Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 5678
Resultat 141 till 148 av 148

Ämne: Golf GTI

  1. #141

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Sådär! Igår monterades härligheten. Det hela gick egentligen rätt bra, det som krånglade var att det saknades ca 23-24 cm efter katten bakåt. Det är väl sånt man tydligen får räkna med när man inte köper ett helt system från samma ställe.. 😂 men som tur var polaren inte rådlös och det svetsades ihop lite grejer å så vart det komplett hela vägen. Riktigt nice ljud på pådrag, och faktiskt inte märkbart i vanlig hastighet utan pådrag. Har hunnit köra 10 mil än och är mycket nöjd än så länge. 😁

    Bromsarna är inte lösta än, utan har en liten plan på hur man kanske kan lösa det, polaren som hjälpte med avgaset kanske kunde fixa det åt mig, det är ju inte tokbråttom för min del så jag tror det får bli så. 🐒 lite bilder, också. Har inte tvättat bilen, jag vet. 😂

  2. #142

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    https://www.instagram.com/p/BVHuAmqBNVO/
    Halvlurig video på ljudet.. 😂 nöjd som tusan fortfarande... 😁

  3. #143

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Andreas
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    156
    Det är fan fascinerande hur fula och tråkiga orginalsystem ser ut...
    Låter bra ju! Hade bara mellanburk på min mk5 och en pipa ut, lät utav helvete och stort leende varje gång man gasade.

  4. #144

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Oerhört fult i jämförelse.
    Hursom kul med nytt system..! Ljudet är verkligen nåt jag saknat märker jag nu.
    Bromsarna är medtagna till jobbet för att se om man kan få till nåt här istället. Verksmästaren menade att vi borde kunna lösa det där på nåt vis... Så vi får se.
    Sen återstår lite höjdjustering, f¨rsöka få bilen i våg, en hjulinställning och även en service som ska göras. Börjar närma mig 1500 mil sen sist, så det är dags.

  5. #145

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Har kört en del till och från jobbet (80 mil pr. vecka) nu på sistone. Och jag verkligen älskar bilen. Den går verkligen gött när man vill och som en vanlig bil annars. Riktigt go att pendla i också, förbrukningen vid normal landsväg är ju inget man går i personlig konkurs för heller så det är ju ett plus.

    Har börjat planera lite för diverse framtida ändringar.
    Har kommit över en OEM S3-ic. Så den ska jag byta i vinter tänkte jag.
    Sen funderar jag på att byta coilovers, köpa några riktiga, K-sport har fungerat mycket bra, men skulle vilja uppgradera till HR eller KW V2.
    Vad säger expertisen, vilka bör man gå för? Det blir ingen direkt bankörning, men inspirerad körning på landsväg så om man ska v¨lja mellan komfort eller prestanda på bana så lutar det mest åt komforthållet.

    Efter att IC är bytt är väl egentligen sista pusselbiten i mitt lilla mål på plats. MEN.. är det några andra grejer som man kan/bör byta motormässigt.
    Då är IC, avgas, luftfiltret och chip installerat. Och det känns egetnligen som det räcker, men smågrejer? Typ wg eller såna grejer? Har det nån positiv inverkan eller är det bara för ljudet?

  6. #146

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Blev ett fälgbyte igår. Hittade en kille på norska finn.no som hade BBS CH-R i 19x8.5 et 40 som han ville byta.
    Jag var lite skeptisk till et't men han hade en tredörrars gti som de suttit på och det funkade bra enligt honom.
    Fick provmontera och det vart riktigt gött.
    Ska tvätta av den idag och sen blir det i huvudsak vintervila för bilen. Och då blir det lite plock förhoppningsvis.
    Kanske byta coils som skrivet, om jag kan bestämma mig för vilken sort jag ska ha. Höjden måste justeras lite iaf..

  7. #147

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Lite ändrade planer nu så man har hamnat i funderingsträsket runt å sälja den här. Även om det bär emot.. Någon som känner till någon som är intresserad av en GTI..? Har ägt den sen ny, och det bär emot, så officiell annons dröjer nog lite.. :S
    Idag har den Airlift V2 monterat, CTS-insug, 3" avgas som syns längre upp, bluefin, Android 9"-enhet med gps å backkamera, BBS 19" sommarhjul, original Denver på dåliga vinterdäck, Helskinn, manuell och dragkrok.. Sen medföljer original avgaset, stötdämpare med både H&R-fjädrar och original där med, K-sport-coilsen, original-RNS510'an, original luftburk.. Hyfsat ny vindruta, nytt batteri, nya bromsskivor(brembo), å GReenstuffbelägg runt om, kommer byta olja, filter och stift på den inom snarast.. Till slut har den gått ca 11 000 mil, har servat den med inte mer än 1500 mil mellan oljebytena, samt att den har gått 99.6% på 98-oktan(har också en logg för varje tank...). Plockade ut den ny i mars 2010 och har kört totalt max 2 hela vintrar, knappt det. Har nästan alltid haft en vinterbil..
    Funderar på att sälja för att kunna köpa en drömfastighet, om nån absoult måste veta, men jag ser ju att det blir en entusiast som tar över..

  8. #148

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Blev ingen fastighetsaffär. Eller jo, det blev det ju iofs. Sålde mitt gamla hus. Fick loss lite cash att fylla andra hål med.
    Golfen är kvar. Blir kvar också. Ska nog en del till att den åker sin väg.
    Istället har jag investerat i Rs4 B7-bromsar till fram, som jag har rengjort och väntar på mildare väder för lackering.
    Funderar på hur jag ska göra bak, antingen big-brake, eller bara R-bromsar. För att inte få för storskillnad fram och bak, rent visuellt. Vad jag har förstått ska bromsverkan inte påverkas, även med så stora fram, men vi får väl se hur jag gör. Letar mer eller mindre sporadiskt efter nåt.
    Annars har jag tänkt att skaffa en riktig IC, finns några att välja på, så får se vad jag hittar.
    Några förslag, kanske ?
    Efter IC är monterad blir det också programvara, motsvarande steg2.5 eller vad det blir.

    Hittade även den gamla k04-turbon jag en gång för längesen bytte till mig, och den vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, försöka sälja eller byta. Hojta till om intresse finns. Den ska ha suttit på en R.. Villminnas att en Erik från norr här på fprumet hade den innan han gick all-in på sin R..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin