Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 50 av 50
  1. #41
    Aspen-83
    Gäst

    Coilovers Monterade!

    Jo så äntligen sitter dom på! Efter lite jävulskap så fick man bort skruvarna som inte direkt hade ramlat av i första laget! Båda bak fjädrarna var dessutom av... man undrar lite vad dom på bilbekämpningen gör?? den är ju nästan ny besiktad, tror inte att bägge har hunnit gå av sen dess.

    Bilder varsågoda! (Ber om ursäkt för dåliga bilder men digitalkamran åkte i backen sen var den slut)

    I mek Garaget

    Hemma på uppfarten


    Måste köpa 5mm spacers både fram och bak för däcken ligger knappt 1mm från dämparna! lite mycket gupp och sen är det väl punka!

    Kanske kan man sänka lite mer fram men det är precis att man kan svänga... Och då får man väl vara nöjd. Kanske sätter den sig lite efter ett tag. blir lite lägre nästa år med dom andra däcken som ska på.

    Kom igen nu, lite kommentarer tack

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Mycket snyggt bra jobbat...

  3. #43
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Läckert!
    längtar tills min vite kommer ner mot backen nu!

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ser bra ut med den sänkningen, fälgarna passar faktiskt bra, färgen gjorde stor skillnad. Vad hade du för däckdimension? 195/50? 205/45? känns lite stort men som du sa så är det ju bara sänka mer med andra däck.

  5. #45
    Aspen-83
    Gäst
    Tack ska ni ha!
    Andra som åker på dessa coils säger att bilen blir stenhård, men jag tycker inte att det blev så stor skillnad mot före! Kan bero på att den nästan var stum med mina sachs performence dämpare och fjädrar. Till salu om någon är intresserad... sänker ca 40mm...


    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Ser bra ut med den sänkningen, fälgarna passar faktiskt bra, färgen gjorde stor skillnad. Vad hade du för däckdimension? 195/50? 205/45? känns lite stort men som du sa så är det ju bara sänka mer med andra däck.
    Jo nu sitter det 195/50 men däcken är nästan nya så jag vill inte bara kasta bort dom blir kanske 185/45 nästa år eller 165/50 har inte bestämt mig ännu...

    Satte även på 5mm spacers idag för att få ut fälgarna från dämparna... Så nu tar det inte i längre

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Gott att du fått på grejorna!

    Citat Ursprungligen postat av Aspen-83 Visa inlägg
    Tack ska ni ha!
    Andra som åker på dessa coils säger att bilen blir stenhård, men jag tycker inte att det blev så stor skillnad mot före! Kan bero på att den nästan var stum med mina sachs performence dämpare och fjädrar. Till salu om någon är intresserad... sänker ca 40mm...
    Alltså Sachs Performance är ju bra grejor.
    De är ju rent av bekväma om man jämför med många andra.
    Helt klart i samma liga som H&R cupkit och bilsteins kit.
    Så tycker du de var stumma och hårda så vet inte jag.

    Däremot brukar coilovers av billigare modell vara ganska stumma.
    Men det finns undantag , jag tycker de jag har på är helt ok.
    Ju lättare bil i utgångsläget ju stötigare slutresultat oftast.
    Senast redigerad av Lillen den 2010-07-23 klockan 20:17.

  7. #47
    Aspen-83
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Gott att du fått på grejorna!



    Alltså Sachs Performance är ju bra grejor.
    De är ju rent av bekväma om man jämför med många andra.
    Helt klart i samma liga som H&R cupkit och bilsteins kit.
    Så tycker du de var stumma och hårda så vet inte jag.

    Däremot brukar coilovers av billigare modell vara ganska stumma.
    Men det finns undantag , jag tycker de jag har på är helt ok.
    Ju lättare bil i utgångsläget ju stötigare slutresultat oftast.
    Jo jag har varit ute och kört lite mer nu idag och kan väl kanske ändra min uppfattning om hur hårda coilsen är... Dom är hårdare utan tvekan. Men FAN så mycket lägre, och det var ju det jag var ute efter

  8. #48
    Aspen-83
    Gäst

    Lite "bättre" bilder

    Var ner till morsan och farsan för att låna deras digitalkamera, måste ju få upp lite finare bilder.
    Får bli dessa bilder sålänge så kommer det ännu bättre när bilen är nytvättad och på lite bättre ställe att fota på.











    Sååå nu är det lite bilduppdaterat...

    Nu blir det lite finlir med bilen... TROLIGEN inte några fler större ingrepp den här sommaren. Men man får se

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Blev ju helt lagom i höjd!

  10. #50
    Aspen-83
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Blev ju helt lagom i höjd!
    Jo kanske, men den får bli lite lägre nästa sommar. Alldeles för mycket gummi på däcken, så det går inte att sänka mer

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin