Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 67
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Lorentzon
    Medlemsnr
    5077
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    78
    Tackar tackar!Vi hoppas på att kunna provköra den i helgen. Det som återstår är en övre kylarslang (beställd), två bromsok som strular just nu, slutdämparen samt de mittersta och bakre bromsrören (de finns men måste konas "bara"). Idag var jag förbi skroten och hämtade en ny bromsvätskebehållare med nippel för kopplingen samt vacumslangskontakten som sitter på bromsservot. Har inte orkat ta några nya foton då vi fokuserat på mekandet =)

  2. #42

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    Idag har vi fixat nya längsgåendebromsrör, monterat fronten (multiribba), monterat bromsok (dock saknas belägg fram) och monterat "nya" kylarslangen. Vi har tidigare demonterat servopumpen eftersom vi kommer köra utan så Lorentz hade ordnat en ny rem som vi monterade. Jag tog även lite bilder för publiken.

    Motorutrymmet idag


    Här skymtar en bit av kylarens fäste. Kylaren är från en golf vr6 mk3


    Bromscylinder och servo från golf gti mk2, bromsvätske behållarenkommer från en passat.


    Bromsok fram just nu utan bromsbelägg men i skrivande stund så är de inhandlade.
    Senast redigerad av Tommy H den 2010-06-05 klockan 20:36.

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Lorentzon
    Medlemsnr
    5077
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    78

    Provkörd!!!

    Idag rullade Jettaradon sina första 2 metrar! 1 meter fram, tills vi insåg att skärmkanterna liggar an mot hjulen runt om, och 1 meter tillbaka för att parkera bilen. Fast den rörde på sig! =)

    De senaste dagarna har vi haft lite strul med olika bromsok och läckande bromsrör, men det fixades ikväll. Dessutom skruvades styrleder och drivaxlar fast samt så luftades alla bromsar och koppling. Imorn blir det till att höja bilen ett par centimetrar runt om så att den går att köra runt kvarteret för att se att allt funkar. Sen saknas 8 hjulbultar så det måste fixas ASAP. Slutdämparen sitter inte på plats då det sitter en fastrostad bult som måste bort men det skall fixas imorn med. Förhoppningsvis blir det BugRun med Jettan i år!

    Satt och räknade på hur lång tid det tagit för oss med detta projekt och det är ganska exakt 2 månader, inte helt fy skam tycker vi!

    Slänger upp två bilder från ikväll:




  4. #44
    sgt_nelson
    Gäst
    fan va gött att den lever! hoppas verkligen ni kommer ner till bugrun med kärran. jag o danne åker runt lunch på fre.

  5. #45
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    coolt projekt!
    En ulv i fårakläder hehe

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Lorentzon
    Medlemsnr
    5077
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    78
    Sgt_Nelson -> Blir mer och mer tveksam till BugRun. Måste åka hem så jedrans tidigt på lördagen så det känns knappt värt det. Blir rätt mycket pengar att lägga ut på en så kort resa. Sen får jag se om man verkligen vågar ta jettan ner. Ska jag ner blir det nog med Golfen, så får man ac också!

    J.L. -> Tack! Den ser inte direkt snabb ut, men det gör det bara roligare!


    Skruvade upp coilsen ikväll och tog med tjejen på en provtur, hon var väldigt tveksam och det var väl jag med =) Hjulen skrapade fortfarande i hjulhusen verkar det som. Det liksom ven, som om de ligger an lite. Så man får skruva upp lite mer imorn.
    Sen när jag skulle backa upp bilen rasslade det rätt bra om lådan, fast den hackade inget vad jag märkte. Hoppas bara att det beror på att jag glömt hälla i lite olja då det rann ut lite förut :S

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Lorentzon
    Medlemsnr
    5077
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    78
    Då har man kommit hem från en 5 mil lång provtur och bilen håller än så länge. Lite fel har man hittat:

    1. Den drar kylarvatten nånstans så man får fylla på rätt mycket.
    2 Vindrutetorkarna funkar inte då de utlöser säkringen så fort man slår på dem.
    3. Höger blinkers slutade fungera på vägen hem???
    4. Ventilknacket vill inte försvinna. Antingen är den sliten eller så har vi fel olja i. Vi tog det som fanns hemma och det blev en blandning mellan mineral och semisyntet, men helsyntet inhandlades av Tommy idag. Vi ska dock försöka köra bilen ett tag så den rensar ur lite skit innan vi byter.

    Vi märkte att blinkersspakarna från en corrado inte passar på rattstången från en mkII, det är olika placering på hålen för skruvarna så det känns lite skumt när man ska blinka och spakarna ligger på golvet, men jag börjar få in knycken nu =)

    2,5 tums-avgassystemet dånar rätt bra när man gasar på och jeeeeedrans vad den rör på sig! Grymt kul att köra!

    Nä nu måste jag sova...

  8. #48

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    Halloj,

    vi tog en liten provtur idag igen, kylarvattnet var slangklämmorna till kupé delen som inte satt ordentligt och blinkers var bara lite glapp eftersom spakarna ligger på golvet. :P

    Knackar fortfarande som ett as men vi ska väl lyxa till det o byta olja snart igen, annars får vi byta lyftare när vi tycker att det passar...

    Bilen har bra drag men den ringlar som en mask när man kör snabbare än 120, dock misstänker jag att hjulinställningen inte är riktigt som den bör då jag gjorde den själv med hjälp av två vinda plankor som riktmärke.

    Vi har även skaffat oss en "blinkersspak" från golf 2 med MFA men utan varningsblinkern. Det sitter annorlunda kontakter i den jämfört med corradons. Någon som vet om det bara är att skarva ihop de olika härvorna?

    Tillägg: Bilen har lite sporadisk tomgång, får nog se över tomgångsmotorn.

    Mvh
    Tommy
    Senast redigerad av Tommy H den 2010-06-18 klockan 15:04. Anledning: Tillägg

  9. #49

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    Vi har införskaffat oss en original luftburk och bytt ut sportluftfiltret. Har även demonterat och gjort rent tomgångsmotor och gasspjäll. Tomgången är fortfarande lite svajig men bättre.

    Ganska skojig bil får jag säga den rör på sig helt ok dock har jag svårt o se att den ska ge någon match mot lite värre bilar.
    Mötte en gasglad nyare bmw 3-serie som tyvärr gick lite bättre (330?) har även stött på en corolla t-sport och en ny civic som fick smaka .

    Vi även börjat med lite skönhetsoperationer i form av "ny" framskärm. Så det är väl dags att slänga upp några bilder snart.

  10. #50
    sgt_nelson
    Gäst
    har ju sett sleepern live nu! riktigt fränt bygge! kämpa på o få allt klart nu boys! ska bli kul o se det helfärdiga resultatet

  11. #51

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    En ny fraruta skulle ju sitta fint, tror Lorentz nämnde att Danne ev har en att avvara. Stämmer det?

  12. #52
    sgt_nelson
    Gäst
    tror inte Danne har någon ruta kvar, han sålde ju den mk2an som han köpte rutan till och den andra var trasig, så ni får nog tyvärr leta vidare...

  13. #53

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    Beställde lite delar igår: =)
    PU-bussningar till framvagn och ny gummibussning till bakvagn.
    Då övre spännaren för kamkedjan rasslar så beställde jag en ny kamkedjesats. DÅ bör vi även passa på att fixa backväxeln och byta ev hydrauliska ventillyftare.

  14. #54

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    BBS krysseker fälgarna ser ganska risiga ut och det vore ju skoj att få dem se lite bättre ut.
    Vart i stockholmstrakten kan man köpa färg eller få fälgarna blästrade och lackade för ett ok pris?

  15. #55

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    Nu står bilen i vinterdvala och det är inte mycket som hänt. Ingenting på fälgfronten, men vi har åtmindstånne införskaffat en GTX vinge och en gti-läpp (luftkanaler saknas).

    Ska försöka bjuda på några bilder. =)

  16. #56

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    Det nalkas vår så snart är det dags att rulla ut bilen för att byta kamkedjan samt generell genomgång (fullt i garagen). Kommer även köra med mk2ans intrumentbräda.

    Har iaf skaffat nya fälgar till pråmen.



    Fälgarna är isär för en lätt polering. Tyvärr är däcken lite höga men de har mycket mönster kvar så det får duga. =)

  17. #57
    tömpa
    Gäst
    Imponerande bygge.Hur får du ihop BBS EB512erna igen?

  18. #58

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Tommy H
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    26
    Jag hoppas det fungerar med de gamla skruvarna, de ligger iaf på spa.

  19. #59
    tömpa
    Gäst
    Ett pas EB5112 med skruv??.Det är nit på dom :S

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av tömpa Visa inlägg
    Ett pas EB5112 med skruv??.Det är nit på dom :S
    Ja men annars får man väl köpa skruv och dra ihop dem iaf!
    Lär fungera minst lika bra med detta!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin