Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Dimmanz
    Gäst

    byta styrled på Golf mk2 86-

    som topic säger.. :P någon som har nått bra tips på hur man får lös styrleden (vänster sida)? hittar ju inte nått "justeringsmärken"(eller va ja ska kalla det... för att justera toe in, toe out?) såsom på passager sidan? förarsidan jag menar nudå...

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    Om jag inte minns fel så är ena sidan "stum" och går inte att justera. Man får köpa hela staget ändå inifrån styrväxeln.

  3. #3
    Dimmanz
    Gäst
    aaahaa ååfan.. jaa då äre väl inte så konstigt att man gav fan tillslut.. :S biltema styrstag.. nått att ha??eller slits dom fort?.. polare köpte bara styrleden till sin opel.. efter montering ramla hela leden ur.. :S

  4. #4
    skjortan
    Gäst
    ingen sida är stum, bytte styrleder båda sidor på min mk2a häromveckan

  5. #5
    Dimmanz
    Gäst
    < höger sida

    < vänster sida(den sidan ja int får lös..

    Skjortan, hur gjorde du? :S :P

  6. #6
    skjortan
    Gäst
    åfan, det där har ja inte sett förut? ser ut som att idn vänstersida är helt gjuten eller vad man skall säga? eller är det bilden? för båda mina var osm på din höger, även en polares jag bytte på.. hmm?

  7. #7
    Dimmanz
    Gäst
    haha näedu inte jag heller.. x) lagomt förbannad man blir när man suttit och provat få loss skiten i 1,5 -2 timmar och sen läser att den faktiskt inte går att byta..

    nope.. är inte bilden .. ;P ;D men menar ja läste nånstans att om de va bytt förut, kunde de nog se ut som på min höger sida.. och då går de byta.. men är de inte bytt förr så är dom stum såsom "G-man" säger..

    blir att handla ny på biltema då.. :P bara man får skyltar på skiten nu så blir man nöjd :P

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Tidiga årsmodeller har fasta på ena sidan och justerbara på andra. Om man köper nytt kan man välja om man vill ersätta den fasta med en justerbar. Är det vid spindeln den sitter fast? Finns ju speciella spindelledsavdragare eller den lite billigare varianten med en slags kil som man slår in. Kilen kan dock förstöra damasken men ska man byta leden spelar det ju ingen roll.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    Tidiga mk2 hade så och då fick man justera toe-in med högra sidans stag enbart. Är dom inte bytta på en gammal bil så är risken stor att på ena sidan så får man byta hela staget.

  10. #10
    Dimmanz
    Gäst
    jo de e ju som vid.. eller ja.. de ser ut som en justerbar spindel bara.. fast. den sitter fast.. och utan nå jutning för nyckeln :P lr va man ska säga.. :P
    blir iallafall att ja byter hela staget.. mycket jobb att byta hela skiten föressten? några tips på hur man gör de änklast??

    g-man : om man justerar toe in/out på enbart höger sida.. blir de inte bara.. just höger sida som blir justerat då då? :S dom är nog INTE bytt på denna bil iallafall.. bilen har stått orörd i 3-4 år.. och en tjej som hade haft den i 10år före där satt .. lär nog inte varit nån som bytt dom åren före där heller så ;D

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    På den fasta sidan, som man justerar först, justerar man med ratten. Sedan justeras andra sidan vid styrleden och det sista man gör är att ta loss ratten och sätter den rakt.

  12. #12
    Dimmanz
    Gäst
    ... aha.. tänkte int så långt x) bott i Norge för länge antar ja.. :P

    då vet man tills nästa gång x)
    tack för alla svar !

    // Zebban - DimmanZ

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin