Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 194
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Antar att du inte kommer kunna köra den igenom svensk bilprovning sen eller? Fräckt bygge annars, bra jobbat =)

  2. #22
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Antar att du inte kommer kunna köra den igenom svensk bilprovning sen eller? Fräckt bygge annars, bra jobbat =)
    Allt går med modifikation

    Tack!

  3. #23
    Holmgren
    Gäst
    Låter riktigt roligt..
    Hoppas allt flyter på för er.

  4. #24
    Barbapappa
    Gäst
    Hej och välkommen!
    Du snackade nåt om väghållning och krängare mm på förra sidan, vad sitter det för några stötdämpare på nu?

  5. #25
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Låter riktigt roligt..
    Hoppas allt flyter på för er.
    Tack Ja, det hoppas jag med. Hörrö! Du får skälla lite på Micke nästa gång du åker förbi där. Jag behöver nya däck, men får inte tag på karln!

    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Hej och välkommen!
    Du snackade nåt om väghållning och krängare mm på förra sidan, vad sitter det för några stötdämpare på nu?
    Tack, tack!
    Just nu sitter det org. stötdämpare på bilen. Dom kommer dock bytas till PSS9 eller Öhlins. Du kanske har några andra förslag?

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Mycket trevlig tråd!

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Mycket trevligt med mer mos :-)

  8. #28
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Wicked Visa inlägg
    Tack, tack! Just nu sitter det org. stötdämpare på bilen. Dom kommer dock bytas till PSS9 eller Öhlins. Du kanske har några andra förslag?
    Andra förslag, nja båda de alternativen du nämner är ju fina, kanske inte billigast med fina. ;-)
    De mk4 R32or jag har träffat på har har KW variant 3, det tillsammans med bra r-däck och vettiga hjulvinklar brukar göra susen, då bli dom nästan lika snabba som en Lupo gti runt Rudskogen. ;-D Nä men de bilar jag har sett verkar funka mycket mycket bra med såpass små modifieringar tycker jag, motorn räcker en stund om man ska köra bana kändes det som, dock märktes det en del att det är en lite tyngre bil några gånger, avis på den extra knuffen 4-krafsen ger ut ur kurvorna. :-)

  9. #29
    Holmgren
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Wicked Visa inlägg
    Tack Ja, det hoppas jag med. Hörrö! Du får skälla lite på Micke nästa gång du åker förbi där. Jag behöver nya däck, men får inte tag på karln! :-)
    Just nu har vi enormt mycket att göra. Det har skett stora förändringar och vi ligger LÅNGT efter.
    Men hör av dig till mig så ska jag fixa det.

  10. #30
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Andra förslag, nja båda de alternativen du nämner är ju fina, kanske inte billigast med fina. ;-)
    De mk4 R32or jag har träffat på har har KW variant 3, det tillsammans med bra r-däck och vettiga hjulvinklar brukar göra susen, då bli dom nästan lika snabba som en Lupo gti runt Rudskogen. ;-D Nä men de bilar jag har sett verkar funka mycket mycket bra med såpass små modifieringar tycker jag, motorn räcker en stund om man ska köra bana kändes det som, dock märktes det en del att det är en lite tyngre bil några gånger, avis på den extra knuffen 4-krafsen ger ut ur kurvorna. :-)
    Haha, tveksamt om man någonsin blir lika kvick som en Lupo runt Rudskogen! Men som du säger - vettiga hjulvinklar vore ju skoj att ha.
    Dock kan jag inte säga att jag kan massor inom området, men jag gillar att lära mig saker så har du mer förslag om detta så är jag "all ears"


    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Just nu har vi enormt mycket att göra. Det har skett stora förändringar och vi ligger LÅNGT efter.
    Men hör av dig till mig så ska jag fixa det.
    Ok, har du börjat där alltså?
    Då ska jag raskt skicka ett pm till dig!

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Carlzon
    Ort
    Haninge, Sthlm
    Inlägg
    38
    eftersom du inte vågat skriva ut din bromsade effekt här så får väl jag skvallra då... 198,9hk på hjulen i en rototest... Eller hade jag fel?


    Jag kommer ihåg din bil ifrån GASA i täby på den gamla goda tiden... =)

  12. #32
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Wicked Visa inlägg
    Haha, tveksamt om man någonsin blir lika kvick som en Lupo runt Rudskogen! Men som du säger - vettiga hjulvinklar vore ju skoj att ha.
    Dock kan jag inte säga att jag kan massor inom området, men jag gillar att lära mig saker så har du mer förslag om detta så är jag "all ears"
    Jag skulle nog också välja KW, men jag brukar förespråka V1 varianten. Spara pengarna till något vettigare i stället för V3... man skruvar bara bort sig annars... det kommer inte gå fortare bara långsammare när man justerar...

    Jag skulle komplettera med en bakre krängningshämmare(eller grövre om det redan sitter en där) för att bota understyrningen, samt justerbara toplagringar fram för att kunna justera cambern.


  13. #33
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pzazzz Visa inlägg
    eftersom du inte vågat skriva ut din bromsade effekt här så får väl jag skvallra då... 198,9hk på hjulen i en rototest... Eller hade jag fel?


    Jag kommer ihåg din bil ifrån GASA i täby på den gamla goda tiden... =)
    Nä, det stämmer helt rätt! Kommer lägga ut bromspapprena imorrn när jag scannat in dom på burken

    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Jag skulle nog också välja KW, men jag brukar förespråka V1 varianten. Spara pengarna till något vettigare i stället för V3... man skruvar bara bort sig annars... det kommer inte gå fortare bara långsammare när man justerar...

    Jag skulle komplettera med en bakre krängningshämmare(eller grövre om det redan sitter en där) för att bota understyrningen, samt justerbara toplagringar fram för att kunna justera cambern.

    Ok, det var en trevlig vinkel att se det ifrån! Har man ingen koll så gör man nog som du säger, man skruvar bara bort sig...

    Det sitter en org. men en grövre står helt klart på inköps listan. Har spanat lite på H&R´s krängningskit, nån som vet om det är bra/bättre än nåt annat märke?

    Dom där topplagringarna såg tuffa ut! Ska kanske lägga till dom till min önskelista
    Tusen tack för tipsen!!

  14. #34
    Wicked
    Gäst
    Ni har inte sett vår nya koppling som beställdes samtidigt som turbokitet va?



    South Bend FE SS steg 5


    ...får hoppas den håller ett tag!

  15. #35
    Wicked
    Gäst
    Schåå! Lite papper från rototestet!

    Resultat: 198,9hk




  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Oj här inhandlas de massa trevliga prylar ser jag :P

    Ska de monteras nå diff i växellådan eller ska ni åka original där?

  17. #37
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Oj här inhandlas de massa trevliga prylar ser jag :P

    Ska de monteras nå diff i växellådan eller ska ni åka original där?
    I år blir det ingen ändring alls i lådan. Vi kommer köra helt org. vad gäller drivaxlar, diff, haldex osv...
    Folk tjatar om en haldexuppgradering, men vet inte om det är så bra som dom säger?

    Min tanke är ju att fortsätta modifiera bilen nästa vinter också. Den är ju långt ifrån klart trots att turbon hittar sin plats!

  18. #38
    Wicked
    Gäst
    Update!!

    Nu har jag beställt Toga High Performance vevstakslager, ARP bultar till vevstakarna samt motorfästen.
    Me so happy!!

    Bilderna och informationen är tagna från www.dli-teknik.se


    Toga HP lagren rekommenderas till högvarviga motorer (över 6000varv), lustgas, kompressor, turbo eller andra applikationer där höga varvtal och effekter används.

    Alla lager är tillverkade av 'Tri-metal' koppar med blyfoder samt galvaniserad 'vitmetall', allt för att tåla påfrestningarna som lagren utsätts för.
    Lagren är matchviktade med en tolerans på 0,0001 gram per sats!


    ARP bultar:

    Dessa ersättningsbultar till original vevstakar är tillverkade i 8740 chromemolystål vilket klassas som bättre än 'flygplanskvalitet'. Varje bult härdas upp till 14.000kg/cm² i draghållfasthet. Bultarna är överlägsna originalbultar när det gäller hållbarhet och livslängd, och klarar av dom extra påfrestningar som blir vid höga varvtal och tryck.

    DLI Motorfästen "Race":

    Våra motorkuddar är tillverkade i stål, rostfritt stål, samt aluminium. Vi har även motorkuddar i neopren och polyurethan. Dessa två sammansättningar finns i olika hårdheter och de vi använder är betydligt kraftigare än original.

    Motorkuddarna kommer ta några veckor innan dom kommer, de är slutsålda och dom har även gjort om designen lite, så de kommer nog lagom tills det att det är dags att börja köra med bilen
    Lagrena och bultarna kommer jag hämta nästa vecka, det smidigaste är ju att dli-teknik ligger ett stenkast från garaget. Smutt!

  19. #39
    Wicked
    Gäst
    Update 2:

    Jag har ju skvallrat lite innan om att jag har plockat/köpt lite delar från VAG.

    Vi har ju bytt expansionskärlet till ett nytt, så det är vitt och fint. Kan säga att det skär sig lite till spolarburken. Måste bytas!!


    Nya skruvar till den lackade fronten, så allts byts ut när man ändå är där å rotar!


    Och eftersom bakkjolen nu är nylackad och lagad så byter vi även reg.plåtsbelysningen och dess lampor!


    Nya galler till fronten. Dock ska vi gå loss på dessa så det blir hål i alla 3.
    Bilder kommer med resultat senare!


    Hållare till hatthylla höger sida som någon tatt sönder...


    Ja, det blev en hel del saker faktiskt
    Mys!!

  20. #40
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Wicked Visa inlägg
    Folk tjatar om en haldexuppgradering, men vet inte om det är så bra som dom säger?
    Jag känner bara en som har gjort trimmat haldexen, men då var det en mk5 r32 och jobbet gjordes av ace i borås.
    Gjorde en grym skillnad på banan, blev som en ny bil! Då kördes den ändå med helt orginal chassi och r-däck och bättre belägg som enda mods, gick som ett skott med en duktig förare, galet snabb på kinnekulle i regn, gick som på räls evo-dödarn. ;-D

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin