Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 95
  1. #41

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Min stora passion är Tamiya bilar från 80 och 90-talet men jag har även en del andra. Dessa körs inte så ofta men är roliga på sitt sätt. Vill jag köra lite hårdare använder jag min Traxxas Rustler VXL med 14 V lipo eller min T-Maxx som går på metanol. Hade även en 1:5 Porsche GT1 tidigare men den har jag sålt.

    *Tagit bort bilder för att inte kladda ner din tråd*
    Senast redigerad av Jim Profit den 2011-04-13 klockan 11:08.

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Fan så coolt... Bra mycket bilar fanns det i samlingen..

  3. #43
    onk
    Gäst
    Snyggt smurf!
    Rullar en tredörrars mk5 i samma färg här hemma, man blir lite sugen på att uppradera

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Det tycker jag Onk...

    Mycket nöje för pengarna..
    Grymt nöjd över min faktiskt... Men tankarna snurrar om ett byte mot hösten.

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Bakslagen kommit.. Bakfjädrarna passar inte bra. Varken original eller coilisarna. De fastnar i länkarmen.. Fram har jag fått ojud... Inte roligt att sänka bilar när det blir problem..

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Svarar i min egen tråd istället för att förstöra någon annans.

    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Du kanske skaffat fel coilovers då? Jag åker kw coilovers och väldigt lågt utan problem. Bytte du ut toplagringarna fram när du monterade coiloversen? Man ska alltid byta dem då de i 70% av fallen är paja eller pajar efter demontering/montering och skapar oljud som du beskriver.
    Fram kan jag tänka mig at det är topplagringarna som är slut..
    Bak var det samma problem med originalfjädrarna. De var helt snea när jag tog bort dem. Såg hel skumt ut..
    Sedan tror jag nästan att det inte är riktigt rätt bak. Dock så är de lite för gamla för att kunna göra något åt det så antingen fixa och trixa lite själv eller köpa nytt igen. Skit skoj som alltid..

  7. #47
    itouch
    Gäst
    Jag har originalfjädrar som ligger om det löser ditt problem. Åkte på H&R sats först och nu coilovers i 1.5 år utan problem, har dock fått byta toplagringarna pga oljud som du har fram.

    Vad menar du med att de fastnar i benet? Fjädrarna bak sitter mot toppen utan något gummi där uppe, har du justeringar från coiloversen ska de sitta på toppen av fjädrarna. Nere mot "benet" eller länkarmen som du skrev, så ska det finnas ett runt gummistop bara som fjädern vrids ner i tills det tar stop mot väggen.

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Det är inte i mitten som mina fjädrar har problem bak. Utan att de är koniska och den tjocka delen är exakt så stor som hålet i länkarmen. Så när fjädern pressas ihop så vrids den samtidigt lite. naturligt så det är inge problem heller. Bara det att när den vrids så fastnar fjädervarvet i länkarmen eftersom den är så tight mot hålet. Skilljer typ bara 1mm mellan fjäder och hålet. Vet inte hur fjädrarna ser ut på en vanlig MKV om jag skulle ha råkat fått till en sådan istället. Fast originalfjädern var inte så snygg den heller.

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Det låter ju iaf som något inte stämmer med dina fjädrar?!
    Kan du inte höra efter med stället du köpt på?

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Visst kan jag det. men tror inte de vill göra något åt det då de är handlade för 1 år sedan.

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Smurfen Visa inlägg
    Visst kan jag det. men tror inte de vill göra något åt det då de är handlade för 1 år sedan.
    Ok.
    Ja då kan de ju vara lite lurigt.

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Så kan det vara. Får väl skaffa nya eller nått.





    Tog några kort förra lördagen så slänger in dem här..

  13. #53
    itouch
    Gäst
    Då har du verkligen fel fjädrar bak eller fel länkarmar, jag har gott om utrymme när de väl ligger nere i länkarmen åt alla hållen, kan flexa flera cm åt alla håll.

    Ska försöka fota min originalfjäder åt sig så får du se hur den ser ut.

  14. #54

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Jävlar så snygg!

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Tackar...

    Hoppas man hinner med och ta några fina kort i dagsljus istället för massa kvällsbilder.
    Plus nytvättad. Är ju ofta skitig oxå..

  16. #56

    Reg.datum
    jan 2011
    Namn
    Jim Profit
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Ser riktigt fet ut nu när den är så låg och har sommardäcken. Bit ihop nu angående problemen du har, när du fått dem fixade kan du glädja dig åt att du har en riktigt snygg kärra!! =)

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Tackar.. Jo den skall iallfall behållas över Bug Run. Kommer inte hinna bygga ihop något annat innan dess iallafall. Men sedan kanske det blir nya projekt till nästa år. Har ju haft denna över 1 år nu. Alltid skoj att byta lite.

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Vad rekommenderar ni för olja till bilen. Skall serva den med olja till motor. låda och haldex.
    Vet ni hur mycket det går åt i de olika delarna?

  19. #59
    itouch
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Smurfen Visa inlägg
    Vad rekommenderar ni för olja till bilen. Skall serva den med olja till motor. låda och haldex.
    Vet ni hur mycket det går åt i de olika delarna?
    Jag kör med mobil1 0w40 och är väldigt nöjd, annars så finns även 5w40. Vw slänger oftast i shell helix ultra 5w30 på verkstaden.
    Dsgolja så behöver du 6 liter och haldex 1 liter.

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Jag kör manuell. Hur mycket rymmer en sådan tro.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin