Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 194
  1. #81
    Wicked
    Gäst
    Nån som vill ha update?
    Inte?
    Ok... då skiter vi i det...













    Nääääääääääh! Skojja bara vill ni inte ha en update, får ni allt blunda eller sluta läsa här!

    Vart slutade vi? Jo! Toppen ska ju skruvas fast med lite nya & fina bultar


    Kåpa på:



    Dags att montera koppling




    GeddaN var ju jätteglad när vi monterade den!


    Nya bultar på







    Sen skulle låda hitta motor igen!


    Ny vs gammal






    Nya "duttar" på Eller ja.. gummibuffert eller va det kan heta!

  2. #82

    Reg.datum
    jul 2008
    Namn
    T.Englund
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    110
    Det tar sig! =D Ska bli skoj att se in action framöver..

  3. #83
    Wicked
    Gäst
    Detta skulle till att visa sig att bli lite av en jobbig jävel! Den skulle på en stålomspunnen slang. Lättare sagt än gjort...


    GeddaN fick detta roliga uppdrag då han e starkast av oss alla
    Han slet...


    ...och slet...


    ...Och blev inte alls glad när det inte funkade!


    ...Slet mer...


    Men hur han än gjorde så gick det bara inte.


    Vi fick ta oss till DLI Teknik som hjälpte oss med ett skruvstäd och hjälp och bums så var den på! STORT TACK!!

    Fast med pinnbultar på grenröret


    Provmontera turbon (som inte är klockad än)


    Sen har vi även hunnit med att polera lite till på ventilkåpan!




    Vi jobbar på och hoppas på att kunna montera motorn snart
    Har fortfarande några små frågetecken innan vi är där, men snart så!
    Tyvärr har vi inte heller hört nåt från CTS när det gäller vår databox, så vi vet inte när den kommer

  4. #84
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av badtab Visa inlägg
    Det tar sig! =D Ska bli skoj att se in action framöver..
    Ja, det gör ju det

    Absolut, snart dags för kul-tur också

  5. #85
    crima
    Gäst
    Hej Wicked

    Underbar tråd att läsa mycket intressant och kull att någon vågar sätta tänderna i att turbo konvertera en Golf R32!

    Har läst mycket runt om för ja går själv i tankarna att dag göra samma grej som ni gör

    Men en liten fråga hur kommer det gå med kolvarna kommer dom att palla effekten?

    Mvh Crima

  6. #86
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av crima Visa inlägg
    Hej Wicked

    Underbar tråd att läsa mycket intressant och kull att någon vågar sätta tänderna i att turbo konvertera en Golf R32!

    Har läst mycket runt om för ja går själv i tankarna att dag göra samma grej som ni gör

    Men en liten fråga hur kommer det gå med kolvarna kommer dom att palla effekten?

    Mvh Crima
    Oj, tack!!! Det var verkligen skitkul att höra, man börjar ju undra om det inte gillas det man gör ibland....

    Kolvar och stakar hänger med en bra bit. Allt beror på hur mycket effekt du ska plocka ut iofs...
    I USA är det flera som ligger runt 4-500hk och kör med org. bottendel.

    Vi har ju bytt vevstaksbultarna till ARP samt bytt vevstakslagrena "utifallatt", så kanske det hjälper lite
    Vi hoppas på att det ska hålla hela detta år, för till hösten blir det till att bygga ny bottendel med en massa gos!

    Slå till på dina funderingar å bli en av oss få galningar som överladdar R32orna här i Sverige!

  7. #87

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Det ser riktigt bra ut det där! Ska bli kul att se den i action sen!
    Det kan inte finnas många överladdade R32or i Sverige?

  8. #88
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Raz Visa inlägg
    Det ser riktigt bra ut det där! Ska bli kul att se den i action sen!
    Det kan inte finnas många överladdade R32or i Sverige?
    Tack som fan! Ja, ska bli skoj å se om man lyckas rodda ihop allt till en hållbar bil

    Nä, såvitt jag vet så finns det två turbokonverterade MKIV och en turbokonverterad MKV.
    Snart finns det ju dock 3 st
    Så ja... vi är inte många, men naggande goda, eller vad säger man?

  9. #89
    Wicked
    Gäst
    Nu måste jag erkänna att det var ett bra tag sen jag uppdaterade.
    Dels har vi haft en massa jobb som tagit upp vår tid och sen har jag inte hunnit skriva här och fixa bilder mm!
    Men nu kan ni få veta vad vi gjorde förra veckan iallafall

    Turbo och grenrör är ju nu på plats och det ser riktigt trevligt ut!


    Även wg har hittat hem


    Sen - titta! På plats


    Vi kollade så att dp fick plats ordentligt och att allt lirade...


    Visst ser det nice ut?


    Sen var det bara att ta ut den igen! :P


    Montera på lite slangar och grejer på turbo och invänta motorfästen


    Har även bytt regskyltsbelysningen!


    Ny på plats!


    Gammal lampa:


    LED lampa:

    Hur det lyser kan jag tyvärr inte kolla nu, det får bli en suplaaajs när vi starar bilen

  10. #90
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    VR6_Linuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Linus Henriksson
    Medlemsnr
    2727
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    258
    Mycket trevligt projekt, funderar att bygga turbo på min bror R32 med. Har byggt på Vr6 med Nira innan, men det blir en massa problem om man ska göra det på en R32, tex ESP, ABS, Haldex osv. Har tittat på C2 programvara, men hur blir avgasvärdena när man plockat turbo "kitet" för besiktingen? Eller det finns flera olika mjukvaror man kan switcha mellan, som man kan göra hos VF engineerings kompressor kit?
    Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01

  11. #91
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VR6_Linus Visa inlägg
    Mycket trevligt projekt, funderar att bygga turbo på min bror R32 med. Har byggt på Vr6 med Nira innan, men det blir en massa problem om man ska göra det på en R32, tex ESP, ABS, Haldex osv. Har tittat på C2 programvara, men hur blir avgasvärdena när man plockat turbo "kitet" för besiktingen? Eller det finns flera olika mjukvaror man kan switcha mellan, som man kan göra hos VF engineerings kompressor kit?
    Jag har faktiskt inget bra svar på dina frågor... Jag hoppas dock att det blir bra med avgasvärdena trots allt. Jag får testa innan jag rullar in till bilprovningen helt enkelt

  12. #92
    Wicked
    Gäst
    Jo just! Nya motorfästen var det

    Har väntat ett tag på att få hem dom, men det var verkligen ett "halleleluja" moment när jag såg dom!!











    Om man nu jämför mot ett original...




    Provmontering!


    STORT tack till David på DLI Teknik som har tagit fram dessa skönheter!
    Ska bli jättekul att få se och känna skillnaden sen när bilen är igång!

  13. #93
    Wicked
    Gäst
    Vi måste ju komma ikapp nångång med uppdateringarna!
    Det har ju hänt mer än vad som syns här

    Först och främst har vi tagit hand om problemet vara eller icke vara när det gäller oljereturen! Stort tack för att några av er lyfte den frågan...
    Problemet med att flytta den högre upp har även varit att det sitter en drivaxel i vägen, så allt handlar om mm... Men nu har vi fått till det.

    Först å främst så fick vi ju svetsa igen hålet som vi nyss gjort :P




    Nu kan vi iallafall ha en givare där!


    Nya hålet blev en aningens högre upp, nu har vi mätt med vatten i tråget. Strax över 5 L kan vi ha i tråget innan det börjar komma ut i nya hålet.


    Kan säga att det är tajt när drivaxeln sitter där


    Har även gett mig på att göra rent läderstolarna samt smort upp dem igen! Tyvärr syns inte skillnaden så bra på bild




    Sen var det dags (nåja, dags å dags... )Vi tog oss tid att göra lite utrymme för wgn under värmeskyddsplåten.


    Kommer säkert få kapa mer i denna i vi är klara, men steg 1 ser iallafall ut såhär:


    ...E bara tvungen att visa igen! *stolt mamma*
    Ny vs gammal


    Nästan klara med utsidan!


    Sen måste väl alla ha en "to do list". Dessvärre så krymper inte vår lista, vissa bockas av, men det skrivs mer här hela tiden... Har ni också så?


    Igår tog vi inte ens någe kort på det vi gjorde, men det hela gick ut på att måtta oljereturen, så måttet på slangen blev rätt, montera dit drivaxlar samt sätta fast motorfästena.
    Nu ska vi ut igen och fortsätta! - Och jag har kameran med mig

  14. #94

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kristian
    Ort
    Oslo Norge
    Inlägg
    46
    Mycket bra turbo uppsetning. En Svensk kille som bor i Ålesund-Norge som har mkiv R32 Turbo. C2 550cc setup, med EIP stage 2 hardware kit. Bilen går helt kanon.
    C2 software er mycket bra. Og GT35R 0.82 kan nok være perfekt for 550cc setup / 1.4 bar.....
    Passa på koppling og diffar bara.....

  15. #95
    Wicked
    Gäst
    För att fortsätta lite där vi varit...
    Oljereturen. Oändliga historien. Såhär trångt blev det när det e klart


    Jag hoppas verkligen att det ska funka nu! Vad tror ni?

    Sen har vi börjat lite smått att prova vart tryckrören ska sitta! Man kan inte alltid bärga sig


    Hyffsat nära här med :P






    Spolarburk och expansionskärl hittar hem igen...


    Insuget, nu lackat sidenmattsvart




    Igår satt jag även 12 timmar i sträck och polerade på min ventilkåpa :P


    Det börjar ta sig...




    Blankt börjar det bli...


    Nya packningar




    På plats igen




    För övrigt har vi kopplat in det mesta på maskinen som sitter där original.
    Idag började vi även med monteringen av soppapumpen...


    Har lite grejer som måste införskaffas imorgon, sen är vi på gång igen.
    Batteriet står på laddning och boxen har landat i Sverige! Hoppas nu bara det går fort från flygplatsen å ut till oss

  16. #96
    Wicked
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Norsk-VR6 Visa inlägg
    Mycket bra turbo uppsetning. En Svensk kille som bor i Ålesund-Norge som har mkiv R32 Turbo. C2 550cc setup, med EIP stage 2 hardware kit. Bilen går helt kanon.
    C2 software er mycket bra. Og GT35R 0.82 kan nok være perfekt for 550cc setup / 1.4 bar.....
    Passa på koppling og diffar bara.....
    Härligt att höra

    Jo, koppling å svänghjul har vi ju bytt, men inte diff... Har du nåt förslag där? Vet du hur mycket dom tål?

  17. #97

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kristian
    Ort
    Oslo Norge
    Inlägg
    46
    Det er ju en bra forsikring og ikke minst på kjøre egenskaper å ha Peloquins LSD foran/bak.
    Koppling? Jeg angrer STORT på at jeg ikke kjøpte Sachs Race Engineering eller Dmmotors koppling.

    Act,Spec,Clutchmasters,Southbend,Clutchnet etc er ju i huvudsak samma greiene. Bara med annan lack farge

  18. #98
    Wicked
    Gäst
    Hej va det går mellan pattar och lår

    Vet inte vart vi är riktigt i uppdateringen. Snurrig tant som jag är så visar jag iallafall när ventilkåpan sitter på plats och allt tar form när vi körde igår.



    Sen så monterade vi ner vattenhuset och termostaten i väntan på de nya grejerna ska anlända!



    Böt ut friskluftfiltret också, ser att behövas!?




    Titta vad som kom idag
    Spridarkontakter, styrboxen, långtemp termostat samt fläktkontakt, som gör att fläktarna kommer starta mycket tidigare än va de normalt gör.




    Montering av insug, så ny packning skulle på!


    Schteeek!


    Alltså, det blir precis sådär nice som jag såg i mitt huvve att det skulle bli


    Love!


    Montering av kylare på AC


    Den här var faktiskt ren för nån månad sen. Skapligt dammigt garage vi står i :P


    Luftfilter, dumpen, slangar osv har hittat sin plats och vi har gjort lite nya fästen osv...


    Idag när vi sa godnatt till bilen så lämnade vi den såhär...
    Inte alls mycket kvar nu! Montera soppafilter, justera avgassystemet, montera styrbox, fylla på alla vätskor, lufta koppling, montera det sista strömmen till nya soppapumpen, fixa IC fästen och justera tryckrör, kapa lite i fronten. Men sen är vi nog nästan hemma


  19. #99

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Carlzon
    Ort
    Haninge, Sthlm
    Inlägg
    38
    ser riktigt bra ut, blir spännande att se när de e klart...

    Men en korkad fråg? Ska ni köra filtret bara sådär eller ska ni ha en värmesköld för det alternativt flytta de längre ner?

    Varm luft ger ju mindre effekt, de borde du veta tösen... =p

  20. #100
    Wicked
    Gäst
    It´s alive....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin