Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    jockep
    Gäst

    Var hitta färgkod, Golf GTI-99

    Ja som rubriken lyder, vars hittar jag färgkoden på min Golf GTI årsmodell 1999????

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Det ska stå i din servicebok, eller så sitter det en lapp i bagaget.

  3. #3
    jockep
    Gäst
    Vars i bagaget ska lappen sitta???? har kollat runt lite men inte hittat nått.. ska kolla i min servicebok oxå..

  4. #4
    jockep
    Gäst
    Hittade nu en lapp i bagaget brevid reservhjulet.. Där står massa, chassinummer och en massa andra nummer och bokstäver... Min servicebok och bil är en tysk import så allt verkar stå på tyska,
    Hur kan en färgkod se ut??? vad ska jag leta efter??? Bilen är svartmetallic...

  5. #5
    jockep
    Gäst
    LC9Z hittade jag.. googlade det och fick fram Black magic metallic Audi/VW LC9Z/Z4.

    De verkar ju stämma ganska bra eller hur?

    Man vill ju vara säker när man ska beställa färg

  6. #6
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av jockep Visa inlägg
    LC9Z hittade jag.. googlade det och fick fram Black magic metallic Audi/VW LC9Z/Z4.

    De verkar ju stämma ganska bra eller hur?

    Man vill ju vara säker när man ska beställa färg
    Stämmer bra det, har själv haft den nyansen på en golf IV (gti tdi).

    / Per

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    En sak som kan var bra att veta är att en färgkod kan ha flera olika nyanser. Till min gamla silvriga golf 4:a så fanns det nämligen 5 olika nyanser till min färgkod

  8. #8
    jockep
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Åkesson Visa inlägg
    En sak som kan var bra att veta är att en färgkod kan ha flera olika nyanser. Till min gamla silvriga golf 4:a så fanns det nämligen 5 olika nyanser till min färgkod
    Okay, de låter ju lite lurigt.... hur vet man att man får/beställer rätt färg då om de finn flera nyanser i samma färgkod???? något annat nummer eller nå man måste ta reda på???

    jag ska beställa från bilfärg.se...

  9. #9
    Wolfen
    Gäst
    Du kan inte göra nåt mer än att lämna färgkoden (LC9Z). Förmodligen kommer det inte att vara exakt samma nyans till 100% men oftast är det svårt att märka skillnaden. Det räcker att man lägger på lite mer klarlack än orig så blir det automatiskt liten, liten skillnad i nyansen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin