Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44
  1. #1
    BALAN
    Gäst

    Passat TDI -04

    Får väl lägga upp en tråd om min bil dårå!

    Kommer väl inte bli nåt extremt så länge det inte spårar ur. Toning, sänking, 19" och USA lister är planerna iaf.

    Såhär såg den ut innan rekonden:



    Min vanliga tur gjorde att bilen nu står på Småhöga bil och växellådsservice för lite renovering av lådan, vilket grusade många av mina planer innan BR...Men skall försöka hinna klart så mkt jag kan.

    Kommentera på nu!

  2. #2
    BALAN
    Gäst
    Delar som är skrot:


    Lådan var sämre än jag trodde. Diverse difflager mm som måste bytas. Slår till på ny koppling också när allt endå är nere.

  3. #3
    Barbapappa
    Gäst
    Redan hunnit rasa lådan på den fine bilen, jädrar va många trasiga grejer i den! :-(
    Tycker den såg fin ut bilen annars, låter som trevliga planer.
    Vad var det den hade för utrustning från början.

  4. #4
    BALAN
    Gäst
    Ja det gick fort, hade bilen i tre dagar. Tydligen fel olja i som har gjort att det har gått sådär.

    Sedvanlig highline utrustning, regnsensor, avbländbar spegel, å navi då.

  5. #5
    BALAN
    Gäst
    Händer inte mkt här. Beställde koppling i helgen. lika bra, fast den skiten gick på 4papp. Dyrt till passaten tydligen. Jag hoppas bilen är ihop imorrn eller på onsdag. Ska försöka hinna beställa coilovers snart med så jag kan få på dom innan BugRun. Så får jag låna pappas 19" sålänge. Har hittat ett par xenonstrålkastare också. KAN BLI GODT!

  6. #6
    BALAN
    Gäst
    Coils beställt! Tog semester veckan innan bugrun så jag kan hinna med stressmeket som alltid blir.

  7. #7
    BALAN
    Gäst
    Nu är bilen äntligen tillbaka, tog 3 veckor å laga lådhelvetet. Men nu känns den fin igen, och går en aning tystare

    Stötdämparna kom idag (Tack Lillen) En massa annat godis är beställt också. Men håller väl det hemligt ett tag till. Bilder kommer när jag börjar med coilsen

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Aldrig kul med ras, blev det dyrt att laga lådan?
    Bilen ser ut att vara i riktigt fint skick annars!

  9. #9
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Gött att de e på G nu då, vad blev det för coils?
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  10. #10
    BALAN
    Gäst
    Sådär ja, en bit på väg:
    V-maxx coilovers


    Det jobbigaste var nästan att få bort gummipluggarna i batteribaljan, speciellt på förarsidan när bromsslangarna går precis ovanför


    Smygbild, satte ihop allting bak men skruven till ena dämparn blev kass så ska köpa en ny sån imorrn och slicka ihop allt:


    Främre fjäderbenen är ställt till hälften ungefär, ska låna pappas 19" imorrn och kolla hur högt det blev, skall nog skruva ner en bit till. Men lägre blev den iaf

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ser bra ut, Dom kan bli riktigt fina dom där passaterna med lite nya lister o så!

  12. #12
    BALAN
    Gäst
    Höhö!

    Ska dock knö in den sen när den lirar ordentligt. Rattknapparna och displayen i instrumentpanelen funkar inte, hur löser jag det? Vagcom?

    En dålig bild på hur sänkningen blev också:

    Smutsig å dann. Komforten blev över förväntan endå tycker jag.! Sjukt nöjd

  13. #13
    BALAN
    Gäst
    I väntan på grejer från ebay tog jag bort torkaren och emblemen, plugg till hålet i rutan e på G
    Bytte nummerplåtar också, men måste bygga om bilen lite känner jag nu:
    Innan


    Efter:


  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Ser fint ut!

    Har du redan fått hem navigatorn du beställt? ...funka skiten isåfall, dvs bara plugg n' play?

  15. #15
    BALAN
    Gäst
    Japp den funkar klockrent förutom rattknapparna och FISen som e döda. FISen visar bara färddatorn.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Troligtvis att du då saknar/felkopplat GALA samt Can-Bus... kan även vara ruckfahrsignalen som ställer till det för dig...
    Om nu bilen är fördragen för FIS - NAVI dvs....

    Du har väl provat att kalibrera den rätt, samt haft i en fungerande skiva?

  17. #17
    BALAN
    Gäst
    du kan få kika påt nån dag, eller gå in på msn så kan jag skicka över lite bilder. Har inte kalibrerat den och jag har en NAVI skiva i som funkar.

    Det har ju suttit navi i den innan så det lär vara draget rätt

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ser ut som att den blev lagom hög nu iaf, eller lagom låg kanske =)

  19. #19
    BALAN
    Gäst
    ja lagom hög blev den Nån cm ner till hade inte skadat. Men vägen till garaget tillåter inte det än på ett tag så det får bli att åka såhär

  20. #20
    BALAN
    Gäst
    Sådär, Bugrun avklarat också.

    Köpte där ett par Xenonstrålkastare som jag har hållit på att renovera upp...

    Den till höger är inte slipad och polerad:

    Kan nog bli fint!


    Dessvärre skar ju generatorn innan dom kom på plats så det är det jag håller på med nu
    Senast redigerad av BALAN den 2010-06-27 klockan 22:04.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin