Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 148

Ämne: Golf GTI

  1. #121

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Nybessad idag. Inga konstigheter som väl var. Lika skönt varje gång man kommer därifrån poänglös. 😊

  2. #122
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Nybessad idag. Inga konstigheter som väl var. Lika skönt varje gång man kommer därifrån poänglös. ��
    Härligt, jag åkte på efterkontroll med Golf fyran som utfördes igår,
    fyra nya skivor med tillhörande belägg.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #123

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Härligt, jag åkte på efterkontroll med Golf fyran som utfördes igår,
    fyra nya skivor med tillhörande belägg.
    Det var väl egentligen bromsarna som jag var liiite orolig för eftersom den stått hela vintern, men det var lugnt. 😁 ska fixa i ordning touareg-ok so jag har liggande ckså nån dag... 😂🦉

  4. #124

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Hur är det med uppdatering av kartor i Rns-510? Jag har f¨rosökt googla lite och det kan se ut som det funkar, men det är mest på engelska sidor jag sett info. Någon som gjort uppdateringar? Måste man uppdatera FW på själva burken också, eller räcker det med kartorna? Kan man uppdatera via VW, på service, och kostar det en förmögenhet?
    Och har ni uppdaterat själva, var fick ni tag i materialet.

  5. #125
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Jag har precis uppdaterat kartorna i min CC med RNS-510.
    Handlade en skiva på eBay med senaste kartuppdateringarna och det var inga problem med att programmera in den. Behövde inte uppdatera någon FW.
    Du kan få köpa skivan av mig för ett par hundringar om du vill.
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  6. #126

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Jag har precis uppdaterat kartorna i min CC med RNS-510.
    Handlade en skiva på eBay med senaste kartuppdateringarna och det var inga problem med att programmera in den. Behövde inte uppdatera någon FW.
    Du kan få köpa skivan av mig för ett par hundringar om du vill.
    Tjo, det var precis det jag gjorde till slut med. Nu väntar jag på en skiva från det stora utlandet, men om den mot förmodan inte funkar är jag spekulant på din. Hoppas den kommer i veckan.
    Har också ordnat med tid hos en kompis som har verkstad och ska hjälpa mig med avgaset. Kom fram till att det var lika bra istället för att bli liggande hela i garaget och svära halvfärdig. Så vet jag hur jag gör till nästa gång..

  7. #127

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    SKivan kom idag så jag har kastat in de nya kartorna. Verkar se ut som det som borde kunna förväntas ha uppdaterats uppdaterats, så det är ju bra. Blev inte många hundra istället för att köpa det via VW. 1995 tror jag priset var där när jag kikade i nån tillbehörskatalog nånstans. Men då är iallafall det ur världen.

    En annan fråga. Tyckte det såg ut som att den är lite, lite sned, eller ja... Lägre på ena sidan än andra, när den stod på liften på Bilprovningen. Ska man justera det medelst att sänka lite på den "höga" sidan, eller spelar det ingen större roll? Känns som geometrierna i framvagn å grejer blir lite off om höjden inte helt stämmer.. Det är inte toktydligt när den står på backen, jag mätte även ifrån samma referenspunkt när jag justerade upp coilsen inför besiktning, så de ska vara lika inställda. Täkte få ordning på det, samt justera ner den lite, lite innan jag gör en framvagnsinställning igen.

  8. #128

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Bromsar ja... Har två Touareg-ok som jag tänkte smida dit på Golfern.. Dock sitter en kolv i vardera ok fast som helvete.
    Hur får man ur de på enklast vis?
    Jag har tryckluftat ur så de tre andra kommer ur som de ska, dränkte toppen av den fsstsittande kolven i wd-40 i natt, det hjälpte inte nå vidare. Har även gått lös på kolven med hammare för att den skulle kunna lossna lite. Men jag går bet. Goda förslag på att lura ur de på annat vis?

  9. #129

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Finns det någon smörjnippel som passar till slanganslutningen? Isf borde det gå att pressa i med fett tills kolven åker ut..

  10. #130

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Smörjnippel vete tusan det kan jag inte påstå att jag sett.. Men kanske går att göra så via luftningsnippeln?

  11. #131

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Vet inte vad det är för gänga till luftningsnippeln på ditt ok, men det borde ju också gå, dom har t.ex. m10x1 smörjnippel på jula o swedol. Kan du blockera slangen så funkar ju det.

  12. #132

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    hehe. Jag missförstod visst lite. Men nu är jag med.
    Får försöka forska reda på dim på slanganslutningen, hade en "plugg" från ett gammalt bubbla-ok liggande som passade direkt i oket, den ser(efter lite googlande) ut att kunna vara m10X1.. Så jag får prova det.

  13. #133
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Alternativt sätt dit dom som du har plockat ut och sätt en träplanka mellan som "bromsskiva" och lägg å tryck och se om den lossnar. Så gkorde jag när jag renoverade mina touareg ok.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  14. #134

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Det är ju en mindre kladdig lösning kanske.. Ja har dock inte plockat isär de existerande än, tänkte jag skulle riva allt på en gång. Och innan dess vill jag ha de "nya" oken lackade..

  15. #135
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Sätt oken i skruvstädet med planka emellan kolvarna och lägg på tryckluft till kolvarna åker ut

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  16. #136

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    DEt är det jag gjort hittills. Har pressat i 7-8 bar ungefär utan att de ploppar ur..

  17. #137
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Ah fan.. då hade jag nog satt dom på bilen i alla fall och provat, även om det blir merjobb. Bromsvätska är ju inte komprimerbart som luft är och ger stummare tryck.

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  18. #138

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Hm. Ja. Har lite tid att filura ut hur man skulle kunna göra det, innan jag ska igång med det. :S Men då är det fan fråga om man får göra så.. Tack för tipsen!

  19. #139
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Är dom kolvarna som sitter fast helt inne? Eller kan dy pröva trycka dom innåt först?

    Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  20. #140

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Osäker, men tror de är tämligen i bött. Ska kolla upp det också nästa gånga jag ska till med det där. Har försökt knacka in de för att få de att lossna, det funkade på två andra, men inte på dessa.. :/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin