Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22
  1. #1
    G R
    Gäst

    Golf R försenade leveranser

    Jaha, då har min byggveck skjutits fram igen. Ursprunglig vecka 7 blev v12 som blev v15. Enligt säljaren har man problem på fabriken. No shit! Hur ser det ut för er andra som väntar?

  2. #2
    foffa2002
    Gäst
    Dom jobbar 4 dagarsveckor utan skift och deras leverantörer är nere på 3-4 dagarsveckor utan skift pga det ekonomiska läget just nu.

    Räkna med ordentliga förseningar pga detta kombinerat med artikelbrist

  3. #3
    tuvor
    Gäst
    skulle inte förvåna mig, min hade produktions dag den 2/3 men kan inte se nått att den är tillverkad i SAMS på jobbet eller liknade. =/

  4. #4
    silam
    Gäst
    Jag kollade förra veckan och låg fortfarande som vecka 14, legat där ända sedan beställning, hoppas verkligen det håller. Om tiden sticker iväg kommer jag överväga annan bil.

  5. #5
    G R
    Gäst
    Nu v.17... Närmar sig annulering, får väl titta på andra tillverkare som kan leverera. Hur i h-te kan man missköta en verksamhet på detta sätt, amatörer.

  6. #6
    Dazzin
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av tuvor Visa inlägg
    skulle inte förvåna mig, min hade produktions dag den 2/3 men kan inte se nått att den är tillverkad i SAMS på jobbet eller liknade. =/
    Min hade datum 1/3 och står nu i tysk hamn. Hade man tur kanske?

    Håller tummarna för er.

  7. #7
    tuvor
    Gäst
    lite tråkigt när det blir såhär. Beställde ändå ifrån fabrik den 16/10-09... dåligt

  8. #8
    G R
    Gäst
    Jag har krävt att få veta varför produktionen inte fungerar, vi får se vad Volkswagen svarar i nästa vecka.

  9. #9
    tuvor
    Gäst
    Jag jobbar på Volkswagen och knappt jag får reda på vad som händer nere i fabriken.. Brukar få medelanden men har varken hört eller sett nått..

  10. #10
    silam
    Gäst
    Nu vågar man knappt fråga säljaren eftersom tiden på alla andras sticker iväg, och känns svagt att skylla på ekonomin, har man många beställningar finns det väl utrymme att öka produktionen igen, annars så går ju kunderna till andra tillverkare.
    Mitt första alternativ är en TTS, men då blir det en lätt beggad.

  11. #11
    alterswede
    Gäst
    finns en svart på blocket för 399k från en privatperson.
    skynda att fynda

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Märkligt.. En person "hänger på låset" och beställer en Golf för närmare 450 tkr och upptäcker till sin förvåning efter en vecka eller två att bilen just är så stor som en golf brukar vara..

  13. #13

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Haha.. Håller med DPC, sämsta möjliga ursäkt om du frågar mig..

  14. #14
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av G R Visa inlägg
    Jag har krävt att få veta varför produktionen inte fungerar, vi får se vad Volkswagen svarar i nästa vecka.
    Du kanske har missat att det är GLOBAL kris.
    Det försvinner en leverantör per dag (No joke)

    Dom har varken delar eller full arbetstid i montering.
    Gäller både Fabrik och underleverantörer.

  15. #15
    G R
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    Du kanske har missat att det är GLOBAL kris.
    Det försvinner en leverantör per dag (No joke)

    Dom har varken delar eller full arbetstid i montering.
    Gäller både Fabrik och underleverantörer.
    Tack för ett givande svar, jag ska Googla på "GLOBAL kris", ett nytt begrepp för mig.

    Så klart det finns orsaker till problemen, det ligger i sakens natur. Jag vill bara veta om jag själv kan påverka produktionsveckan genom att tex plocka bort något tillval eller liknande, därför ställer jag frågan till VW.

    Det är framför allt den usla hanteringen av förseningen jag inte köper. Kan jag inte förvänta mig att någon hör av sig när byggveckan flyttas?

  16. #16
    G R
    Gäst
    Volkswagen erbjuder rimlig kompensation för förseningen så om inget annat dyker upp håller jag kvar ordern. Men de kan inte få fram information om varför bilen är försenad, inga generella problem finns då många R byggs just nu, märkligt.

  17. #17
    foffa2002
    Gäst
    Haha vilken bullshit.

    Både DPC och jag som är inom R&D i fordonsindustrin vet ju hur jävla illa det ligger till då vi har insyn i samma OEM leverantörer.
    Att de flesta biltillverkare ligger på 40-50% produktion tar livet av även större leverantörer av OEM komponenter.

    Så även att du har 3 leverantörer för tex "bussningar" eller "luftfilter" så är ju chansen att om 2 går åt skogen eller helt enkelt dragit ner på takten så spelar det ingen roll hur mycket ni klagar hos lokal ÅF eller volkswagen sverige.

    Det kommer att ta tid att få Golf R.
    Håll ut då det tar minst lika lång tid att få en BMW som inte är av modell "hyllvärmare"

  18. #18
    G R
    Gäst
    Det vore intressant att veta vilken position du sitter på eftersom du har tillgång till både Argusöga och spåkula. Det är inte dåligt att vara språkrör för hela Europas biltillverkning, känna till alla fakta i stort och smått. Men självklart är ditt resonemang korrekt angående min möjlighet att påverka produktionen, det förstår nog till och med en apa. De som inte inser min avsikt med att sätta press på VW Sverige får sväva i ovisshet om varför jag gör det.

    Jag ber om att ytterligare kommentarer rör sig om den frågan som trådskaparen har ställt;

    - Hur ser det ut för er andra som väntar?

  19. #19
    Jochte
    Gäst
    Tja,

    Väntar iofs på en GTI, men den har byggts enligt plan dvs BW09 som var sagt från början.
    Lutar åt leverans runt påsk. Beställde bilen vecka V.47. Så leveranstiden blir väl någonstans runt 18-20 veckor...

    Väntan blir ju inte direkt lättare ju närmare man kommer...

  20. #20
    tuvor
    Gäst
    Min dyker upp V.13, bilen är byggd och står i hamn. De som valt till DCC och dyn audio har fått längre leveranser pga av brist på delar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin