Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Jongen
    Gäst

    Passat 1,9 TDI -03 drar mycket olja

    Har en Passat 1,9 TDI(130hk) som jag tycker drar lite mycket olja. Bilen har snart gått 18500 mil, alltid servad på VAG verkstad som den ska. Det är longlife service intervall på den. Vi har kört bilen ca 1800mil sedan vi köpte den och det är dags för service nu, saken är den att jag har fått fylla på 2 liter olja under den tiden. Vet ej hur mycket olja det går i, men har en Skoda Fabia RS, och 1,9 TDI och i den går det 4 liter olja, i så fall har ju hälfen försvunnit under en service period. Bilen går bra i övrigt. Någon som har några tips?

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Ja du får kolla runt motorn om du har nån läcka, kankse är inte oljefiltert åtdraget ordentligt ?!?

  3. #3
    Jongen
    Gäst
    Har aldrig haft något oljedropp under bilen på parkeringen. Funderar lite på om det kan vara turbon som börjar bli slut?

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    I instruktionsboken står det hur mycket olja motorn kan dra och det är inte ovanligt att dom drar ganska mycket.
    Min erfarenhet är att förbrukningen brukar minska med tiden men kanske inte i detta fallet.

    Sen kan det ju vara något fel också men då brukar man ju se att bilen ryker, droppar under, vatten i oljan eller tvärt om...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    MIKA K
    Ort
    MARIESTAD
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Jongen Visa inlägg
    Har en Passat 1,9 TDI(130hk) som jag tycker drar lite mycket olja. Bilen har snart gått 18500 mil, alltid servad på VAG verkstad som den ska. Det är longlife service intervall på den. Vi har kört bilen ca 1800mil sedan vi köpte den och det är dags för service nu, saken är den att jag har fått fylla på 2 liter olja under den tiden. Vet ej hur mycket olja det går i, men har en Skoda Fabia RS, och 1,9 TDI och i den går det 4 liter olja, i så fall har ju hälfen försvunnit under en service period. Bilen går bra i övrigt. Någon som har några tips?

    turbon kanske

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin