Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Micke_GTi
    Gäst

    Byta högtalare fram+bak på golf MK4 omöjligt?! Bilder!

    Har fått för mig att byta ut originalhögtalarna i bilen och tog en titt på dörrarna härom dagen.

    Vad jag förstår det som så måste(?) man ta sönder något för att få ut dem?
    Sitter 4st poppnitar som jag inte förstår hur jag får bort, eller ska jag röra dem överhuvudtaget?
    Öppnade även bakdörren, och där verkar det se likadant ut.
    Vill helst inte ha sönder högtalarna då jag tänkte montera tillbaka dem när jag säljer bilen.
    Finns säkert flera som har lyckats med detta innan, hoppas jag









    Bakom högtalaren, magneten till vänster
    Senast redigerad av Micke_GTi den 2010-04-08 klockan 17:06.

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Vad du får göra är att borra ut popnitarna och skaffa ett par distansringar som du sedan monterar dina nya högtalare i.

    och sedan antingen klippa kablarna till original kontakten eller dra nya kablar till högtalarna och koppla in det i spelaren.

    Exempelvis något som detta
    http://www.cdsprodukter.se/node/752

  3. #3
    Micke_GTi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Vad du får göra är att borra ut popnitarna och skaffa ett par distansringar som du sedan monterar dina nya högtalare i.

    och sedan antingen klippa kablarna till original kontakten eller dra nya kablar till högtalarna och koppla in det i spelaren.

    Exempelvis något som detta
    http://www.cdsprodukter.se/node/752
    Okej! Är det bäst att skruva in de nya distansringarna eller hur är lättast att fästa dem?
    Nya högtalare och nya kablar är redan inhandlade, 2,5mm som ska dras när det inte är några frågetecken kvar

  4. #4
    Cribba
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Micke_GTi Visa inlägg
    Okej! Är det bäst att skruva in de nya distansringarna eller hur är lättast att fästa dem?
    Nya högtalare och nya kablar är redan inhandlade, 2,5mm som ska dras när det inte är några frågetecken kvar
    Jag bytte högtalare i min Mk4 för inte så länge sen och i det paketet med distansringar som jag köpte så ingick
    det skruvar samt clips för stålskruv som man monterar dem med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin