Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    onelab
    Gäst

    Baklucka går inte att öppna

    Hej
    Gäller golf 4 ,bakluckan går inte att öppna.
    Har helt plötsligt sluta funka,har centrallås och har testat att låsa och låsa upp flera gånger utan resultat.
    vad tror ni det är för fel?? säkring??

    Och eftersom jag har centrallås har jag inte använt nyckeln till bakluckan så nu när jag tänkte öppna med nyckeln gick det inte att få in den pga smuts.
    Har efter mycket kämpande lyckats få in nyckeln men det går inte att vrida :-(
    Finns det nått super medel som man kan spruta in eller måste jag demontera låskolven??

    Edit: Finns det ett nödhantag på golf 4???

    MVH O
    Senast redigerad av onelab den 2010-04-20 klockan 00:20.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    daniel jönsson
    Medlemsnr
    3641
    Ort
    malmö
    Inlägg
    329
    har för mig att det sitter en luftstyrd centrallåsmotor på den modellen. kan var luftbälgen som är trasig.
    ang nödhandtag så.. tyvärr inte. på med en massa 5-56 och försök få runt nyckeln

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Annars får du ta dig in i bakluckan via baksätet och där demontera klädseln och öppna lucka inne från.
    Sen blir det att antingen hitta nya villor (Lås del som kallas det) och renovera men enklast är nog att köpa nytt.

    Men se det positivt , du har nu lärt att du ska använda nyckeln lite då och då oxå=)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin