Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 94 av 94
  1. #81
    Robbie
    Gäst
    Hallå , vet någon vad det kostar att eftermontera en avtagbar dragkrok på en GTI Mk6 ?

    Funderar på att låta en Golf GTI ta över rollen som familjebil efter vår Passat Variant TFSI -06 ....

    Hur funkar det utrymmesmässigt o.s.v .... vi är en rätt liten familj på två vuxna och ett barn på sex år.
    Senast redigerad av Robbie den 2010-07-29 klockan 22:23.

  2. #82
    LalleNadj
    Gäst

    Ljudkabel Golf GTI 2009

    Hej , jag har en golf gti från 2009 å jag undrar vart man kan köpa en ljudkabel som går från armstödet till min iphone

  3. #83

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Citat Ursprungligen postat av LalleNadj Visa inlägg
    Hej , jag har en golf gti från 2009 å jag undrar vart man kan köpa en ljudkabel som går från armstödet till min iphone
    Hos närmaste VW-återförsäljare. Räkna med några hundralappar. Är det bara en vanlig aux-kabel du är ute efter så hittar du nog en sån hos t ex Claes Ohlson eller en tv/radiohandlare.
    Senast redigerad av Gti den 2010-08-24 klockan 23:59.

  4. #84
    badkrukan
    Gäst
    Jag funderar också på att beställa en ny Golf GTI Mk6 men hur resonerar ni kring andrahandsvärdet ? GTI:n är ju förhållandevis dyr i jämfört med en vanlig 122hk. Dessutom verkar den ju sjunka som en sten i värde om man jämför med de begagnade GTI som ligger på blocket och Bytbil.

  5. #85
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av badkrukan Visa inlägg
    Jag funderar också på att beställa en ny Golf GTI Mk6 men hur resonerar ni kring andrahandsvärdet ? GTI:n är ju förhållandevis dyr i jämfört med en vanlig 122hk. Dessutom verkar den ju sjunka som en sten i värde om man jämför med de begagnade GTI som ligger på blocket och Bytbil.
    Jag ser inte problemet eller relevansen i jämförelsen. En godtycklig bil tappar ca 50% i värde på 3 år, så är det bara.

    Dyrt? Livet är kort.

    ps. säger han som funderar på hur han skall få ihop till en MKVI GTI och ett hus till nästa år - får jag 275.000 för ena pungkulan tro? ds.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  6. #86

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    jag resonerar som så:

    har man ej råd med en Skoda så får man kanske nöja sig med en Trabant :-)

    en begagnad GTI från 05:a ger mer för pengarna än en ny 10:a

    med hjälp av detta forum lär ni er lite om hur man undviker dom värsta fallgroparna

  7. #87

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Som jag ser det så kostade det mig ungefär 40.000kr i sjön när jag köpte min ny. I övrigt så håller jag jämn amorteringstakt med värdeminskningen. Hade jag köpt en begagnad hade värdeminskningen och amorteringen varit densamma, minus de fyrtiotusen såklart...who cares, lite kul får man väl lov att unna sig

  8. #88

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    @Robbie
    Ang. att ha GTI (Mk6) som familjebil...
    Det fungerar utmärkt! Vi gick från en Mondeo Kombi till Golf GTI och har inte haft några problem med att få plats med vare sig människor eller bagage.
    Vi är två vuxna och två barn (8 &11år) och vi har fått plats med det vi behöver även vid sommarens längre resor med ganska stor packning, jämför man med Mondeon så får man såklart tänka till lite när man packar bilen, men vi behövde inte lämna något hemma bara för det inte fick plats, behövde inte ens ta bort hatthyllan...
    Vi har en Sur-Volvo S60 som andrabil, den har dragkrok, annars hade jag nog monterat en på Golfen.

  9. #89

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    @Robbie
    Ang. att ha GTI (Mk6) som familjebil...
    Det fungerar utmärkt! Vi gick från en Mondeo Kombi till Golf GTI och har inte haft några problem med att få plats med vare sig människor eller bagage.
    Vi är två vuxna och två barn (8 &11år) och vi har fått plats med det vi behöver även vid sommarens längre resor med ganska stor packning, jämför man med Mondeon så får man såklart tänka till lite när man packar bilen, men vi behövde inte lämna något hemma bara för det inte fick plats, behövde inte ens ta bort hatthyllan...
    Vi har en Sur-Volvo S60 som andrabil, den har dragkrok, annars hade jag nog monterat en på Golfen.
    Coolt! Det handlar bara om vilja. Och att kunna packa riktigt.

  10. #90

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag kör numera runt med både barnstol och vagn i min R som dessutom har betydligt risigare bagageutrymme jfr med GTI:n. Visst blir det trångt och jag har förståelse för de som kapitulerar och köper storkombi men vill man så går det att åka GTI med familj!

  11. #91

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jag kör numera runt med både barnstol och vagn i min R som dessutom har betydligt risigare bagageutrymme jfr med GTI:n. Visst blir det trångt och jag har förståelse för de som kapitulerar och köper storkombi men vill man så går det att åka GTI med familj!
    Ok, med barnvagn lär det vara en utmaning att få plats...(Visste inte att R hade mindre bagageutrymme, är det fyrhjulsdriften som tar upp utrymme?)
    //Magnus

  12. #92

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Beror på vilken barnvagn man har, men visst blir det trångt (i synnerhet i en R, en GTI har ju en ocean av utrymme i jämförelse). 4WD stjäl plats på höjden. 75 värdefulla liter bagageutrymme försvinner jfr med GTI (275 mot 350 l).

  13. #93
    Micke_t
    Gäst
    Vad exakt är det med fyrhjulsdriften som tar så mycket plats där bak?

  14. #94

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Koppling/diffklump stjäl den plats där reservhjulet normalt ligger nedsänkt. Så om man åker utan reservhjul så blir bagaget i stort sett lika stort även i en R. Problemet är att botten på bagaget inte är anpassat för detta då det bland annat sticker upp skruvar och annat skräp så botten blir ojämn och delar av ett oinklätt bagageutrymme syns.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin