Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    Svedenblad
    Gäst

    Motorproblem - Lupo 1,4. Värmeströmkrets..

    Hej igen,

    Var användare här för en herrans massa år sedan och fick registrera en ny användare.

    Jag håller på att fixa ordning en Lupo från -02. Motorn är en 1,4 bensinare och "Check engine" lampan har tänds och släkts på sista tiden. Bilen går precis som vanligt men jag vill få detta fixat. I samband med service på DinBil i Akalla så fick jag ett diagnosprotokoll utfört. Killen som servade bilen kunde inte direkt säga vad det är som är fel men han misstänker att den främre lamdasonden är defekt. I denna skall det tydligen sitta en värmeströmkrets som ger ett felmedelande. Jag försökte få en exakt beskrivning på vad felkoden betydde men han kunde inte få fram det så nu lutar det åt att byta lamdasonden.

    Nu är inte jag en VW-mekaniker men jag har hittat/hört att det kan vara ett flertal olika problem. Lamdasonden kan jag byta själv men jag vill försäkra mig så gott det går att det är just den det är fel på innan jag går vidare. Diagnosen rapporterade:

    17604 P1196 035
    Rad 1- Sond 1, värmeströmkrets
    Elfel
    sporadiskt fel

    Någon som har varit med om något liknade eller som har någon idé om vad felet kan vara?

    /Peter

  2. #2
    Svedenblad
    Gäst
    Ingen VW-mek som hänger här på forumet? Lutar väl åt att jag får byta främre lamdasond.

    /Peter

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin