Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1
    KalleH
    Gäst

    MEDIA-IN och RNS 510 går ej att kombinera på nya Golf?

    Hej!

    Enligt VW handlaren går det inte att kombinera NAVI RNS 510 Dynaudio Sound med Multimediauttag MEDIA-IN inklusive USB-kabel. Detta pga att RNS 510 har AUX-ingång för externa ljudkällor. Är det någon här som har beställt MEDIA IN med RNS 510? För i hallen stod en GTI som hade RCD 510 (utan navi och dynaudio) och den hade MEDIA-IN... Men att bygga en bil med navi och MEDIA-IN gick inte
    Är AUX-ingång samma som MEDIA-IN typ eller? Är inte så insatt i det här

    Mvh, Kalle.

  2. #2
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Enligt denna så ska RNS510 vara MDI kompatibel: http://www.my-gti.com/719/difference...nd-the-rns-510
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  3. #3
    KalleH
    Gäst
    Vilken bra sida, tack! Enligt säljaren så tillät inte VW centraldator där man "provbeställer" bilar att man kombinerade MDI med RNS510. Men han verkade rätt osäker.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Dahl
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    193
    Min far hämtade sin bil i förgår och han har RNS510 (dock inte navi) med dynaudio, MEDIA-IN och aux

  5. #5
    KalleH
    Gäst
    Då får jag be säljaren kolla upp det mer noggrannt, för det känns som MEDIA-IN är rätt bra att ha eller?

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Ha! Då hade jag rätt iallafall då! För när jag konfigade min gti, så försvann MDI när jag valde stora navin+dynaudio.. Då ska jag åka å klaga..
    Berätta gärna vad du får för svar..

  7. #7
    KalleH
    Gäst
    I will Om VW dator som säljarna har där man specar sin bil har rätt ska varken RCD 510 med dynaudio sound eller RNS 510 med dynaudio sound gå att kombinera med MDI. Men i hallen stod en GTI som sagt med RCD 510 UTAN dynaudio sound som hade MDI...

  8. #8
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Jag har RCD510 + Dynaudio och en MDI kontakt på min MK6 -2010 modell. Den fungerar också... jag har testat!
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  9. #9
    Robban B
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av KalleH Visa inlägg
    Hej!

    Enligt VW handlaren går det inte att kombinera NAVI RNS 510 Dynaudio Sound med Multimediauttag MEDIA-IN inklusive USB-kabel. Detta pga att RNS 510 har AUX-ingång för externa ljudkällor. Är det någon här som har beställt MEDIA IN med RNS 510? För i hallen stod en GTI som hade RCD 510 (utan navi och dynaudio) och den hade MEDIA-IN... Men att bygga en bil med navi och MEDIA-IN gick inte
    Är AUX-ingång samma som MEDIA-IN typ eller? Är inte så insatt i det här

    Mvh, Kalle.
    På min R36 har jag Dynaudio och RNS510 navi, har även aux ingång men det finns ett val i menyn att avaktivera aux ingången om man kör med media-in. Så det är inga problem.

  10. #10
    KalleH
    Gäst
    Ok tackar för svaren. Ska höra med säljaren i morgon, just nu känns det lite confusing då vissa verkar ha den här kombinationen som inte ska kunna gå enligt VW:P

  11. #11
    G R
    Gäst
    Jag har beställt en Golf R med RNS510 navi DA och media-in. RNS510 ska ha en separat AUX-ingång enligt specen i varje fall.

  12. #12

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Det har den..!

  13. #13
    Wolverine
    Gäst
    Hej Kalle !

    Jag vet ja inte vad din säljare har för säljstöd, men om jag går in i vårt finns det inga restriktioner, och media-in kan både, beställas från fabrik så som eftermonteras utan problem.

    //Ingmar

  14. #14
    KalleH
    Gäst
    Hej Ingmar,

    det vet inte jag heller utan han knappade på datorn och sa att nu skickar vi iväg en provbeställning och då kom det upp felkoder på just den kombinationen. Men jag ska dit om nån timme får jag se om vi får nån klarhet i det Jag återkommer med besked.

  15. #15
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Om du väljer det på VW's konfigurator så får du numera en "kompabilitets" varning, en gul sådan.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  16. #16
    vw-fantast
    Gäst
    Hej

    Jag beställde min R idag med stora stereon och dunaudio och media in. Inga problem. Du får vara på din säljare men systemet de bestäler i verkar vara lite krångligt.

  17. #17
    KalleH
    Gäst
    Hej! Nu har jag varit hos säljaren. Tydligen går det att få kombinationen men det blir betydligt längre leveranstid sa han. Det var därför varningen kom upp. Däremot kunde jag utan problem beställa Multimedia-In inkl. IPOD-kabel men inte motsvarande med USB-kabel. Så jag tog MDI med IPOD-kabel ändå. Ja det verkar vara mkt strul med deras system...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin