Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 5678910 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 194
  1. #141
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Imponerad faktiskt, lite ägd hahah. Men det blev bra gjort!

    Vet ni hur många hk det är i den nu?

  2. #142
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Imponerad faktiskt, lite ägd hahah. Men det blev bra gjort!

    Vet ni hur många hk det är i den nu?
    Haha, tack!

    Nä, vet faktiskt inte det än. Men den ska upp på Rototest snart förhoppningsvis

  3. #143
    Wicked
    Gäst
    Här kommer lite av resultatet från fotograferingen med Hence!
    Är han inte grym?











    Kommer nog lägga upp fler bilder senare

    Tusen tack Hence!!

  4. #144
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Riktigt nice bilder! hoppas på testet snart

  5. #145
    Wicked
    Gäst
    Har fått lite fler bilder nu och jag bara måste visa dom







    Det som händer annars är att imorrn ska vi börja riva bilen igen. Hela bakvagnen ska ner och köras till DLI Teknik som ska få göra lite bussningar åt oss!
    Vi ska även riva fram och byta bussningar där.
    Vidare kommer Jonas ner i veckan och vi ska äntligen få till det nya avgassystemet på bilen!
    Wish us luck! Vi bara måste hinna klart innan torsdag nästa vecka, då bär det ju av mot Gatebil!!!

  6. #146
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    I wish U luck !!!
    Keep on the impressive work :-D
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  7. #147

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Läckra bilder =) Lycka till...

  8. #148
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lilla_Vargen Visa inlägg
    I wish U luck !!!
    Keep on the impressive work :-D
    Tusen tack Idag gäller det... fan va vi ska riva!

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Läckra bilder =) Lycka till...
    tack, tack

    Jag hoppas allt går igenom bara, om en vecka ska bilen lyckas komma till verkstan´ för en hjulmätning, hoppas verkligen att det går vägen!

  9. #149

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Se till att hinna med bilde runder tiden bara, Vad blir det för avgas?

  10. #150
    Wicked
    Gäst
    Cullberg: Det vet du att vi gör

    Nu ska vi se vad vi hann med i på 3 timmar eller va det blev.
    Det är ju dags att riva bilen igen, nu vet vi ju att det funkar och då måste man bygga mera
    Nejda, det ska ju bytas bussningar och fjäderben mm och allt ska vara klart till Gatebil om dryga veckan.

    Vi började dagen med att MECA Haninge har tydligen börjat med utkörning av varor?!

    Dennis aka "Rudolf" kom ut med lite prylar vi köpt tidigare och som kom till butiken idag



    Rudolf och Jugge funderar...
    "Den här gubben ska till den gubben... & debn här gubben går inte alls.."



    Nu kan vi ju äntligen börja laborera med lite laddtryck!



    Köpte även nya xenonlampor, 8000k! Precis det ljus jag hade i S4an för er som vet *mys*


    Sen började vi riva!




    Den där rackaren ska bort *pekar på bärarmen*


    Sen tog vi även bort fjäderbenet




    Skaplig skillnad på nytt vs gammalt?





    Nu hoppas jag bara att jag får tag på David på DLI Teknik och att han har tid att svänga förbi vårat garage imorrn kväll.
    Vi har lite grann som vi måste kolla osv när det gäller bussningar, sen ska vi även riva bakvagnen.

    Vi fick även våra nya slutrör idag när Meca levererade
    Ska ta lite kort imorgon när kamerabatteriet är laddat igen! Så får ni se vad vi har att trolla med...

  11. #151

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Dennis är bra , har mkt med han att göra=)
    Är det nån på MECA som har din gamla S4á?

  12. #152
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Dennis är bra , har mkt med han att göra=)
    Är det nån på MECA som har din gamla S4á?
    Ahaa! Där ser man! Är iofs inte så förvånad. Vem känner inte Dennis?

    Nä, ingen på MECA, den har flyttat norrut faktiskt!

  13. #153
    Wicked
    Gäst
    En lite update:

    Igår så rev vi ni ner högersidan fram, både stötdämpare och bärarm.
    David från DLI Teknik kom förbi garaget och inspekterade dom också.



    Han kom fram till att vi har en helt annan bussning än vanliga golf mk4, men han tog glatt med sig båda bärarmarna och ska nu pressa ur dom gamla och i med dom snygga, nya och porriga bussningarna



    Han kikade även på våra bakaxlar vi har. En på pall och en som sitter på.
    Vi kom fram till att vi byter dom 8 bussningar som sitter på länkarmarna nu och väntar med dom två stora på bärarmen (främre) tills i vinter!


    Risken är annars att vi inte hinner klar till Gatebil nästa helg om vi river för mycket nu...

    Ikväll åker vi ut igen och river ner fjädrar och stötdämpare bak, samt börjar ge oss på bussningarna!
    Bilder kommer

  14. #154
    Wicked
    Gäst
    Jobba mot klockan? Jadu, det vet vi allt om

    För en vecka sen var alltså David från DLI Teknik ute å kikade på våra grejer och fick med sig lite bärarmar och länkarmar.
    Igår fick vi tillbaka dom tillsammans med nya bussningar

    Igår kom även Jonas förbi och fortsatte med avgassystemet, som han började på i söndags.
    Det blev riktigt najs kan jag säga - han e duktig och jag är oerhört tacksam för all hjälp vi har fått från honom!
    Vi provstartade och bilen känns faktiskt rappare nu när man torrgasar lite. Ljudet kan jag inte säga massor om, är oerhört förväntans full tills jag får sätta mig bakom ratten och flåsa ur bilen

    När det var klart så stannade Jonas kvar och vi fortsatte med montering av länkarmar. Det e ju bekant ett litet helvete att få ur de gamla bussningar, å det här var väl inget undantag

    Tyvärr hinner jag inte ladda upp några bilder, men ska bjuda på en taskig mobilbild som jag tog i natt när vi tillslut blev klara med ena sidan bak...

    Det var lite jidder att få tillbaka länkarmarna bak samt lista ut hur inställningen på de nya fjäderbenen ska vara... Vet inte heller om det har blivit rätt. Nån som har tips på vilken hårdhet man ska ha fram vs bak?
    Nu står hårdheten på 4 bak, och tänkte väl sätta den på 2 fram.
    Kiss eller bajs på den?

    Men det blir rätt vackert med det nya grejerna! Don´t y´a think?


    Nu sitter jag på jobbet och väntar ut tiden. Vid lunch går jag ner till Skoda å lånar en pärla å drar sen söderut! ( Tack Niklas för lån av bil )

    Ska ner till Värnamo och plocka upp hjul, vad det är vet jag knappt, det verkar bli en suplajs från min sponsor!
    Jugge stackarn är ledig idag, så han har nu åkt ut till garaget och får meka satan för att hinna.
    Det ska alltså bytas 2 länkarmar bak (inkl. urtagning av gamla bussningar), montera fjädrar och stötdämpare bak.
    Fram ska det monteras bärarmar på båda sidor, nya bultar och nya topplagringar etc. Sen ska även fjäderbenen på där.
    Sen får vi se om hjulen går på eller om vi har ställt den för låg
    Och kl. 17 ska bilen och Jugge infinna sig i Kista och göra en hjulinställning.
    Då har jag inte ens nämnt att vi även ska byta xenonlampor och hinna montera en laddtrycks mätare

    På fredag morgon ska alltså bilen rulla mot Mantorp och en hel helgs bankörning...

    Jobba mot klockan? Oohhh, nej

  15. #155
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Trevligt med stressmek och bra blir det med, Angående inställning av dämparna så brukar man ställa dom hårdare fram eftersom bilen är tyngre där
    så ställ 4 fram o 2 bak istället och sedan får ni laborera med hårdheten och höjden för den inställningen jag gav är på en framhjulsdriven bil så det skiljer
    garanterat på din med hårdheten du kan tillex behöva ha den hårdare fram o bak,

    Fjädrarnas hårdhet är viktig på banaåka så du lär märka om den är för mjuk på bana.

  16. #156
    Wicked
    Gäst
    Hej hopp!
    Lever ni efter Gatebil? Jag gör det knappt!

    Kom på idag att jag inte har uppdaterat tråden, fan så illa!
    Det blev ju en hel del stressmeck på torsdagen, dagen innan vi skulle fara ner till Gatebil och Mantorp.

    Kan ju visa delarna som Jonas byggde avgassystemet av:



    Så nu sitter det 3" från dp och hela vägen ut. Med 3st små ljuddämpare.
    Hur det låter? Tjae... som en org. golf

    vi böt också bussningar...
    Bärarmarna fram har fått i sig nya bussningar från DLI Teknik!






    Länkarmarna bak har fått nya bussningar me






    Har ju även bytt till PSS9!






    När detta var klart så åkte vi med ilfart till Kista för att göra en hjulinställning på Däckia. Tack Mattias!


    Summa sumarum:

    Först och främst vill jag tacka ALLA som hjälpte oss i helgen! Ni är fan guld värda och lite till!
    Ted, Per, Hallon, Peter och alla ni andra som lånade ut grejer, kom med goda råd osv! 1000 tack!!

    Kom ju ner på fredags förmiddag och gick direkt och köpte "åkband" för hela helgen.
    Efter lite hjulskifte så bar det ut på banan.
    Bilen kändes klart annorlunda med de nya grejerna på! Mycket stabilare och följsammare. Dock så hade vi tyvärr lite problem med att avgassystemet tog i kardan när den blev varm, så vi fick sänka ner det i bakkant för att det skulle kunna gå att köra.
    Det är nåt som vi måste fixa till nu när vi e hemma igen.

    Första körningen gick rätt ok, var värre med den andra.
    Bilen kändes riktigt slö och vi började höra ett väsande ljud.
    För att göra en lång historia kort så fick vi riva bort insug, front osv för att komma åt lite bultar på turbo och wg!
    Tack till er främlingar som hade de rätta muttrarna vi saknade och som gav dom till oss!

    Vi fick mecka å riva hela kvällen lång och tack vare de grabbar här ovan som jag nämnt så fick vi massa hjälp och vid 01,30 tiden kunde vi avsluta.
    Det blev en hel del skratt eftersom man var rätt så trött.
    Jag kom ju tex. på varför bilen gick som en påse nötter:


    Ser ni cashewnötterna?
    Det låg ju i insuget Hahaha!!

    Gillar Hallons min här:


    Dagen efter gick den igång och lirade så jäkla bra! Såhär bra har den aldrig gått, så vi måste ha haft ett läckage rätt länge :/
    SATAN va det bär iväg nu! Laddar 1 bar och det skjuter på ordentligt.
    PÅ banan var jag tvungen att lägga i 4ans växel flera gånger då den bara spann på 3ans!

    Därefter kan jag inte klaga och bilen gick rart och fint hela helgen.
    Blev även snäppet bättre när vi böt till nya däck.

    Såhär i efterhand så sitter jag bara å ler vid tanken på hur sjukt kul vi hade
    Det var en toppenhelg med massor av händelser och känslor!
    Vill även passa på att tacka Alive.se som lät oss få stå tillsammans med er hela helgen!

    Bjuder även på nån bild från helgen också:





    Nån som har bilder från bankörningen får gärna maila/pma mig dom

  17. #157
    Wicked
    Gäst
    Får man aldrig vara glad?
    Denna bil kräver ständig uppmärksamhet. Är det inte det ena, så är det ju det andra!

    I söndags efter körning så lossnade avgassystemet i bak kant och jag trodde då även att vi började få ett läckage nånstans. Bara inte vart... tills nu.
    Hehe... Håll i er nu! Är ni beredda?



    Japp! Insug nerrivet, fronten borta och vi har läckage vid turbon!
    De två skruvarna undertill mot turbon har lossnat och även skruvarna till wg:n sitter löst. IGEN!




    När vi väl hade konstaterat det så började vi prata lite olika teorier som vi fått veta av USA killarna om det här med laddtrycket på ettans och tvåans växel. Vi måste flytta på slangen till wg:n till röret som sitter precis innan gasspjället enligt dom.
    En annan säger att den ska sitta på röret innan IC.
    Vad tycker ni?
    Vi vill göra det som är rätt...



    Sen började vi diskutera hur mycket vi laddar, vad vi har för fjäder i wg:n osv. Bilen ska ladda 0,96bar enligt de fjädrar som är i.
    Och det gör vi enligt vår laddtrycksmätare.
    Men när vi provade Alis mätare osv, så laddar bilen bara 0,8bar. Fast den visar 0,95bar.
    Vilket för mig inte gör nåt, för då vet jag varför den är så slö.
    Det jag inte förstår är när vi sen tar ut wg:n från maskinen och provtrycker den löst så börjar den inte öppna förens vid 1,2bar och fullt öppen vid 1,7bar!!
    Vi plockar då ner den och dubbelkollar vad det sitter för fjädrar i och passar då även på att byta till en 0,65bars fjäder.
    Smackar ihop den, provtrycker, och den läcker inget. Nu går den dock lättare och den öppnar nu vid 0,6 och är fullt öppen vid 1 bar om jag inte minns fel?
    (var väldigt mycket siffror hit å dit igår... :P)



    Så vi måste ha haft nåt tjall på den där när vi kört också? Men jag fattar inte hur?
    Ska den inte ladda mer då med det där felet?
    För enligt laddtrycksmätaren har den ju gått som vi vill (fast då att vår mätare visar lite glädjesiffror, 0,15 bar för mycket)

    Nu ska vi iallafall fixa ännu bättre kopparmuttrar med låsning, laddtrycksstyrning och sen jäklar hoppas jag att det funkar som det ska och vi kan ladda på lite
    0,8 bar är ju alldeles för lite!

  18. #158

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Lite smålurigt det där, Ni har väl en mätare som ni kan lita på?

  19. #159
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    VR6_Linuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Linus Henriksson
    Medlemsnr
    2727
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    258
    Har kanske lite bilder ifrån Gatebil. Såg vettigt ut, men det låter inget bland alla sidpipe bilar!
    Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01

  20. #160
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    riktigt imponerad, ta med handdukar och servetter på söndag, finns risk att jag dreglar en del över bilen :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin