Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76

    Barnvagn i GTI VI?

    Börjar bli grymt sugen på att köpa en GTI VI. Problemet är bara det att jag kommer behöva ta med en barnvagn i bagagen då och då. Finns det någon som har denna bilen och får plats med en barnvagn i bagagen? Funkar bilen som en familjebil (3 personer) över huvudtaget?

  2. #2
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Makke Visa inlägg
    Börjar bli grymt sugen på att köpa en GTI VI. Problemet är bara det att jag kommer behöva ta med en barnvagn i bagagen då och då. Finns det någon som har denna bilen och får plats med en barnvagn i bagagen? Funkar bilen som en familjebil (3 personer) över huvudtaget?
    Du får in en barnvagn modell mindre (typ Bugaboo eller vad den heter) men den lämnar inte utrymme för så mycket i övrig packning.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Du får in en barnvagn modell mindre (typ Bugaboo eller vad den heter) men den lämnar inte utrymme för så mycket i övrig packning.
    Ok, då finns det hopp i alla fall Får helt enkelt åka till en återförsäljare och ta med Bugaboo-vagnen och testa... Efter att ha kört en GTI -05 och en R32 -07, och för tillfället kör en Passat kombi och därför känner jag att det är något som saknas i mitt liv

  4. #4
    Patrickofsweden
    Gäst

    Jodå, det går!

    Citat Ursprungligen postat av Makke Visa inlägg
    Ok, då finns det hopp i alla fall Får helt enkelt åka till en återförsäljare och ta med Bugaboo-vagnen och testa... Efter att ha kört en GTI -05 och en R32 -07, och för tillfället kör en Passat kombi och därför känner jag att det är något som saknas i mitt liv
    Det funkar utan problem skulle jag vilja säga. Har precis bytt vagn från en Crescent M300 till en Teutonia Timmy och båda funkar bra. Dock lämnar det inte mycket plats kvar i bagageluckan bör tilläggas. Har stor bakåtvänd barnstol i baksätet och det funkar bra. Jag har en GTI mk6.

    Dock är bagagerummet till en R mk6 mindre än till GTI 6 pga 4wd, borde vara likaså i R32 mk5 jämfört med GTI mk5...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Makke Visa inlägg
    Ok, då finns det hopp i alla fall Får helt enkelt åka till en återförsäljare och ta med Bugaboo-vagnen och testa... Efter att ha kört en GTI -05 och en R32 -07, och för tillfället kör en Passat kombi och därför känner jag att det är något som saknas i mitt liv
    Golf GTI 2005 har likadant bagageutrymme som Golf GTI 2010 eftersom det är samma grundkonstruktion.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin