Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    montera tryckmätare synligt så ni kan kolla soppa trycket under färd, å även ha nen voltmeter ansluten så ni ser ifall den klipper strömen t pumparna,

    sen prova att kläppa med knappen t kallstarten, så den itne får så mycket utan pullsa med den, bara för å tästa om det är soppa relaterat,,

    sätter fortfarande en 20,a på tänings problem, :P
    Okej de ska vi testa då!!

    Vad för tänd fel ska de kunna vara ?

    alla prylar kommer från bilen motorn satt i och där gick den kanon!

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    bara tror det, men börja med att tästa å fixa allt soppa relaterat så ni sen kan avfärda det å gå på nått annat,

    jag tycker sällan det är boppa problem på bilar, men en sak vet jag , dom kan gå kanon i flera år, sen 10min efter kan stäng av den så startar dom inte äns, så allt kan ha hänt när ni flytta över motorn, nåogn kontakt som var bra kontat i innan som ni böjde lite på å vips försvan den bra kontakt ytan,

    hadde en kaddet dom bludrade lite iblan, å motorn lampan kunde tändas iblan, hadde då tillgån till ganska avanserad felsöknings utrustning, felkoden vi fick var , " för hög spänning över co potensiometer" å felet var lite oxid på ett av stiften i kontakten till Lmm, efter lite puttsning med fint sandpapper å lite kontaktspray så gick den kanon å inga felkoden uppstod sen,

    men som sagt börja med en sag, å red ut den först, å ändra görna bara en sak mällan varige täst, då ni inte ändar för mycket så det påvärkar att blien går sämre ist,

    du skulle haft en lamda mätare så du kunde sen om den drar iväg åt nått håll, men kolla med tryckmätare å voltemeter, där ser ni ju så pumparna funkar iaf.

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    bara tror det, men börja med att tästa å fixa allt soppa relaterat så ni sen kan avfärda det å gå på nått annat,

    jag tycker sällan det är boppa problem på bilar, men en sak vet jag , dom kan gå kanon i flera år, sen 10min efter kan stäng av den så startar dom inte äns, så allt kan ha hänt när ni flytta över motorn, nåogn kontakt som var bra kontat i innan som ni böjde lite på å vips försvan den bra kontakt ytan,

    hadde en kaddet dom bludrade lite iblan, å motorn lampan kunde tändas iblan, hadde då tillgån till ganska avanserad felsöknings utrustning, felkoden vi fick var , " för hög spänning över co potensiometer" å felet var lite oxid på ett av stiften i kontakten till Lmm, efter lite puttsning med fint sandpapper å lite kontaktspray så gick den kanon å inga felkoden uppstod sen,

    men som sagt börja med en sag, å red ut den först, å ändra görna bara en sak mällan varige täst, då ni inte ändar för mycket så det påvärkar att blien går sämre ist,

    du skulle haft en lamda mätare så du kunde sen om den drar iväg åt nått håll, men kolla med tryckmätare å voltemeter, där ser ni ju så pumparna funkar iaf.
    Den gick exakt lika innan vi bytte motor!!

    Alltså den beter sej lika även fast vi bytt motor,sprut,generator osv osv från en bil som gick klockrent!

    Felet kan endast ligga i soppa pumpen tycker ja nu! ska testa och mäta soppa tryck och kolla med voltmeter.

    När ja körde 8v motorn förut på E85 så hade ja lambda mätare i hela tiden och då "dippa" den ner och visa jätte snålt just när den dog!

    nu gör den ju lika så ja antar att de inte finns soppa när de blir hård belastning. varför är grymt konstigt :S

    Bilar alltså

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av golf4life Visa inlägg
    nu gör den ju lika så ja antar att de inte finns soppa när de blir hård belastning. varför är grymt konstigt :S
    Känns precis som soppaslut på högvarv.
    Exakt så som jag haft flera gånger.

    Har berott på flera orsaker.

    Förpump ett flertal gånger.
    Pumpen går fint ur tanken men så fort dem hamnar i tanken så orkar den inte.

    Filter som vart tätt.
    Samma här flera gånger.

    Huvudpump har endast hänt en gång tror jag.

    Samt att jag fått strul med bränslehuvud nån gång.
    Fixade sig efter att ha motionerat kolven i huvudet lite.
    Går ju att få lite strul där om det ståt stilla , haft sprit i tanken eller annan skit.


    Men alla gånger detta beteende infunnit sig har det varit beroende på soppaproblem iaf.
    Inte 100% säkert att det är så för er men magkänslan säger definitivt så =)

  5. #25

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Känns precis som soppaslut på högvarv.
    Exakt så som jag haft flera gånger.

    Har berott på flera orsaker.

    Förpump ett flertal gånger.
    Pumpen går fint ur tanken men så fort dem hamnar i tanken så orkar den inte.

    Filter som vart tätt.
    Samma här flera gånger.

    Huvudpump har endast hänt en gång tror jag.

    Samt att jag fått strul med bränslehuvud nån gång.
    Fixade sig efter att ha motionerat kolven i huvudet lite.
    Går ju att få lite strul där om det ståt stilla , haft sprit i tanken eller annan skit.


    Men alla gånger detta beteende infunnit sig har det varit beroende på soppaproblem iaf.
    Inte 100% säkert att det är så för er men magkänslan säger definitivt så =)
    ja tror helt klart på soppa förlust!

    Eftersom om man kör kallstarten samtidigt så orkar den mer ett tag sen surar den.

    Vi har ju flödes testat 2st förpumpar och dom flödar 0,5L på 10sek så de bör inte vara felet heller!

    Bränslehuvudet tror ja inte på, då vi körde elektroniskt sprut på 8v motorn och den gick exakt lika samt att sprutet gick klockrent 2 dagar innan när motorn satt i brors golf.

    Ska testa i morgon att köra pumparna direkt utan ström från bilens relä och se vad som händet.

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Felet hittat i dag

    Bilen klipper strömen till pumparna. Något fel på relä tror vi, men testa flera olika utan resultat!

    Nu körs pumparna direkt med brytare och den går som den ska ÄNTLIGEN!!!!

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Härligt!

    Och som vanligt är det gissa felet som felar =)
    Bilar beteer sig så skumt att man aldrig gissar rätt utan felsök är det som gäller.

  8. #28

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Härligt!

    Och som vanligt är det gissa felet som felar =)
    Bilar beteer sig så skumt att man aldrig gissar rätt utan felsök är det som gäller.
    ja visst är de så! drygt skit var de iaf. synd ja har bytt snurra, vore ju kul och testat ställa in 8v motorn nu när de går och varva hårdare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin