Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524

    Hjulinställning Mk2 syncro ?

    Tja!

    Bytt till servo + nya styrleder på Syncron.

    Nu är frågan, Vad bör man köra för hjulvinklar för att bilen ska gå skapligt på bana och gata ?
    De går ju tyvärr inte att ställa bakvagnen så några grader camber får man ju leva med där nu när den är ganska sänkt.

    //Nicke

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Har du gat eller R-däck?

    Kör någon eller några grader camber fram.
    Kör 0 i toe så klarar du dig bra på både gata och bana.
    Cambern bak gör ju kanske att du får mer grepp , inte alltid av godo på golfen.
    Men det är ju bara att gilla läget.

    Med R-däck kan du köra max camber fram.
    Med orginal fjäderben blir det ca: 3grader.

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Har du gat eller R-däck?

    Kör någon eller några grader camber fram.
    Kör 0 i toe så klarar du dig bra på både gata och bana.
    Cambern bak gör ju kanske att du får mer grepp , inte alltid av godo på golfen.
    Men det är ju bara att gilla läget.

    Med R-däck kan du köra max camber fram.
    Med orginal fjäderben blir det ca: 3grader.
    Gat däck än så länge

    kör typ 1,5 grad camber då? tror bror kört så på gula.

    Blir vell R-däck om den funkar skapligt på mantorp och om man får mer försmak för banåkat..

  4. #4
    Barbapappa
    Gäst
    Ska du köra r-däck tycker jag du ska ha mer än 1,5 grad fram, snarare 2,5 kanske och som lillen säger noll i toe, då brukar man få en bra kompromiss. Då sliter den inte så mycket däck på gatan och den extra cambern hjälper r-däcken på banan. :-) Thullen hade väl grejat med cambern bak på sin syncro vr6, och den gick ju som skam, kolla med honom kanske?

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Ska du köra r-däck tycker jag du ska ha mer än 1,5 grad fram, snarare 2,5 kanske och som lillen säger noll i toe, då brukar man få en bra kompromiss. Då sliter den inte så mycket däck på gatan och den extra cambern hjälper r-däcken på banan. :-) Thullen hade väl grejat med cambern bak på sin syncro vr6, och den gick ju som skam, kolla med honom kanske?
    Nu har ja gjort en hjullinställning. Toe vart 0 och camber behövde vi inte röra tyckte vi, stod 1,4 exakt på varje sida, och bak står den 3grader fast.
    De får funka. Har inga r-däck än iaf så.

    Camber bak? hur då

  6. #6
    Barbapappa
    Gäst
    Du får väl prova och se om det funkar, med r-däck lär det ju inte vara nån höjdare men med gatdäck kanske det går.
    Ja inte vet jag, hade för mig att det var han som hade grejat och donat bak, men jag kan vara ute och cykla helt, själv har jag nollkoll på hur det ser ut, kanske inte ens är möjligt på en sån...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin