Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    Rolf Diesel
    Gäst

    Växellådskod

    Tjena!
    Håller på att fixa till min Caddy -85 Diesel. Funderar på att byta vxllåda, specielt eftersom jag ändå får ta ner den då kopplingen verkar ha rostat fast. Jag har kikat runt lite i olika inlägg, men en sak blir jag inte klok på, vilken låda har jag? Jag hittade en länk till en sida där jag kunde räkna ut varvtal beroende på låda och växel etc. Där står också att koden till lådan står under på kopplingshuset. På min låda står: 5B21025. Inte som de koder på scirocco sidan.
    Jag kanske har kollat fel, men jag hittar inga andra koder, har endå krälar runt under bilen, gnott och sniffat bräkleen (brakeclean). Efter vad jag har förstått så är det i princip skit samma om man har en 4vxl eller 5vxl, det skiljer 2-300varrv/min. Stegningen är ju ovesentlig på min 1.6 sugdiesel!

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Bagseb Visa inlägg
    Det är dyrt, men jag tror att om du tittar på den här webbplatsen https://promocodius.com/se / då hittar du en kampanjkod för rabatten
    Tror du att TS har kvar bilen efter 9 år?

Medlemmar som har läst detta ämne

Det är inga medlemmar på listan för tillfället

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin