Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    Fredrik.W
    Gäst

    Byta kamaxel till GTi kamaxel i en CL?

    Går det och sätta i en kamaxel som är anpassad för gti i en valig cl ?

  2. #2
    Fredrik.W
    Gäst

    ja

    nån som vet

  3. #3
    D.E
    Gäst
    Ja, men vad har du för bil?

  4. #4
    Fredrik.W
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D.E Visa inlägg
    Ja, men vad har du för bil?

    Jag har en golf mk2 cl och har en kamaxel anpassad för en golf mk 2 gti

    Går den kammaxeln som är anpassad för gti att sätta i min cl?

  5. #5
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.W Visa inlägg
    Jag har en golf mk2 cl och har en kamaxel anpassad för en golf mk 2 gti

    Går den kammaxeln som är anpassad för gti att sätta i min cl?
    Om båda kammarna är till samma typ av topp (mekanisk/hydraulisk) så går det bra.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Om båda kammarna är till samma typ av topp (mekanisk/hydraulisk) så går det bra.
    vet du om om den är det, så mät på den, är bas cirkeln lika på båda kammarna så är det antilen mek eller hyd, du mäter alltså INTE över nocken utan om du tänker dig att nocken är uppåt alltså klockan 12, så ska du mäta kl3-9

    vet inte när vw kom men hydraliska lyftare i cl men, har du mekaninska lyftare måste du chimsa in ventilspelet genom att höra nya chims brickor, för annars kommer bilen högst troligt att knacka mycket eller hålla ventilerna lite öppna.
    Senast redigerad av Rs mannen den 2010-01-25 klockan 22:27.

  7. #7
    Fredrik.W
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    vet du om om den är det, så mät på den, är bas cirkeln lika på båda kammarna så är det antilen mek eller hyd, du mäter alltså INTE över nocken utan om du tänker dig att nocken är uppåt alltså klockan 12, så ska du mäta kl3-9

    vet inte när vw kom men hydraliska lyftare i cl men, har du mekaninska lyftare måste du chimsa in ventilspelet genom att höra nya chims brickor, för annars kommer bilen högst troligt att knacka mycket eller hålla ventilerna lite öppna.

    Ok tack så mycket för alla hjälp förstår hur jag ska mäta har en enemkam som jag tänkte slänga i min cl och byta förgasare porta toppen och plana och extraktor rör

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin