Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    checkster
    Gäst

    Golf GTI Edition 30

    Hej har tänkt köpa ny bil och har börjat fundera på en Golf GTI ed30, har planer på att trimma litegrann, så jag tror det blir en manuell istället för DSG.

    Någon som vet något om denna silvriga Ed30 som står hos FordonsMäklarna i Nacka ? Är 9000 mil långt på en sån här bil om man har tänkt att chippa den ?

    Är priset bra på den som det är nu eller ska man försöka att få ner det 10.000 p.g.a det rätt så höga miltalet?

    Länk:

    http://www.blocket.se/stockholm/Volk...3.htm?ca=2&w=3



    Mvh Jimmy

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Tjena Jimmy!

    Det var en kille som också hette Jimmy som Köpte den ny... (Skicka pm om du vill ha hela hans namn i fall du vill kontakta honom)

    Sedan vet jag att den sålts 2 gånger under ganska kort tid:

    Första ägaren solde den till en privatperson:


    Som sedan solde den till firman.


    Blocket annonsen på den som ligger uppe nu är "Fordons Mäklarnas" andra försök att sälja den. Förmodligen för att dom inte fick någon som var sugen på den i vintras...

    Gällande trimningen på den så har den gått trimmad sedan tidigare med: BSR's PPC en original mapp och en på 308hk. Så om du vill trimma den igen, är det nog ingen fara... Om det är en nackdel att den gått trimmad innan eller inte kan jag inte svara på tyvärr....

    Vad gäller priset på just denna är svårt att säga men det är fina bilar i allmänhet. Beror väll lite på skicket på den osv... Kolla satt den är servad ok bara.

    Annars kanon fina bilar!, har en manuell själv

    /mvh soyd

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    189 000:- är högt pris för en 9000milare.Efter 10 000mil dalar bilar tyvärr friskt i pris. 169 000:- hade vart mer relevant till milen.

  4. #4
    jockem
    Gäst
    Dom tar nog en bra slant för att sälja den, men de är lite högt pris.

  5. #5
    checkster
    Gäst
    Jag köpte den idag, lyckades få pruta ner den till rätt kurs. Nu blir det att montera den 3" downpipe med racekat jag har liggande och så ska kompisen få mappa den för lite mer effekt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin