Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 94
  1. #41
    Micke_t
    Gäst
    Tack för ditt erbjudande jimZon!

    Ska iväg och hänga på låset hos åf idag så att jag kan få en stund med en GTI DSG. Min tjej tycker att DCC verkar lika nödvändigt som flames över huven så det kan bli tuffa förhandlingar här hemma om det ska bli DCC. Kanske kan få någon säljare att gå ned ytterligare i pris om jag även väljer till det.

    Vad har du för spec jimZon och var i stan köpte du din? Har varit runt lite och det är inte helt lätt att hitta en säljare som är okej.

  2. #42
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Jag köpte min i Täby och la på i princip allt utom läderklädsel, backkamera och navi.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  3. #43
    Micke_t
    Gäst
    Provkörde en med dsg-låda idag och det var en trevlig upplevelse. Är det sant som säljaren sa att lådan anpassar sig efter körsätt? Och om: hur funkar det?

    Imorgon ska vi prova en med DCC.

    Jag upplevde ljudnivån som ganska hög. Hur tycker ni att GTIn funkar som långfärdsbil? Antar att man får offra något för den sportiga känslan.

  4. #44

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Provkörde en med dsg-låda idag och det var en trevlig upplevelse. Är det sant som säljaren sa att lådan anpassar sig efter körsätt? Och om: hur funkar det?

    Imorgon ska vi prova en med DCC.

    Jag upplevde ljudnivån som ganska hög. Hur tycker ni att GTIn funkar som långfärdsbil? Antar att man får offra något för den sportiga känslan.
    Det är inte någon V70 i komfort precis men tycker ändå den är bekvämt tyst.

  5. #45
    Micke_t
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gti Visa inlägg
    Det är inte någon V70 i komfort precis men tycker ändå den är bekvämt tyst.
    Tyckte idag när vi provkörde en med DCC att komforten blir otroligt fin med "comfortläget". Kan tycka att bilen utan DCC kan upplevas som lite väl hård. Var idag också positivt överraskad av ljudnivån tills jag upptäckte att det satt vinterdäck på 18 tummarna. Ljudnivån var då mycket behagligare även om det ska sägas att den verkar vara ganska känslig för hur grov asfalten är.

    Vill återigen tacka alla här för bra inlägg. Det är alltid intressant att få höra av folk som verkligen har bilen om hur den är istället för en massa förstå-sig-påare som aldrig suttit i en GTI utan bara "vet".

  6. #46

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Det där med vägljud är lite såvrt. Jag fick en del mer ljud med mina sommarfälgar, 225/35/19. Dock är det som du säger väldigt beroende av asfaltens kvalisort.. Ibland är den jättetyst å fin, men lika fort blir det kanske en smula bullrigt.

    Dock avhjälps det ordentligt med Dynaudio'n..

  7. #47

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det gäller att parera för alla spår i vägen så blir ljudnivån låg

    Kan nämnas att en GTI VI har likvärdig eller lägre ljudnivå som en BMW 335i E90 LCI (uppmätt av AMS).

  8. #48

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Det gäller att parera för alla spår i vägen så blir ljudnivån låg
    Ja.. Ligger alltid på "topparna" å kör jag iaf..

  9. #49

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Ja.. Ligger alltid på "topparna" å kör jag iaf..
    Ett vinnande koncept!

    Med min gamla Mk5 GTI var det ett måste att undvika spåren, annars morrade det ordentligt från hjulen..

  10. #50

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Ett vinnande koncept!

    Med min gamla Mk5 GTI var det ett måste att undvika spåren, annars morrade det ordentligt från hjulen..
    Hah! Trodde det bara var jag som körde mellan spåren men ser att det är fler som insett hur skönt tyst det blir när man håller sig utanför traktorstigen Förvånas alltid över folk som ligger och kör i spåren, det blir ett jäkla buller!

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Det gäller att parera för alla spår i vägen så blir ljudnivån låg

    Kan nämnas att en GTI VI har likvärdig eller lägre ljudnivå som en BMW 335i E90 LCI (uppmätt av AMS).
    Kan skriva under på att Golf MK6 är minst lika tyst eller tystare än BMW E90, kör själv en 330xd -07. Ett gott betyg för Golf 6 som enl. de flesta är en "svensson-bil", grymt underskattad skulle jag säga. Bara att läsa på Autopower, de flesta tycker att BMW 1-serie och 3-serie är en betydligt bättre bil än Golf. Vad de inte inser är att det enda som möjligvis talar för BMW är bakhjulsdrift (körkänsla) och status, i övrigt får man en minst lika bra bil för avsevärt mindre pengar...

  12. #52
    Micke_t
    Gäst
    Håller helt med dig om att Golf GTI är en underskattad bil. När min tjej föreslog att vi skulle köpa en Golf var jag först lite skeptisk. Mest för att jag såg framför mig finnig tonåring i en hottad, limegrön, GTI men jättelikt avgasrör som låter tokigt högt och bara kan överröstas av en "enorm" ljudanläggning som tar upp hela bagaget.

    Men jag föll direkt när jag såg och körde bilen. Den är snygg och sportig på ett sofistikerat sätt utan att bli vulgär som tex. focus RS. Jag bara älskar inredningen med det rutiga tyget.

    Synd att det under dessa veckor som vi funderat, provkört, provkört och funderat så har leveranstiden ökat med 2 mån. Mitten av oktober kommer vi att få vår bil om vi skriver i helgen. Man börjar ju nästan gråta...

  13. #53
    Micke_t
    Gäst
    Någon som vet om låsbara hjulmuttrar är standard om man köper Detroit 18 tummarna eller om det går att köpa till? Gick inte att lägga till när jag bygger bilen i vart fall.

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Någon som vet om låsbara hjulmuttrar är standard om man köper Detroit 18 tummarna eller om det går att köpa till? Gick inte att lägga till när jag bygger bilen i vart fall.
    Annars knallar du in på närmaste däckhandlare och köper för 2-300:-.

  15. #55
    jockem
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Någon som vet om låsbara hjulmuttrar är standard om man köper Detroit 18 tummarna eller om det går att köpa till? Gick inte att lägga till när jag bygger bilen i vart fall.
    Det är standard låsbulten ligger vid reservdäcket.

  16. #56
    Micke_t
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jockem Visa inlägg
    Det är standard låsbulten ligger vid reservdäcket.
    Perfekt, tack!

  17. #57
    Micke_t
    Gäst
    Nu har vi bestämt oss och kommer förhoppningsvis skriva om någon vecka.

    Är det någon som har någon länk till att ladda ner en instruktionsbok man kan kika i? Har hittat några på nätet men det kostar dollars och pund. Vill helst ha en på svenska dessutom.

  18. #58
    Micke_t
    Gäst
    Någon här som använder sd kort med musik? Kanske helt onödigt att välja media-in USB om det går att trycka in ett sd-kort? Någon som har erfarenhet av sd eller USB? Läste att det kunde ta ganska lång tid att ladda låtarna.

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Micke_t Visa inlägg
    Någon här som använder sd kort med musik? Kanske helt onödigt att välja media-in USB om det går att trycka in ett sd-kort? Någon som har erfarenhet av sd eller USB? Läste att det kunde ta ganska lång tid att ladda låtarna.
    Beror inte det lite på minneskortet?

  20. #60

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Det beror vad mycket som ska flyttas naturligtvis. Sen tar det i ärlighetens rätt lång tid att flytta över mycket musik, det gör det. Men du kan samtidigt spela av musik från SD-kortet som den kopieras över på hdd'n. Man får ju tänka på att det inte är en stationär dator med SDD det handlar om, så fantasihastigheter är just bara det, fantasihastigheter..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin