltelefonförberedelse Premium, (som förut, endast RSAP telefoner).

    Nu vill man ju gärna efter montera en av de nya modellerna, men enligt min säljare görs inte det, utan han hänvisar till 3´e parts lösningar.
    Delarna brukar ju inte vara så svåra att få tag på men frågan är hur svårt det är att eftermontera/programmera.

    Har nån annan planer på detta eller annan info från VW ?

    /N

  2. #2
    Dazzin
    Gäst
    Tjena!

    Jag glömde bort att återkoppla till dig, men jag använder som sagt Fiscon med min Android (SE X10 mini samt min fd. HTC Hero) mobil och tycker det fungerar riktigt bra. Dock ett par saker som inte fungerar hundra;

    Telefonboken går inte att scrolla i, dock fungerar detta utmärkt hos en kollegas vanliga telefon (K modell från SE).
    Samma sak om man söker efter tex patrik, och har flera som heter patrik så kan man visa alla, detta funkar inte på min, men hos min kollegas precis som den ovan. Även tonval fungerar inte. Men på en "vanlig" tror de flesta av dessa fel inte ligger hos VW eller Fiscon utan hos tillverkaren.

    Men att ringa, ta emot samtal etc fungerar klockrent, öven telefonknappen på ratten etc..

    Vill du testa själv med din (Iphone?) eller bara se det live hur det fungerar är det bara att vi sammantrålar. :-)

  3. #3
    silam
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Dazzin Visa inlägg
    Vill du testa själv med din (Iphone?) eller bara se det live hur det fungerar är det bara att vi sammantrålar. :-)
    Vore nice och mötas så du kunde visa hur det lirar och hur installationen ser ut, samt om man kan testa lite snabbt med min iPhone?
    Åker bort över helgen men kanske nästa vecka ?

    /N

  4. #4
    Dazzin
    Gäst
    Det fixar vi! Skickar ett PM.

  5. #5
    silam
    Gäst
    Är det någon på forumet som har Premium kit´et på en golf ?
    Finns det knappar, kontrolpanel eller dyl i taket för styrning av telefon funktioner ?

    Håller på och installerar nya 2011 kitet i min Golf.

    /N

  6. #6
    RGerman
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Dazzin Visa inlägg
    Tjena!

    Jag glömde bort att återkoppla till dig, men jag använder som sagt Fiscon med min Android (SE X10 mini samt min fd. HTC Hero) mobil och tycker det fungerar riktigt bra. Dock ett par saker som inte fungerar hundra;
    Hur är det med menystyrningen, är det VW's egna meny som syns eller är det någon hipp Fiscon-meny i tusen färger? Hur är det med inställningarna? Styrs allting via SETUP på huvudenheten eller är det också en Fiscon egen meny, dvs inte VW original?

    Min fråga är egentligen: Ser man skillnad på om det är Fiscon som är installerat i bilen jämfört med om det hade varit med från fabrik och därmed original VW?

    Tack för svar

  7. #7
    silam
    Gäst
    Jag tror det är VW´s meny du ser på RNS´en, men menyn på MFD är inte exakt samma som VW´s.

    Har installerat VW nya BT enhet nu och det funkar perfekt, kan helt klart rekomendera den. Finns för ca 3600:- på e-bay, sen behöver man koda lite med VCDS om man installerar från scratch, har man VW´s premium kan man bara swappa.

    Funkar med Iphone, och funkar med A2DP musik streaming.

    /N

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin