Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    kemo
    Gäst

    Felkod 00537, Golf IV 1.6

    Hej!
    Har en kompis som har en Golf IV 1.6 1998. Hans bil har börjat låta lite trögt under motorhuven och den kan ibland gå lite ojämt.

    Efter gjord felsökning via VAG-com så får vi fram följande felkod.
    00537 - Oxygen Sensor Control - Upper Limit

    Någon som haft liknande problem eller några tips?

    Tacksam för svar.

    MVH/Kemo

  2. #2
    Maha
    Gäst
    låter som att det skulle ha med lamdasonden att göra...

  3. #3
    MrGolfIII
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kemo Visa inlägg
    Hej!
    Har en kompis som har en Golf IV 1.6 1998. Hans bil har börjat låta lite trögt under motorhuven och den kan ibland gå lite ojämt.

    Efter gjord felsökning via VAG-com så får vi fram följande felkod.
    00537 - Oxygen Sensor Control - Upper Limit

    Någon som haft liknande problem eller några tips?

    Tacksam för svar.

    MVH/Kemo
    00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit
    Possible Symptoms
    No Lambda control

    Engine running problems

    Possible Causes
    Short to Ground

    Injector defective (blocked)

    Fuel pressure regulator defective

    Fuel pump defective

    Fuel tank empty

    Possible Solutions
    Check Lambda probe and Lambda control

    Check injectors (N30...N33)

    Check fuel pressure regulator

    Check fuel pump

  4. #4
    2 loud
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MrGolfIII Visa inlägg
    00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit

    Check Lambda probe and Lambda control
    den här lambda control ,, vad /var är det ? har en 99:S golf 1.6 med samma felkod och "instabil" tomgång
    t.o.f som vi scannat fram denna kod på , dessutom är motorlampan släckt på bilen , den tänds aldrig , förmodligen paj eller bortplockad ,, blir en sak vi får kolla nu hur som helst men jag skulle vilja förstå vad "lambda control" är ,, normalt ligger ju lambda kopplad upp mot ecm och är en av givarna för att bestämma bränsle/tändning men min "tolkning" av felkoden är att det är en modul mellan lambdasensorn och ecm ,, någon som kan fylla i mina luckor ?
    Senast redigerad av 2 loud den 2007-10-12 klockan 21:44. Anledning: felstavat

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Johan Rosander
    Ort
    MORGONGÅVA
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av 2 loud Visa inlägg
    den här lambda control ,, vad /var är det ? har en 99:S golf 1.6 med samma felkod och "instabil" tomgång
    t.o.f som vi scannat fram denna kod på , dessutom är motorlampan släckt på bilen , den tänds aldrig , förmodligen paj eller bortplockad ,, blir en sak vi får kolla nu hur som helst men jag skulle vilja förstå vad "lambda control" är ,, normalt ligger ju lambda kopplad upp mot ecm och är en av givarna för att bestämma bränsle/tändning men min "tolkning" av felkoden är att det är en modul mellan lambdasensorn och ecm ,, någon som kan fylla i mina luckor ?
    Har samma problem med min golf 1,6 se. Kontrollera så att den tar in tjuvluft vid vevhusventilationen vid oljelocket. Sen så rengjord jag luftmassemätaren med break clean. Och då kom inte felkoden upp igen. Å den svarade på gasen igen.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 894
    Citat Ursprungligen postat av jois87 Visa inlägg
    Har samma problem med min golf 1,6 se. Kontrollera så att den tar in tjuvluft vid vevhusventilationen vid oljelocket. Sen så rengjord jag luftmassemätaren med break clean. Och då kom inte felkoden upp igen. Å den svarade på gasen igen.
    Tror du 2 loud har samma bil med samma problem efter snart 11 år

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Mer imponerad av att det tar 11år att få svar...!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin