Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 47
  1. #21

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Citat Ursprungligen postat av Borbos Visa inlägg
    Har uppdaterat med vilka som betalt , övriga får mail om påminnelse ikväll
    Jag betalade den 23/4 så kolla igen är du snäll..

    Datum 2010-04-23
    Belopp - 400,00
    Typ av betalning Plusgiro
    Betalningsmottagare VW GTI KLUBBEN C/O MIKAEL
    Bg/Pg nr PG 6466995-5
    Status Betald

    Bör man ha passagerarstolen kvar i bilen eller dumpa av hemma?

  2. #22
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    455
    Strålande!

    Det finns kanske en mikro möjlighet att jag kan ta en plats... men det vet jag dessvärre inte förren på fredag.

    //Micke
    Micke
    Alias Silverpilen

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Vill bara tydliggöra att medlemmar i VW GTI Klubben åker på Hondaklubbens/kartellens banträffar för 400:- , och att klubben står för 400:- , då normala träffavgiften är 800:-.
    Dessa pengar är redan betalda , så klubben förlorar en hel del pengar på dessa avhopp.
    Hänger inte ut någon person , men tänk på detta om ni anmäler med en OBLIGATORISK anmälan.......

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Först var sista betalningsdag 2 veckor innan.
    Sedan ändrasdes detta till en vecka innan träff.
    I och med att sista betalningsdag var den 23/4 och inget annat sades angående anmälan så var väl detta samma som sista avbokningsdag. Dessutom sades inget om obligatorisk anmälan lika med att det inte gick att avboka.


    Ska det vara så otydligt så tycker jag att det är svårt att veta.
    Du skrev dessutom själv informationen angående dessa träffar.
    Nästa träff får väl då föregås av bättre information för att slippa krångel.
    OM någon nu undrar så bokade jag av den 21/4.
    Så nu är jag själv uthängd.

    Jaja.
    Jag vill ha klart besked innan Gelleråsen om HUR det ska fungera.
    Då slipper man läsa mellan raderna och gissa sig fram.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Fixar till lite klarare info till Sturupträffen , men tänk dock på att inte anmäla om man inte vet säkert att man kan komma, då kan någon annan få platsen.

  6. #26
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Någon som ska sova/tälta på plats? Jag är i valet o kvalet om jag ska sova i bilen eller köra upp inatt...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  7. #27

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Är det korkat å lämna passagerarstolen hemma? Har man nån nytta av den på banan menar jag..

    Tillåts passagerare?
    Kommer det finnas vana instruktörer man kan lära sig nåt av?

    Försöker hitta info om ovan...

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Passagerare tillåts så länge dom har SMA licens, jag tror inte du kommer märka någon skillnad på varvtiderna om du plockar ut stolen eller inte men däremot så kan det ju vara kul att plocka med sig någon annan i bilen som kan visa lite spårval osv.

  9. #29
    steve
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Borbos Visa inlägg
    Har uppdaterat med vilka som betalt , övriga får mail om påminnelse ikväll
    Har du sett minna pengar? satte in för alla 3 träfarna!

    /Steve

  10. #30

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Ok Raz.. Plockade ändå ur stolen för lättare lasta med verktyg, reservdelar, extra soppa å sånt..

    Var ute en sväng idag och skulle tanka å lufta däcken men väl på rull började det låta förjävligt från höger fram, Centrummuttern va lös efter Lunda. Kom hem å slog i rep boken som Viktor skickade med och där stod det att muttern skulle dras med 230 Nm. Min momentnyckel gick bara till 140Nm. Tur man har bra kontakt med AutoExperten i Infra City (Rekommenderas varmt!) - 10 minuter före dom stängde var jag där och köpte på mig en ny Kamasa momentnyckel.



    230Nm är in i helvete mycket, nästan så man får hänga på nyckeln.

    Hursomhelst, nu sitter muttrarna med rätt moment, bilen e tankad, däcken har mer luft och huven sitter som berget med två extra huvlås även efter långtradare i 110

    Håller tummarna för en regn och olycksfri dag imorrn!

  11. #31
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jädrans skit, precis när bilen var klar o jag rullade ut den såg jag nåt blött på golvet. Har fått en bensinläcka i catchtanken på mk2an (sprucken), o jag lyckades inte få tag i en annan idag.....

    Så det blir inget åka för mig med racergolfen....

















































    MEN, vafan, är det banåka så ska det fantamej köras, jag tar med mig GTIn o lallar runt lite med istället, tyvärr passade inte R-däcken på den så det får bli gatdäck....

    Blir ett lagom test för att se om den håller för Whörterseetrippen nästa vecka =).

    Klockan 03.00 inatt rullar jag norrut! Vi ses!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  12. #32
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Då var man på plats. Var typ först. O sen och jag väl var här så fick jag reda på att det besiktigades ändå till halv nio typ. Fan, jag hade kunnat sova 2timmar till typ....
    Lite kyligt och blåsigt, men uppehåll.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #33

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Hade du varit kvar hade du fått se hur min bogserades in av en Honda..

    Slutet på Depårakan - började det låta - KRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII från motorn och jag stänger av å rullar åt sidan.
    Första tanken va, varför i helvete skulle jag ut mer å köra och dessutom mata på mer.. Ditt J'ävla Pucko - hur ska du komma hem nu?!

    Det var inte generalras som det lät - Vibrationerna i bilen hade skakat loss två bultar, en som håller kamremskåpan så den hade tatt i generatorns "fläkt" och en av de långa smala generatorbultarna hade åkt ut och böjts.. skriver nog mer, kom hem iaf för egen maskin efter att ha tatt bort å böjt till allt som varit ivägen..

    Projekt locktite och nya bultar?

  14. #34
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Fasen, det missade jag... Men jag kom hem he iaf!

    En grej jag tyckte var skoj var när en kille med en 200hk race honda med r-däck kom o frågade mig vad jag hade gjort med min bil.
    Jag svarade "Inget" och berättade att jag har biltemabelägg, gamla sunkiga gatdäck o originalchassi, samt 36000mil på mätaren.

    Då blev han snopen =). Givetvis körde han ifrån mig men han fick kämpa lite =).
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  15. #35

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Fasen, det missade jag... Men jag kom hem he iaf!

    En grej jag tyckte var skoj var när en kille med en 200hk race honda med r-däck kom o frågade mig vad jag hade gjort med min bil.
    Jag svarade "Inget" och berättade att jag har biltemabelägg, gamla sunkiga gatdäck o originalchassi, samt 36000mil på mätaren.

    Då blev han snopen =). Givetvis körde han ifrån mig men han fick kämpa lite =).
    Ett bevis för att man inte behöver spendera en fömögnhet på bilen för att ha kul. =)

  16. #36

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Fasen, det missade jag... Men jag kom hem he iaf!

    En grej jag tyckte var skoj var när en kille med en 200hk race honda med r-däck kom o frågade mig vad jag hade gjort med min bil.
    Jag svarade "Inget" och berättade att jag har biltemabelägg, gamla sunkiga gatdäck o originalchassi, samt 36000mil på mätaren.

    Då blev han snopen =). Givetvis körde han ifrån mig men han fick kämpa lite =).
    Du körde på bra, påminner lite om "liten å slapp" Lupon Han kör också bara, rör inte bromsen så mycket..
    Jag lärde mig mer och mer att balansera bilen utan att hänga i ratten som vi pratade om, lärorikt som tusan!

    Bra du och bilen kom hem helskinnade!

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Gött jobbat pojkar !!!!

  18. #38
    Patrik_N
    Gäst
    Hej på er.

    Kom hem jag också.
    Va dock lite svettig ett tag, kom 2mil norr om mantorp då tändes ECP och antisladden slogs av... sen dog bilfan....

    Hade tur och hitta en liten ficka att rulla in på.
    Prova starta igen, som tur va så funkade det, dock lyste ECP, men gick att åka de 26milen hem utan större bekymmer.

    Nästan säker på att det är någon slang till laddtrycket som pajat, får se imorgon när man vart i garaget.

    Var väldigt kul att köra, och tack igen tisu för att jag fick låna verktyg.

  19. #39
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Patrik_N: kul o träffas, blir väl fler fajter =). Pssst, sturup den 30e =)
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  20. #40
    Patrik_N
    Gäst
    Jag hitta på felet, de var ett tryckrör med tätning som halkat ur en slang litegrann. 10minuters tittande o funderande sen hitta ja påt. Dit me slangen sen gick an som den ska, riktigt skönt.
    Manny: ja är riktigt sugen på att köra igen : )
    Sitter o kollar chip just nu : )
    En dum fråga kanske, har inte kollat så noga själv, vart sitter intercooler på GTI V:an?
    Senast redigerad av Patrik_N den 2010-05-02 klockan 22:32.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin