Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 94
  1. #61
    Micke_t
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Det beror vad mycket som ska flyttas naturligtvis. Sen tar det i ärlighetens rätt lång tid att flytta över mycket musik, det gör det. Men du kan samtidigt spela av musik från SD-kortet som den kopieras över på hdd'n. Man får ju tänka på att det inte är en stationär dator med SDD det handlar om, så fantasihastigheter är just bara det, fantasihastigheter..
    Jag tänkte mer om det finns någon praktisk skillnad mellan att köra musik från SD-kortet eller via "Media-in usb". Om inte USB grejen är bättre på något sätt så känns det lite onödigt att lägga pengar på det.

  2. #62
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Jag tänkte mer om det finns någon praktisk skillnad mellan att köra musik från SD-kortet eller via "Media-in usb". Om inte USB grejen är bättre på något sätt så känns det lite onödigt att lägga pengar på det.
    Fördelen är om du har en iPod/iPhone att du kan spela musik/ladda apparaten i media-in. Kabeln går att byta ut.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  3. #63

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    I övrigt kan jag knappast tro att det har så mycket att säga. Just överföringshastigheten får väl nån som har både MMI och SD-läsare uttala sig. Men jag kan aldrig tänka mig att det skiljer särskilt mycket.

  4. #64
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    SD kort, överföringshastigheter .. är det en bil eller en ipod som diskuteras? .

    Sorry, lät lite kul bara.

    Carry on!
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #65

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Har aldrig testat köra med SD-kort men vad jag har läst så verkar det tämligen slött och rätt känsligt för hur man bygger upp mappstrukturen.

    Har själv Media-In på min och det är sekundsnabbt att koppla in t ex en 500Gb hårddisk eller usb-minne. Enda nackdelen med att använda hårddisk är att du måste formatera den i FAT32-format. Som sagt tidigare är det ju också praktiskt om du har en Iphone eller liknande.

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Jag kör med SDHC 4 GB kort. Jag har 8 olika mappar och ca 500 låtar på kortet. När man går in i en ny mapp så kan det ta någon sek men när man väl är inne i mappen så går det ganska snabbt att bläddra bland låtarna

  7. #67
    Micke_t
    Gäst
    Nu ska det efter många funderingar beställas en GTI med DSG låda. Färg har jag funderat väldigt länge på och vi var länge inne på att köpa en vit men efter att ha titta och provkört vita golfar tycker jag att de ser bättre ut på bild än i verkligenheten. De mörka färgerna tycker jag maskerar för mycket av den svarta fronten och gör på så sätt att den inte ser lika kaxig ut. Så reflex silver är den färg vi ska välja. Silver och rött är ju en klassisk färgkombination när det kommer till racing och den är lite diskretare än en vit.

    Några som har några sista synpunkter innan ordern läggs?


    Tillval

    Förvaringspaket: förvaringslådor under framstolar samt bagagenät 1100 kr
    Multimediaanslutning Media-IN inkl USB-kabel 1400 kr
    Radio RCD 510 2900 kr
    Bi-xenonstrålkastare med kurvljusfunktion 13400 kr
    Lättmetallfälgar 18 tum Detroit 5500 kr
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt 2500 kr
    Utan emblem för modell- och motorbeteckning på bakluckan 0 kr
    4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak 6000 kr
    Dynamic Chassis Control (DCC) 8500 kr
    Parkeringssensorer fram och bak 4800 kr

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    det som saknas är väl bara Dynaudio högtalare

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Nu ska det efter många funderingar beställas en GTI med DSG låda. Färg har jag funderat väldigt länge på och vi var länge inne på att köpa en vit men efter att ha titta och provkört vita golfar tycker jag att de ser bättre ut på bild än i verkligenheten. De mörka färgerna tycker jag maskerar för mycket av den svarta fronten och gör på så sätt att den inte ser lika kaxig ut. Så reflex silver är den färg vi ska välja. Silver och rött är ju en klassisk färgkombination när det kommer till racing och den är lite diskretare än en vit.

    Några som har några sista synpunkter innan ordern läggs?


    Tillval

    Förvaringspaket: förvaringslådor under framstolar samt bagagenät 1100 kr
    Multimediaanslutning Media-IN inkl USB-kabel 1400 kr
    Radio RCD 510 2900 kr
    Bi-xenonstrålkastare med kurvljusfunktion 13400 kr
    Lättmetallfälgar 18 tum Detroit 5500 kr
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt 2500 kr
    Utan emblem för modell- och motorbeteckning på bakluckan 0 kr
    4 dörrar inklusive elfönsterhissar bak 6000 kr
    Dynamic Chassis Control (DCC) 8500 kr
    Parkeringssensorer fram och bak 4800 kr
    Jag hade också lagt till Dynaudio och även backkamera. Sen hade jag skippat de relativt fula 18"-fälgarna, satt vinterdäck på original 17" och köpt 18" eller helst 19" eftermarknadsfälgar för att sticka ut lite från mängden. Vinterhjul behöver du ju ändå.
    Xenon för 13400:- (!) på en Golf är rena skämtet, nog för att xenon är bra, men med tanke på att original halogen är ganska bra så är det tveksamt att det är värt pengarna. Kolmörka bakrutor alá EPA-traktor hade jag också skippat och i så fall övervägt ljus toning runt om i efterhand.

    Lycka till!

  10. #70
    Micke_t
    Gäst
    Dynaudion är lite svår att få in i budgeten och min sambo tycker att det känns som en raggarbil men en massa högtalare överallt...

    Tittade på en GTI med tonade rutor och jag tyckte inte att de var så mörka som jag först befarade. Kan dock hålla med om att det ofta ser tveksamt ut.

    Fälgar är svårt och jag skulle helst välja till andra fälgar än de 18" tummarna som är tillval. Dock tycker jag att en vw-bil ska ha vw-fälgar. Har aldrig sett några bra exempel på eftermarknadsfälgar - oavsett bilmodell.

    Jag tänkte köpa Goal 17" tummare som vinterhjul. Någon här som har dom? Är rädd att 16" känns lite mesigt på GTIn.

  11. #71
    PSJ
    Gäst
    Dynaudio och raggarbil i samma mening, hmm
    Nej Dynaudiosystemet är mycket sofistikerat och bjuder på mer hifi än umpabumpabas...

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Dynaudion är lite svår att få in i budgeten och min sambo tycker att det känns som en raggarbil men en massa högtalare överallt...

    Tittade på en GTI med tonade rutor och jag tyckte inte att de var så mörka som jag först befarade. Kan dock hålla med om att det ofta ser tveksamt ut.

    Fälgar är svårt och jag skulle helst välja till andra fälgar än de 18" tummarna som är tillval. Dock tycker jag att en vw-bil ska ha vw-fälgar. Har aldrig sett några bra exempel på eftermarknadsfälgar - oavsett bilmodell.

    Jag tänkte köpa Goal 17" tummare som vinterhjul. Någon här som har dom? Är rädd att 16" känns lite mesigt på GTIn.
    Det finns gott om snygga fälgar som passar bra på Golf MK6, du hittar de dock sällan hos vanliga däckhandlare som säljer Svenska Fälg, Specialfälgar, Amring etc. 17" får du nog ha på vintern, 205/50-17 är ingen "extrem" vinterdimension...

  13. #73
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Dynaudion är lite svår att få in i budgeten och min sambo tycker att det känns som en raggarbil men en massa högtalare
    Du har samma antal högtalare med Dynaudion. Skillanden är att de är av en bättre kvalité och att du har ett inbyggt 300w slutsteg också.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jag hade också lagt till Dynaudio och även backkamera. Sen hade jag skippat de relativt fula 18"-fälgarna, satt vinterdäck på original 17" och köpt 18" eller helst 19" eftermarknadsfälgar för att sticka ut lite från mängden. Vinterhjul behöver du ju ändå.
    Xenon för 13400:- (!) på en Golf är rena skämtet, nog för att xenon är bra, men med tanke på att original halogen är ganska bra så är det tveksamt att det är värt pengarna. Kolmörka bakrutor alá EPA-traktor hade jag också skippat och i så fall övervägt ljus toning runt om i efterhand.

    Lycka till!
    Backkamera på en Golf? Hmmm... Känns fruktansvärt onödigt och helt enkelt ganska fel :-)
    Instämmer vad gäller tonade rutor (sunset?), ser i princip aldrig bra ut.
    Jag föredrar originalfälgar, ser ofta bäst ut och höjer nog generellt bilens värde. Volkswagen brukar ha fina originalfälgar.

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Backkamera på en Golf? Hmmm... Känns fruktansvärt onödigt och helt enkelt ganska fel :-)
    Instämmer vad gäller tonade rutor (sunset?), ser i princip aldrig bra ut.
    Jag föredrar originalfälgar, ser ofta bäst ut och höjer nog generellt bilens värde. Volkswagen brukar ha fina originalfälgar.
    Tycker backkamera är en rolig "gadget" för rimliga pengar. Det är väl egentligen mer värt 1900:- än PDC för 4800:-.
    Visst finns det många av VW:s originalfälgar som ser bra ut, tycker dock inte GTI:ns är en av dessa. Dessutom tråkigt att det är samma som Golf MK5 GTI. Det finns ju replikafälgar av god kvalitet till vettigt pris.

  16. #76
    Micke_t
    Gäst
    Hade jag lyssnat på musik ofta i bilen hade jag kanske försökt klämma in Dynaudio, men jag hoppas kunna leva utan. Tycker att det finns väldigt fina 18" fälgar från VW men att köpa till fälgar för 20.000 kr är inte aktuellt utan det fick bli de kanske lite mindre roliga Detroit för i sammanhanget vettiga 5.000 kr.

    Det jag saknar mest är el-stolar. Att man måste välja till skinnklädsel för att få det är galet.

    Backkameran tycker jag är lite småkul men inget jag vill betala för. Känns som ytterligare en sak som kan paja.

    Det som är riktigt tråkigt är leveranstiden - oktober känns långt bort just nu....
    Senast redigerad av Micke_t den 2010-06-17 klockan 12:05. Anledning: ....

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Hade jag lyssnat på musik ofta i bilen hade jag kanske försökt klämma in Dynaudio, men jag hoppas kunna leva utan. Tycker att det finns väldigt fina 18" fälgar från VW men att köpa till fälgar för 20.000 kr är inte aktuellt utan det fick bli de kanske lite mindre roliga Detroit för i sammanhanget vettiga 5.000 kr.

    Det jag saknar mest är el-stolar. Att man måste välja till skinnklädsel för att få det är galet.

    Backkameran tycker jag är lite småkul men inget jag vill betala för. Känns som ytterligare en sak som kan paja.

    Det som är riktigt tråkigt är leveranstiden - oktober känns långt bort just nu....
    5000:- extra för 18" istället för 17", sen kostar en uppättning vettiga vinterhjul minst 10000:-. Det innebär att det blir ungefär lika dyrt som vinterdäck till 17" originalfälgar och en uppsättning fräscha 18" el. 19" replikafälgar med däck.

  18. #78
    Micke_t
    Gäst
    Hej, textilmattor är ju standard men får jag även till gummimattor eller måste jag köpa till det? Finns det bästa i så fall hos VW eller ska jag köpa någon annanstans?

  19. #79

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Du får med både och.

  20. #80
    Micke_t
    Gäst
    Perfekt, tack DPC!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin