Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Leo-Creations
    Gäst

    Växellåda Caddy Mk1

    Har lite huvudbry med att bestämma vilken låda man kan peta i min gammla caddy diesel.
    med tanke på att det är en diesel och dom utväxlingstabeller jag tittat på verkar det ju som att den växelådan jag har min bil är den med lägst utväxling.

    jag är trött på att man får varva sönder den lilla motorn när man ska ligga och köra motorväg plus att man får juskrika till passageraren om man vill säga något hehe.

    om jag har förstått det hela rätt så borde väll en diesellåda ha lägre utväxling än en bensinmotor med tanke på varvtalet. är det inte så har jag ju inga problem, då kan jag ju lägga i en fempetad låda från en Mk2. väll?

  2. #2
    Barbapappa
    Gäst
    Nej då blir det väl fel. Det är väl om man har en bensinare som man kan ta en diesellåda om man vill att den ska varva mindre, inte tvärt om.

  3. #3
    Leo-Creations
    Gäst
    Det jag menar... hur göra för att ska varva mindre? köra saktare helt enkelt hehe. 13 tum är j stora fälgar nog sålänge de är breda

  4. #4
    Barbapappa
    Gäst
    Finns det inte diesellådor med olika utväxlingar då? Har du en en 4vxl låda i din nu?

  5. #5
    Leo-Creations
    Gäst
    Jag har den fyrpetade ja. och när jag kollade utväxlingstabellen som jag hittade var min låda den lägst utväxlade. vad kör du för låda?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Jönsson
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    210
    Här kan du kika för mer info http://golfetta.forum24.se/golfetta-about1646.html

    Länkar till mer lådspecifika fakta finns i tråden också!Fempetad Golf 2 låda passar bra om du byter ut ett fäste samt modifierar/byter länkaget.

  7. #7
    Leo-Creations
    Gäst
    Tackar så mycket för länken det röjde mycket av dimman. dock har jag en följdfråga. Hur fan kollar men beteckningen på en låda, var sitter märkning osv?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Jönsson
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    210
    Citat Ursprungligen postat av Leo-Creations Visa inlägg
    Tackar så mycket för länken det röjde mycket av dimman. dock har jag en följdfråga. Hur fan kollar men beteckningen på en låda, var sitter märkning osv?
    Den sitter på undersidan av lådan, instansat på en plan yta precis där svänghjulet sitter på andra sidan av gjutgodset av lådan. Hissar man bilen och kikar närmre så ska man se det

  9. #9
    Leo-Creations
    Gäst
    Fan vad underbart. Tackar så mycket för hjälpen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin