Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Havre
    Gäst

    Öka motoreffekten billig på en Golf 1,8T -99 ???

    Hej jag är ny här på forumet o köpt mej en Golf GTi -99. Är sugen på att öka motoreffekten till ett billigt peng (då jag är studerande). Har kollat på lite hemsidor som utför detta, allt från 2500-3900kr och utlovas allt från 180-197hk. Det flesta löder dit chippet, men frågan är om någon har gjort något själv, typ nåt slags hemmabygge som fungerar? tacksam för alla svar, tips o råd. Mvh samuel

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    löd dit en sockel ist, så man kan byta mällan chipp om det inte funkar bra eller liknande,
    löds själv är inget jag rekomenderar, då chippen är mindre än en sockerbit i fyrkant, å super små ben, så rekomenderar att du lämnar in det till någon, antigen en firma som chippar eller en elfirma som kan löda dit en sokel åt dig, så gjorde jag på min gamla a4, köpte ett chipp för 1700:- på blocket. den gick kanon fint.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Skall du sälja bilen nån gång så är det bra att ha gjort det hos någon som är duktig på det, annars lär det bli svårt att få ut några pengar för bilen. Ingen mening att snåla om man inte kan göra det rikigt. Men det är bara min åsikt.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin