Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    jakethesnake
    Gäst

    Golf 3 GTi 8v -94a ojle problem

    Tjena. har upptäckt en lite tråkigt sak.... min bil har börjat ta olja dock inget vatten. Avgaserna är blå enligt en polare som körde efter mig...

    va ska jag göra?????

    Tack på förhand

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Det troligaste är att ventiltätningar, ventilstyrningar eller kolvringarna börjar bli dåliga.

  3. #3
    jakethesnake
    Gäst
    Okej okej. va kostar detta ca å lämna in??

    nått man gör sj??

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Man kan börja med att ta kompprov på alla cylindrarna och sedan ett till fast med lite olja i cylindrarna. Ökar kompet med olja så brukar det tyda på att kolvringarna börjar bli trötta.

    Gör det inte kan du nog sikta in dig på toppen, antingen om man bara byter tätningar utan att lyfta av toppen eller om man tar av toppen och går igenom den riktigt, bl a mäter upp spelet i ventilstyrningarna och byter styrningar om det är stort spel, fräser av sätena och slipar in ventilerna och planar toppen ngn tiondel.

    Priset är svårt att säga beroende på vad som ska göras och hur mkt du gör själv, allt från ett par hundra (för nya tätningar) till åtskilliga tusen för demontering/renovering/montering av topp...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin