Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1
    vw-fantast
    Gäst

    Hotell+bug run 2010

    Hej

    Nu har uppladdningen börjat inför bug run 2010. Jag har bokat hotell i Linköping under bug run, fre-sön. Ska bli grymt kul med vw, bra folk, mkt ögongodis å prat med likasinnade.

    1.Någon mer som kommer utifrån å ska bo på hotell i Linköping?

    2.Någon vet något om karavan eller dylikt från Norge/värmland?

    3. Ute livet i Linköping en lördagkväll?

    Mvh Magnus

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Hotell? Skämtar du? Du är troligen ensam om att sova på hotell tror jag.

    Man ska sova i tält/husvagn/bilen/gräset/asfalten, det är det som e grejen.

    Utelivet är på mantorp, inte i linköping :P.
    Senast redigerad av Manny den 2010-02-10 klockan 00:32.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Vi brukar ha olika åsikter om det mesta så detta händer inte särkilt ofta att jag spottar ur mig denna rad : Jag håller till 110% med MANNY.

    Inga tilägg.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Som sagt så är campingen och kvällarna/nätterna på mantorp hela grejen.
    Dricka lite öl och snacka skit med allt och alla och spana in alla bilar och byggen.

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Jag skulle också vilja sova på hotell MEN då får dom bygga ett i anslutning till Mantorp Park...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag hade gärna sovit på hotell under förra Bugrun..., jäklar vad jag frös!

    Alla har självklart olika behov men själva "grejen" med bugrun är just att alla VW-fantaster samlas på ett och samma ställe i tre dagar och umgås. Jag tror man missar mycket av det om man åker till Linköping varje kväll för att sova.

    Som sagt så händer allt inne på mantorp under dom här dagarna/kvällarna/nätterna. Vissa brukar ju hålla igång dygnet runt på partycampingen =)
    Själv sover jag på lugna campingen och trivs bra med det! Det brukar vara ganska skönt att komma tillbaka till tältet framåt småtimmarna på natten och ha relativt tyst omkring tältet när man ska sova.

  7. #7
    vw-fantast
    Gäst

    sova...

    Hej

    Jag har sovit så många nätter på olika campingar i olika länder. Av erfarenhet vet jag att det är svårt att sova med kvalite och att vara på mantorp under dagarna. Desstom vet jag av erfarenhet att det svenska junivädret inte är att lita på. Visserligen var år 2008 ett stort undantag med mkt solbränna som följd.

    Nåväl roligt ska det bli. Jag räknar med att slå två flugor i en smäll, mantorp på dagarna å Linköping på natten med god sömn å frukost.

  8. #8
    Medlem just4funs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    michael andersson
    Medlemsnr
    3270
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av vw-fantast Visa inlägg
    Hej

    Jag har sovit så många nätter på olika campingar i olika länder. Av erfarenhet vet jag att det är svårt att sova med kvalite och att vara på mantorp under dagarna. Desstom vet jag av erfarenhet att det svenska junivädret inte är att lita på. Visserligen var år 2008 ett stort undantag med mkt solbränna som följd.

    Nåväl roligt ska det bli. Jag räknar med att slå två flugor i en smäll, mantorp på dagarna å Linköping på natten med god sömn å frukost.
    BUGRUN och tält är hela grejen! 3dagar kan man stå ut med dålig sömn och lite liv runt i kring sedan missar man ju att träffa alla likasinnade och ta en öl med på kvällen och snacka vw med, sover på lugna campingen själv och jag har då aldrig blivit direkt störd av något liv!

    hotell i all ära men inget bugrun utan tält och festival känsla

    //micke

  9. #9
    GTI-nissen
    Gäst
    Om man absolut ska ligga på hotell så kan man bo på Sjögesta motell ett par mil från Mantorp.
    Ett av Sveriges första motell som är byggt i amerikansk stil där man kör fram och parkerar utanför dörren. :-)

    Vi bodde där några år under en mellanperiod efter att ha tröttnat på partycampingen och innan vi fattade att det är lugna campingen som gäller.

    Men...Lite komfort får man ju offra. ;-) Kallare än BR-helgen 2009 kan det ju faktiskt inte bli.....

  10. #10
    Timpy
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av vw-fantast Visa inlägg
    Hej

    Jag har sovit så många nätter på olika campingar i olika länder. Av erfarenhet vet jag att det är svårt att sova med kvalite och att vara på mantorp under dagarna. Desstom vet jag av erfarenhet att det svenska junivädret inte är att lita på. Visserligen var år 2008 ett stort undantag med mkt solbränna som följd.

    Nåväl roligt ska det bli. Jag räknar med att slå två flugor i en smäll, mantorp på dagarna å Linköping på natten med god sömn å frukost.
    Efter en jävla massa öl så sover iaf jag med god kvalité

  11. #11
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Kallare än BR-helgen 2009 kan det ju faktiskt inte bli.....
    Då var det kallt.. Det var ju nästan så att de var tvungna att salta banan innan körningen. ; Hoppas högre temp i år!

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    Håller helt med! tälta är ju som en del av grejen, jag har bott på partycampingen varje år och har då aldrig haft några problem med sömn efter ett gäng öl. Förra året var väl ingen hit i väderväg men det borde betyda att det blir ett kanonår iår!

  13. #13
    Raised
    Gäst
    Håller med majoriteten att det är tält som gäller.
    Visst att man kanske blir totalt utvilad i en riktig säng på ett motell
    men då går man miste om alkoholhaltiga drycker och en god stämning
    som trillar framåt kvällen/natten. Behöva gå där nykter hela dagen, usch nej

    Något som jag tycker mindre om är när man skall ta sig till macken för att handla något götte. Tycker kommunen skulle lägga lite stålar på en cykelväg eller någon typ av belysning för man vet själv hur det är med folk i mörket som går utan reflexer ...

    Vi får även hoppas på ett bättre väder i år. Skall inhandla en ny sovsäck för i år som klarar några minus och se om man hittar något som alstrar värme som inte är farligt att ha i tält. Sist men inte minst så rekommenderar jag luftmadrass! Finns att köpa på rusta eller harald nyborg. Försöka sova på liggunderlag är totalt värdelöst.

  14. #14
    Zeeeta
    Gäst
    När jag vaknade upp i mitt tält fredag natt/lördag morgon på BR 09 önskade jag att jag låg i ett hotellrum och mös, satan va kallt de var! men såhär i efterhand ångrar jag inte en sekund! På nått konstigt sätt är de värt de..

  15. #15
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    454
    Mantorp självklart.

    Då jag inte "hittade" mitt tält förra året (tolka det som ni vill så blev det till att sova i bilen, funkade förvånansvärt bra
    Jag vet att några klagade på temperaturen men väljer man rätt utrustning klarar man även lite kyla :P

    //Micke
    Micke
    Alias Silverpilen

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag hade en liten gasolvärmare med mig, så om man skall slippa o frysa så gäller att få bort det fuktiga i tältet.
    Detta lyckades jag och sambon bra med då vi hade en liten gasolvärmare.

    Så även om det var lite kallt så sov vi gott hela natten, förutom den störiga tjejen som låg i tältet sidan om och stöna som
    om hon var med i porrfilm. Men det blev tyst när någon urinera på deras tält.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin