Sidan 12 av 20 FörstaFörsta ... 29101112131415 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 399
  1. #221
    Grenhage
    Gäst
    vad för polermedel använde du? måste polera min bil med och har varit jätte nöjd med deras schampo så tänkte om deras vax å annat är lika bra, så får la fråga nån som använt de så hur tyckte du det var å vilka medel använde du?

  2. #222

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Grenhage Visa inlägg
    vad för polermedel använde du? måste polera min bil med och har varit jätte nöjd med deras schampo så tänkte om deras vax å annat är lika bra, så får la fråga nån som använt de så hur tyckte du det var å vilka medel använde du?
    Bra fråga. är polaren som stått för poleringen

    [9/6 - 2011 UPDATE]

    Nu så, nymappad golf efter lite bränsleproblem som visade sig vara ett igen"bäckat" bränslefilter...
    1.8-1.9bars laddtryck då går 1260cc spridarna på 4,5bars bränsletryck och 85% bra med mos nu :P

    Nu är de lastat o klart för Bugrun - Mantorp, Hoppas vi syns där
    Åker ner imorrn eftermiddag..

    Tjooo!

  3. #223

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    Fi fan! D luktar 10:a

  4. #224
    T_Hedman
    Gäst

    1,05 i odds på detta... klar en vecka innan va 20ggr pengarna!

    Oväntat att motorn lagomt hinner svalna efter några "highway pulls" (som milberg skulle uttryckt det) och sen är det lastning på trailern. Har varit lika i några år nu... men det kanske är omvänt om man tänker efter, När du är klar så är det bugrun ?

    Lycka till nu !

  5. #225

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Vr6Turbo Visa inlägg
    Fi fan! D luktar 10:a
    Citat Ursprungligen postat av T_Hedman Visa inlägg
    1,05 i odds på detta... klar en vecka innan va 20ggr pengarna!
    Hehe jaja =)
    Men tian då , vad hände med den tobbe.....
    Det får du berätta själv.

    KUL som alltid att träffa Grankottarna med anhang.
    Hur man än gör hamnar man alltid på trevlig FEST hos er =)

    Bilen är nu så fin att man undrar om den verkligen körs alls =0
    Den där garagelacken tobbe , den som var så kass den är nu knullputsad till en verkligt fin lack.
    Som jag sa det kunde man inte tro för en massa år sedan.

  6. #226

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Hehe jaja =)
    Men tian då , vad hände med den tobbe.....
    Det får du berätta själv.

    KUL som alltid att träffa Grankottarna med anhang.
    Hur man än gör hamnar man alltid på trevlig FEST hos er =)

    Bilen är nu så fin att man undrar om den verkligen körs alls =0
    Den där garagelacken tobbe , den som var så kass den är nu knullputsad till en verkligt fin lack.
    Som jag sa det kunde man inte tro för en massa år sedan.
    Alltid lika kul att träffa dig med Lillen, som så många andra nere där som man lärt känna under åren

    Ang. garagelacken, så var de ju faktiskt bara stötfångarna som är garagelackade
    Resten är väl ca 11 år sedan ja fick lackerat ganska precis.. hehe!
    Huven, bakluckan är väl de som blivit lackat efteråt..

    Klart bilen körs :P även om de inte är så mkt... men blank blev den och de har jag polaren att tacka för, tack ANDERS.R

    [13/6 - 2011 - UPDATE]

    Ja, bugrun helgen började ju bra..
    Lassade en helt och fungerande bil på torsdag kväll!
    Jag och polaren drog neråt mantorp på fredag eftermiddag, kom ner efter lite regn annars gick resan ner mkt bra

    På lördagen vaknade man ju lite bakis såklart hehe!
    Men var iväg och fick bilen besiktad för strippen först, sen tänkte ja att ja skulle ge mig på en vända ut på banan oxå!
    Fick bilen besiktad för det och drog ut rätt omgående där vid 11.20 på lördagen!

    Åkte 3-4 varv och bilen funkade kalas bra, oljetempen och trycket höll sig så fint så!
    Bilen var helt SJUK på banan hahaha, hjulspinn överallt men de var ju rätt väntat med vanliga gatdäck och 1.9bars laddtryck

    3e eller 4e varvet kom ja ut på start/mål rakan och drog på..
    spann 2an och 3an och när ja dragit nästan fullt ut på 3an rasslade de bara till.
    Trodde kanske växeln hamnat halvt i eller hoppat ur och därav rasslet (de som hörde de tyckte de lät rätt odramatiskt som en missväxling ungefär)!

    La i 4an och rullade vidare lite sakta, ngt hade ju hänt.
    När ja kom ner mot kurvan testade jag att växla ner till 3an för att motorbromsa, de kvittade för de fanns NADA drivning!
    Rullade in till kanten och konstaterade att den drev 1-2-4-5an men 3an var de ju DÖTT lopp med hahaha!
    Jaha, lite mkt vrid kanske.. men de var ju kul så länge de varade

    Nu återstår urtagning utav lådan i veckan och sen isärtagning så får vi se vad som hänt
    Återkommer med bilder...

  7. #227

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sallad Alá Granqvist bjudes på i de djupa dalaskogarna!

  8. #228

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Trist med ras! Det var kul att höra att det fungerade så bra så länge det nu höll ihop!

    Blir det att bygga starkare låda nu eller hur ska du göra?

  9. #229
    T_Hedman
    Gäst
    Ja, starkare låda röstar jag på... För då kan vi höja trycket ännu mer !

  10. #230

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Ur med lådan bara så river vi och tittar vad som hänt, kanske skulle stoppa i lite starkare prylar om det nu
    finns till 02A/02J, vi får forska lite i vad som kan funka.

  11. #231

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Tråkigt, men jag vet att ni får ordning på det, till det bättre också såklart =)

  12. #232

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Camitz
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    307
    det va väl rätt väntat ändå finns grejer för att staga upp lådan men då får man dissa 5:ans vxl, man kan även staga upp vid utgående axel
    ,stockarna flexar för mycket därför är det oftast 3:an som går då den ligger mitt på stockarna

    du får göra som jag å erik gjorde ,schimsa in skiten hårt så håller d kanske lite till
    men vete fasen om d hjälpte igentligen

  13. #233
    T_Hedman
    Gäst
    Heja Norpan ! Du hjälper väl bara till om det blir värre grejer... mutar dig med en glass

  14. #234

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Haha ja de är väl alltid trisst med ras men de är ju ett bevis på att de är bra mos i grejerna nu
    Tobbe, tänk på bottendelen Ja vill gärna att den håller ihop oxå hehe!
    Den vet ju inte att den nästan bara har STD vw/audi saker i sig... haha

    Vi får se vad som gått sönder och vad vi kan göra för att få det bättre!
    Sänka trycket är ju inte lika roligt för att få det att hålla, en 02M låda vore kanske något såklart!
    Men de kostar ju en hel del dessvärre.. + att ja då måste ha en helt ny diff!
    + nya inreknutar, kanske axlar och de medför även nya växellåds fästen!
    = MASSA PENGAR

  15. #235
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Caddymans avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henke
    Medlemsnr
    2759
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    54
    Ja säg till när du hittat ett billigt och hållbart recept på lådan. ;-)
    Det är som vi diskuterade inte så lätt.

    //Henke.

  16. #236

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    inhandla 0A4 drev och dona om befintliga diffen så den passar mot 0A4 kronhjulet som har 1mm större bultcirkel.. + lägg till en inre "stöd-gördel" som säljs av usrt för en billig slant, så tål lådan 150-200Nm till enligt uppgift.. detta utöver dom 540Nm som drevsatsen du har nu ska klara.. kontinuerligt.
    milberg mosade ju 880Nm genom densamma en säsong innan 2:an gav sig.. men så är det ju vid drag-starter med sliks.. hjulstuds = 1000-tals Nm för mycke, även robusta saker ger vika då.

  17. #237
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Erik Milberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    74
    ...eller så slänger du i nått orginal drev som du har i bra&ha lådan så kanske du klarar dig resten sommaren, mina gamla drev gick ju på övertid iaf. Dom har ju överlevt sjukt länge. Annars får du väl gräva i skrotbingen efter din gamla koppling, den kanske var mer förlåtande... hehe

  18. #238
    mustek
    Gäst
    Det är dreven som blivit rena. På min 1a med turbo har jag kört sönder 4an 3 gånger och 3an en gång.
    Det går ej att växla om det spinner och man har höga varv då går drevet direkt
    Har blivit för mig antal gånger hemma på grus vägen på nån provkörning.
    Om det tok spinner får man släppa av och växla efter nån sekund.

    Det är bara för dig attt byta drev och köra igen, tänker man när man kör håller det faktikst bra
    Men jag ska nog endå byta till 02m snart

  19. #239
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Erik Milberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av mustek Visa inlägg
    Det är dreven som blivit rena. På min 1a med turbo har jag kört sönder 4an 3 gånger och 3an en gång.
    Det går ej att växla om det spinner och man har höga varv då går drevet direkt
    Har blivit för mig antal gånger hemma på grus vägen på nån provkörning.
    Om det tok spinner får man släppa av och växla efter nån sekund.

    Det är bara för dig attt byta drev och köra igen, tänker man när man kör håller det faktikst bra
    Men jag ska nog endå byta till 02m snart
    Kan säga att så gick de inte till när Tobbe rasa sin 3´dje växel, visst de spann på 2án men de var först när han börja få upp lite laddtryck på 3´dje växeln de skramla till. Tobbe får väl rätta mig om ja har fel men ja stog å lyssna när de hände.

    Men visst de stämmer de du säger att 02A lådan blir ett helvete att växla vid höga rpm men hur mycket ja än tänkte så höll inte mina 02A lådor, 02M 4 the win

  20. #240

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    ett klassiskt fall av flexande axel.. då dreven skjuts isär och bara går i varandra på topparna = rensad 2:a eller 3:a.. finns som sagt en väldigt enkel å billig lösning på det problemet nuförtiden, detta:

    http://www.usrallyteam.com/index.php...oducts_id=1049

    lätt att cadda en egen och fräsa om man har tillgång till rätt material.


    över 7000rpm börjar 02A:n med tidiga sync-ringarna bli tråkiga att växla.. finns en 02J/0A4 variant med nyare ringar som går att växla vid högre varv, men den är istället väldigt känslig för fel-växlingar å inte alls lika robust(flera, mindre och vekare styrklackar).

    spinner det på bara ETT hjul så är 02A också jättetråkiga att växla, men det problemet bör inte tobbe ha med diffen.. på klister.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin