Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    flincken
    Gäst

    Hur lufta Passat koppling..?

    hej min passat G60 kopplar nästan inte ur.. bara helt i botten.. försökte lufta som vanligt men blev inget bättre.. vid en närmare koll så hittade jag en luftnippel även på huvud cylindern... så blev lite fundersam om det fins något specialknep...? (sitter ny bytt vr6 koppling bytt av förra ägaren)

  2. #2
    krukan
    Gäst
    prova att ta en slang mellan luftnippeln på ena bromsoket och sen till slavcylindern å pumpa på bromsen ett par gånger..det funkade för mig

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av flincken Visa inlägg
    hej min passat G60 kopplar nästan inte ur.. bara helt i botten.. försökte lufta som vanligt men blev inget bättre.. vid en närmare koll så hittade jag en luftnippel även på huvud cylindern... så blev lite fundersam om det fins något specialknep...? (sitter ny bytt vr6 koppling bytt av förra ägaren)
    Inget "specialknep" utan du luftar både slav och huvudcylindern...

    Jag tar alltid hjälp av kompis.
    Öppna nippel - kompis trampar koppling i botten - stäng nippel - kompis släpper upp koppling. Repetera tills det är klart.

  4. #4
    flincken
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fors Visa inlägg
    Inget "specialknep" utan du luftar både slav och huvudcylindern...

    Jag tar alltid hjälp av kompis.
    Öppna nippel - kompis trampar koppling i botten - stäng nippel - kompis släpper upp koppling. Repetera tills det är klart.
    ok.. har provat det men det vill sig inte ricktigt... kanske behöver trycka in backvägen så att säga.. lr så fixa ett nytt lock så man kan borra ett litet hål och trycksätta systemet lite med tryckluft och sen bara öppna båda nipplarna lr något... det fixar sig alltid. skam den som ger sig.. haha :-)

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Nicke granqvist
    Medlemsnr
    4779
    Ort
    falun
    Inlägg
    524
    jag luftade min koppling genom att bara ha slav cylindern lös från lådan och hålla upp den så högt de gick, sen lossa på nipeln tills vätskan kom ut och sen dra åt och skruva tillbaks!

    funkade kanon!

    Lycka till!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Forsberg
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av flincken Visa inlägg
    lr så fixa ett nytt lock så man kan borra ett litet hål och trycksätta systemet lite med tryckluft och sen bara öppna båda nipplarna lr något... det fixar sig alltid. skam den som ger sig.. haha :-)
    Finns en sån att köpa, Luftmann som de heter.. Vet att mekonomen säljer dem för ~hundralappen
    Ett universal-lock med en typ bilventil på med slang du kopplar på däcket.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    Jag hade en stor spruta som jag fyllde med bromsvätska och tryckte först genom huvudcylindern och sen slavcylindern på min corrado.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin