Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Kungen
    Gäst

    GTI Mk2-Spoilers, original eller ej?

    Jag har en GTI från -85, och jag undrar bara om den är original utvändigt. Den har en vinge där bak och en spoiler där fram. Jag har aldrig sett någon annan GTI med likadana spoilers, så jag gissar att de inte är original.

    Någon kunnig människa som kan ge svar på frågan?


  2. #2
    robban
    Gäst

    Tillbehör

    Hej. Det är inga originaldelar du har utan det är ett par tillbehörsdelar.
    Jag tycker det ser ut som något ur Kamei´s sortiment, och de var ju tidigare leverantör till Vw "originaltillbehör" mvh robban

  3. #3
    Kungen
    Gäst
    Ok, tack så mycket för svaret.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Yepp det är kamei.
    front spoilern är mycket ovanlig.
    Då du bara har en ribba/längs gående hål/fält.
    Under blinkersen.
    Och utag för bromskylning som gti 86- hadde som standard på 16v och på senare år även 8v.

    Har monterat ett tiotal sådana här på vag åren 1988-1991.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Skum smak folk hade på den tiden.. xD

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Pontus Nordgren
    Medlemsnr
    4863
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    137
    Ja smaken är ju som...

    Själv gillar jag spoilern fram, den är bitig tycker jag. Men vinge på golf går alltid fetbort enligt mej.

    Kungen: Du råkar inte ha ett huvscoop från Kamei också på bilen. Tänker då på att bilen verkar vara Kamei-bestyckad.

  7. #7
    Kungen
    Gäst
    Nogge: Visst har jag huvscoop. Rätt många Golfar har ju huvscoop. Jag har alltid antagit att det är original just av den orsaken. Men jag kanske har fel?

    Så här ser den ut i alla fall:
    http://www.garaget.org/?car=182449&image=1769142

    Ang. frontspoilern så är den lite sprucken där framme, kring motorvärmaruttaget. Jag antar att de spräckte den när de installerade motorvärmare. Jag funderar på att plocka ner spoilern och limma ihop den. Fast det kanske vore dumt. Det känns nästan som att de var tvungna att bända sönder spoilern för att få plats med motorvärmarsladden. Lagar jag spoilern så kanske jag inte får den på plats igen...
    Senast redigerad av Kungen den 2010-02-21 klockan 17:49.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Pontus Nordgren
    Medlemsnr
    4863
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av Kungen Visa inlägg
    Nogge: Visst har jag huvscoop. Rätt många Golfar har ju huvscoop. Jag har alltid antagit att det är original just av den orsaken. Men jag kanske har fel?
    Hehe, nej du långt ifrån många golfar har huvscoop. Anledningen till att jag frågade var att jag är på jakt efter ett sådant, men har inte hittat någon som har ett löst. Och eftersom du har en Kamei-kittat golf tänker jag inte vara så fräck att fråga om du säljer den :-)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin