Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 148

Ämne: Golf GTI

  1. #61

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Haha! Ja.. Det irriterar att de ligger där och inte kan användas än..

  2. #62

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    I brist på annat, och i väntan på montering av coilovers..

  3. #63

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Inredning med LED-lampor när det börjar skymma ute..

  4. #64

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Har krånglat på plats coils nu iallafall.. Nu återstår däckmontering, inkörning, höjdjustering samt hjulinställning.


  5. #65

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Man får skynda långsamt.

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Passar väldigt bra!

  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Man får skynda långsamt.
    det är så det skall vara vet du hur mycket du har sänkt den

  8. #68

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Njä.. Inte exakt, men när datan stod i skärmsläckarläge igår och bilderna for förbi så såg jag denna:



    Och det är ju väldigt stor skillnad mot original.. Det är ju helt galet vad höga de är original...! Visserligen har jag vinterdäcken i skuffen på föregående bild, men jag blev verkligen skitnöjd med hur den hamnade... Jag tycker den ser riktigt rå ut nu..

  9. #69

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Kort uppdatering, med sommarhjulen så tog det i så fort det skumpade till lite (inte helt oväntat ) så jag fick till slut tummen ur och lämnade in den på valsning. HAde egentligen tänkt att göra det själv, men fick inte tag i nåt verktyg (dålig ursäkt) och hade liksom inte tid.
    I efterhand var det bra. För dagen då jag skulle hämta bilden så berättade de att skärmarna hade slagit sig, och de fick lacka om. Jag blev tämligen förstummad, men tänkte att det var ju tur att jag inite gav mig på detta själv.. :S Den var dessutom inlämnad på en karosserifirma som jag vet är duktiga från kompisars bilar, så även om det gjorde lite ont så var jag nog aldrig väldigt orolig.
    När jag hämtade den synades det noga, jag kan i varje fall inte se något, plus att de tagit bort kanten på insidan helt, helt slätt och fint är det, så jag var riktigt nöjd. Ett litet plus i kanten blev ju dessutom att de fixade några stygga stenskott i skärmarna..

    Så nu åker jag mest runt å myser med den. Ska göra hjulinställning på tisdag nästa vecka, så får vi se om den blir lite mindre benägen att dra åt alla håll när man ger på för fullt.
    Har även bestämt att jag ska under vintern iallafall, samla på mig avgas, insug och IC. Och så blir det väl kanske nån uppgradering av programvaran efter det, till nån lite fräsigare, kanske bluefins steg 1,5 eller 2 eller vad de nu kallar det. Åker med steg 1 idag, och det är verkligen så GTI'n skulle gått från början tycker jag..

    Ska ta några lite bättre bilder ikväll om vädret håller sig som det är nu här..

  10. #70

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Ja. inte mycket har hänt. Jag har mysåkt med den eftersom jag rattar runt i A4'an som bruksis, men det har inte blivit så fasligt mycket.
    Nu ska jag däremot försöka sälja fälgarna till förmån för nya till nästa år. Så om nån är sugen så hojta till.
    I övrigt händer det som sagt inte så mycket. Ska städa ur vinterförvaringsutrymmet till helgen så den får komma under tak, samt tvätta den när det inte regnar. Annars blir det nog inte så mycket action här.. Får se lite vad som händer i vinter också. Har bestämt mig för att bygga garage till sommaren, så det blir att prioritera det tills vidare..

  11. #71

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Tog iallafall lite bilder igår på hur den ser ut nu, inför vintern.. Det är nog enda gången jag kommit hem från stan efter att ha tvättat utan att det började regna på hemvägen i sommar, eller dagen efter för den delen..
    Den skulle nog må bra av att komma ner lite till, men nu prioriteras försäljning av hjulen till nästa säsong, så
    jag kan köpa nya. I övrigt blir det nog sparsamt. Ska bygga garaget nästa sommar och då behövs pengarna till det.









    Nån med förslag på fälgar? Nu lutar det mer åt vmr eller fifteen52-hjul...

  12. #72

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Tarmac fälgarna från fifteen52 skulle nog kunna funka. Om man vill ha lite race stuk på bilen
    Jäkligt snygg är den i alla fall!

  13. #73

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Så..! Nu ligger fälgarna hemma och väntar på bättre tider..
    Jag saknar bultar för att kunna få dem monterade, då det är lite annorlunda bultmönster mot Golfen..
    JAg köpte en kompis uppsättning Futuror. Fick tillochmed provmontera i höstas, och efter det var det inte ås mycket att fundera på .. 18x9" fram, och 18x10,5" (!!!) bak..





    Som syns så måste det sänkas en del. Coils har jag ju, så vi får se hur lågt jag törs.. Får plocka ner och ställa hårdheten också. Som det ser ut så är det bak som det kan bli lite spännande, fram ser det ut att bli tämligen perfekt utan nämnvärd insats(förhoppningsvis).. Är även jävligt tight på insidan bak, fälgarna är ju sjukligt breda ..
    Så nu väntar jag med glädje på vårväder..

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Ser bra ut! Lite mer camber fram bara

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Skall du sälja de svarta så vet jag nog en som är sugen =)

  16. #76
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Var lite skeptisk till en början, men kommer nog bli riktigt fett !
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  17. #77

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Varesig du kommer köra RS eller Futura i sommar så säger jag WIN!!!




    Futura bilderna låg visst inte på denna datorn men en fanns :P
    Tror golfen din kommer se riktigt läcker ut till sommaren!

    // Jakob

  18. #78

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Skall du sälja de svarta så vet jag nog en som är sugen =)
    De svarta har legat på blocket bra länge nu, tror tillochmed det ligger en annons här med.. Bara en massa värdelösa prutförslag. HELT hopplöst att sälja bilrelaterade grejer för tiden verkar det som. Skicka ett pm/mail om du är sugen.

    Tack för det J.L. Jag hoppas det samma..
    Ja Holmgren, den röda GTI'n med futura är en av inspiratörerna till varför det till slut fick bli såhär.. RS'na skyndar jag nog ganska långsamt med sålänge..

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Inte jag som behöver , men ska vidarebefodra det och se om han gillar dem.

  20. #80

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Vad är det för mått på fälgarna de svarta alltså , prisbild på dem? Jag kan vara lite intresserad av dem som "gatfälgar"
    Erik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin