Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    TimmyA
    Gäst

    Hur mycket klarar org koppling till Golf gti -85?

    Som topic säger, hur mkt effekt/vrid klarar en orginal koppling till golf mk2 gti?

    mvh

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Conny Olofsman
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    67
    Org. tål den typ ingenting... Om man ska köra hårt så klarar den knappt originaleffekten. Jag hade en koppling som hade gått ca 1000mil och körde hårt ett tag och den började sakta men säkert bli dassig. Jag skulle rekommendera 6puckad lamell och förstärkt tryckplatta om man ska köra lite tufft med vagnen... Jag har 4puckat och en shysst tryckplatta nu och tycker att det funkar kanon. Men något som underlättar om du ska kunna köra lite stadskörning är om lamellen är fjädrad, det gör fan mer skillnad än vad man tror.

  3. #3
    TimmyA
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Olofsman Visa inlägg
    Org. tål den typ ingenting... Om man ska köra hårt så klarar den knappt originaleffekten. Jag hade en koppling som hade gått ca 1000mil och körde hårt ett tag och den började sakta men säkert bli dassig. Jag skulle rekommendera 6puckad lamell och förstärkt tryckplatta om man ska köra lite tufft med vagnen... Jag har 4puckat och en shysst tryckplatta nu och tycker att det funkar kanon. Men något som underlättar om du ska kunna köra lite stadskörning är om lamellen är fjädrad, det gör fan mer skillnad än vad man tror.
    Okej,tack för svar. Mest för en kul grej att veta. Ja och min ligger på runt 170 hk nu. Det lär mest bli strippen och stadskörning för min del.

    Var inne på dalhems och kollade , de hade en 4puckad lamell och förstärkt tryckplatta för drygt 5 så kanske ska se om det kan vara något.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Conny Olofsman
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    67
    Ja men det är inga problem att köra med 4puckat i stan... Bara lite fotarbete som krävs Med 170hk blir det nog fin fint med lite vassare koppling.

    MVH Conny

  5. #5
    TimmyA
    Gäst
    hehe great. haha ja och det fixar nog sig. ja det är lite trist nu när det slirar:P

    Mvh Timmy

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin