Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 148

Ämne: Golf GTI

  1. #21

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Bjuder på ett par bilder från nån vecka sen, när den var ute och fick smaka vinter en sväng.. Köpte mig en 1.9 TDi-4-motion-Passat för vinterbruk i höstas nämligen.. Men jag kunde inte hålla mig, Golfen fick smaka lite vinterväg, det var dock kallt och saltfritt.



  2. #22
    badkrukan
    Gäst
    Kämpa på, det är alltid roligt att läsa om folk som stylar sina bilar så att de inte ser ut som alla andras. Jag har nästan en kopia av din GTI som original och tänker själv hitta på något med den till sommaren. Det enda jag inte förstod var det sista du skrev, om att våren börjar närma sig..............

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Däck beställda! Så till veckan kommer sommarhjulen monteras.
    Och så hoppas jag grejerna jag beställt från andra länder har kommit lagom till jag kommer hem.. Så jag kan få iväg lite grejer på diverse behandling.
    Senast redigerad av Hooloowoo den 2011-03-16 klockan 14:15. Anledning: mer info!

  4. #24

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Johan Källgren
    Medlemsnr
    4496
    Ort
    Fjällbacka och Göteborg
    Inlägg
    122
    Riktigt fin denna!

  5. #25

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Tack Edge!

    Idag har jag roat mig med att få till årets look. Ja, den är lortig, men.. Jag kände att jag var tvungen att få ut nya utseendet då jag blev mer än lovligt nöjd. Så, "pic's or it didn't happen" heter det väl.. ?






  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Ser FETTNAJS! ut....

    Lite sänkning kanske?
    Schysst Reg.Nr du har

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Skitsnyggt!
    Hur gick de med coils?

  8. #28

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Tackar!
    Det går nog inte att ta ner den nämnvärt mer än nu innan det börjar skrapa på riktigt.. JAg blev väldigt nöjd med hur den ligger över hjulen nu också, så jag kör nog vidare på fjädrar iår i alla fall..

    Fälgarna är 19x8.5", ET45, och däcken är 225.35.19 av modell Falken F452. Ifall nån undrar.

    Måste bara påpeka att bilderna inte gör bilen rättvisa. Ser så mycket fetare ut i verkligeheten..

  9. #29
    onk
    Gäst
    Ser riktigt bra ut.
    Lyssna inte på Jan, vi fick tjata flera dagar innan han köpte coils ifjol och nu ska han börja fuska med sånna däringa hydraler eller va det var..


  10. #30
    vw-fantast
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Tackar!
    Det går nog inte att ta ner den nämnvärt mer än nu innan det börjar skrapa på riktigt.. JAg blev väldigt nöjd med hur den ligger över hjulen nu också, så jag kör nog vidare på fjädrar iår i alla fall..

    Fälgarna är 19x8.5", ET45, och däcken är 225.35.19 av modell Falken F452. Ifall nån undrar.

    Måste bara påpeka att bilderna inte gör bilen rättvisa. Ser så mycket fetare ut i verkligeheten..
    Jag intygar som har sett bilen i verkligenheten samma dag bilderna togs att bilen är MKT fin. låg å fin, sänk den inte mer utan detta är bra. Bilderna gör inte bilen rättvisa, med finare bakgrund, mindre grus å bättre ljus, mindre damm å ren bil så.....

  11. #31
    TimR
    Gäst
    Blev ju riktigt snyggt det där! Älskar fälgarna.

  12. #32

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Onk: Ja, men du känner väl ordspråket "Bags are for chicks!" .. ? Nog sagt om det.
    MAgnus: Ja, det vart lite hastigt och lustigt fotat igår. Så fort det blir vår på riktigt så..!
    TimR: Ja, de är jäkligt snygga..

  13. #33

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Utseendemässigt utvändigt klar för året.


    Har återigen kommit fram till att jag vill ha coilovers. Så jag ska jaga reda på några som även är justerbara i hårdhet.
    Sen kommer det en laddtrycksmätare i vänster luftblås i kupén så snart jag får den. Catback och IC står också på programmet, men jag vet dock inte när jag ska ta mig råd.. Just nu är det mycket med hus och bubblan..
    Kommer imorgon tvätta och kanske polera åtminstone fronten, och försöka ta några bättre bilder. Blir många telefonbilder för tiden, och iom med det inte världens bästa kvalité tyvärr.

  14. #34
    TimR
    Gäst
    Har aldrig riktigt lärt mig gillat mk6an men din kärra är faktiskt riktigt snygg.

    Har du lackerat sidospeglarna svarta? Jag har köpt sånna där billiga kåpor på ebay till mina sidospeglar och lackade dom svarta men tycker inte det blev bra...så funderar på att köpa hela spegelhusen o lacka istället.

    Och vad är det för fälgar om jag får fråga?

  15. #35

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Det är originalplast från AHW-shop i .de .. Samma kulör som de andra svarta plastdetaljerna.. Billiga var de också.. Knappt 500 spänn inkl. frakt.

    Och fälgarna är BBS Challenge 8,5x19" ET45.. (replikor)

  16. #36

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Turbotrycket måste man hålla reda på.

  17. #37

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Ja, såg att jag hade glömt att uppdatera sen sist jag skrev.. Här är iaf bilder på hur den ser ut idag..
    Är jättenöjd, inte mycket att fixa med i mina ögon.. Kanske lite lägre hade passat sig, får se om det blir coilovers senare i år eller om jag väntar tills efter vintern med med.





    Sen lutar det åt, jag ska försöka luska lite i det, att det blir K04-uppgradering nästa år, blir att köpa hela kitet med IC, turbo/grenrör och avgas.. Men det handlar om bortåt 5-7000 dollar.. Så vi får se hur vintern ter sig.

  18. #38
    logarytm
    Gäst
    Sjukt snyggt med dom nya BBS fälgarna, passade mycket bättre än dom gamla, även om dom inte heller va dumma. Får man fråga va dom kostade med däck ? PM:a om du inte vill svara här =)

  19. #39

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Tack du logarytm!

    Idag körde jag lite stuff hemifrån. Praktiskt med krok på sportbilen.

  20. #40

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Beställde LED-lampor till insidan, handskfacket, benbelysningen, innertaket, skuffen och nummerplåten från US of A, och fick pryttlarna häromdagen. Det monterades igår med framgång, inget gick sönder eller så för en gångs skull.. har än inga bilder på det ganska annorlunda ljuset, men det kommer när jag får chans..
    Kan däremot visa ett par bilder på hur den står nu, färdig på utsidan för iår iallafall.





Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin